Skip to main content

Hallo, 

Gisteren 45 minuten aan de lijn gehangen met een kpn medewerker i.v.m. een zeer slechte wifi verbinding in huis (5-7 m/b). Een aantal oorzaken proberen te achterhalen en wat dingen gereset. Echter geen resultaat. Vandaag zou KPN mij terugbellen rond 16.00 (om 14.00 teruggebeld) en indien ik de oproep zou missen zou ik direct een SMS ontvangen met daarin een code om terug te bellen. 
Ik heb tot op heden geen sms/mail ontvangen met de code erin om terug te bellen. Graag zou ik het probleem betreft wifi wel graag zo snel mogelijk willen oplossen?!

Hoe word ik nu verder geholpen?!

Groet,
Dennis

@Dennis0809 Hi Dennis, welkom!

Rot dat je WiFi verbinding thuis niet goed werkt. Ik begrijp dat je teruggebeld zou worden, maar dat dat niet gebeurd is. Heb je later alsnog iets gehoord en hoe gaat het nu met de verbinding?

Via het forum doen we natuurlijk ook graag een poging om je te helpen. Vertel je me in dat geval meer over wat er precies aan de hand is? Wat heb je allemaal geprobeerd? Ik weet niet of je deze al kent, we hebben de WiFi manager. Dit is een handige tool die je stap voor stap helpt om jouw WiFi verbinding te controleren en te verbeteren. Ik raad je aan om die te doorlopen en ben benieuwd wat het resultaat is dat er uit komt. WiFi is draadloos en gaat door de lucht, hierdoor is het heel vatbaar voor storingsbronnen en andere (WiFi) signalen in je omgeving. Dat maakt dat er niet één hapklare oplossing is die altijd werkt, en het even zoeken kan zijn naar wat bij jou thuis het beste werkt. 


Ik ben ondertussen teruggebeld. Zij hebben mij de V10 modem toegestuurd om te ruilen met de nieuwe die ik had (V12). Internetsnelheid is maar liefs gestegen met 4 m/b per seconde. Zit nu tussen de 12-15 m/b per seconde als wifi snelheid. Dit is ontzettend traag en niet waar ik op gehoopt had. 
De kpn wifi manager heb ik meerdere malen geprobeerd en doet niets. 
Zijn er nog andere oplossingen hiervoor, anders ga ik morgen weer bellen om een oplossing te vinden.


Heeft u versterkers? Heeft u glasvezel? Welke snelheid haalt u op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 


Heeft u versterkers? Heeft u glasvezel? Welke snelheid haalt u op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 

En wat is de maximale snelheid die je kunt halen op je adres?


Nee heb geen versterkers. Toen KPN het kwam aansluiten kon er draadloos zo'n 80-100m/b ontvangen worden. Dit is idd met glasvezel. 
Met kabel haal ik ongeveer zo'n 125 mb/sec binnen. 


Technologie: Internet Snelheid

Koper/DSL : 28 Mbit/s

Bonded Koper/DSL -
 

Technologie: Internet Snelheid

Fiber: 1000 Mbit/s


@Dennis0809 Fijn dat je intussen iets hebt gehoord. De Experia Box is vervangen maar dat maakt dus geen verschil. Je snelheid is bekabeld wel goed lees ik, dat betekent dat de verbinding tussen modem en het netwerk goed is en het echt puur in de WiFi verbinding zit. 

Heb je de WiFi manager al doorlopen sinds het nieuwe modem aangesloten is? En heb je 'm volledig doorlopen? Wat is het eindresultaat dat eruit kwam? Zo niet, dan raad ik je aan om 'm helemaal te doorlopen, omdat de WiFi manager altijd op een advies uit komt.


Ja deze heb ik meerdere malen geheel doorlopen. Geeft aan dat dit de maximale snelheid mogelijk is. Ik betaal voor 100 m/b maar krijg maar 15 mb via wifi? Of hoe moet ik dit zien?


Ja deze heb ik meerdere malen geheel doorlopen. Geeft aan dat dit de maximale snelheid mogelijk is. Ik betaal voor 100 m/b maar krijg maar 15 mb via wifi? Of hoe moet ik dit zien?

U betaald voor de snelheid die bekabeld geleverd word op uw Experiabox. Niet voor WiFi. WiFi kan door vele factoren beïnvloed worden. Daar heeft KPN geen invloed op. Zodoende kan KPN de snelheid via WiFi niet garanderen. KPN heeft u box al omgeruild. Veel meer kan KPN ook niet doen.

Is er de afgelopen periode apparatuur in de nabijheid van de Experiabox bijgekomen? Of aangepast? Heeft u de Experiabox ergens anders neergezet? Of iets verplaatst? Waar staat die? Kun je hem misschien iets verplaatsen? Anders neer zetten?

Mogenlijk kun je versterkers aanschaffen. Die sluit je dan bekabeld aan op de Experiabox en plaatst u elders in huis. Vlak naast de Experiabox neerzetten zal denk ik niet zoveel uithalen. Want kennelijk is daar iets wat het WiFi verstoord. 


Zou eerst de wifi manager even helemaalafronden voordat je iets koopt, is het echt onder de 20Mb krijg je een oplossing, hetzij een gratis monteur hetzij een gratis setje versterkers.


Er is de afgelopen dagen niets veranderd. Staat op de gang boven het glasvezelkastje wat in de kelder binnenkomt. Heb wat settings proberen te veranderen wat KPN door heeft gegeven, verder niets mee gedaan. 

De wifi manager heb ik toch echt al vaker afgerond. Zie onderstaand.

 

 


Iemand enig idee?


@Dennis0809 Dat is wel een erg lage snelheid via WiFi, en er komt dus ook niets uit de WiFi manager waarmee je verder kunt. Dat terwijl het modem al vervangen is en je snelheid via de internetkabel prima is. Ik heb even met je mee gekeken, en ik heb WiFi versterkers voor je aangevraagd. Deze kan je vanaf donderdag 6 mei na 14.30 uurophalen op het servicepunt in jouw buurt. Je ontvangt een bevestiging per e-mail of sms!

Laat je weten of het allemaal is gelukt, en hoe het straks gaat zo gauw je de versterkers in gebruik hebt genomen?


Super bedankt! Ik ga het proberen als ze gearriveerd zijn. Ik laat van me horen!!


@Dennis0809 Dat is wel een erg lage snelheid via WiFi, en er komt dus ook niets uit de WiFi manager waarmee je verder kunt. Dat terwijl het modem al vervangen is en je snelheid via de internetkabel prima is. Ik heb even met je mee gekeken, en ik heb WiFi versterkers voor je aangevraagd. Deze kan je vanaf donderdag 6 mei na 14.30 uur ophalen op het servicepunt in jouw buurt. Je ontvangt een bevestiging per e-mail of sms!

Laat je weten of het allemaal is gelukt, en hoe het straks gaat zo gauw je de versterkers in gebruik hebt genomen?

@Dennis0809 Ik hoop dat je eruit gekomen bent en de verbinding nu goed werkt met de WiFi versterkers! Je weet onze community en ons hier te vinden mocht je vragen hebben :)


Ik heb ze vandaag kunnen installeren. Snelheid is verdubbeld, bedankt hiervoor!


Fijn om te horen, graag gedaan!