Skip to main content

hoi weet iemand vooral iemand van kpn hedenmorgen is er een kastje geplaats voor snelheid van 1g (XGS PON.) en een wifi test gedaan van de wifi test wist ik niets van las ik later op opdracht bon monteur komt op 924 mbt vor de wifi maar ik meet maar 325mbt en de speedtest is op een bekabelde pc zijn dit goede uitslagen? ik zat op 2 meter van modem af experia v10

st ik niet de monteur heeft ook niets gezegd zag het op de opdracht bon speed test is van bekabelde pc

 

Hallo @hertog kees bekabeld 1 pc rechtstreeks op het modem aangesloten en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit, moet je ongeveer op 930/930Mbit/s uit kunnen komen.

Als je draadloos met de V10 ongeveer de helft haalt heb je een goed resultaat, e.e.a. afhankelijk van de juiste wifi-instellingen, aard bebouwing enz.

Ik zie dat je WPA/WPA2 als beveiliging aan hebt staan, beter, sneller en veiliger is alleen WPA2/AES aan te zetten als alles waar WPA en /of TKIP in voorkomt te vermijden.

 


Hoi @hertog kees .  Inderdaad wat @JanD  al zegt.

Verder is het wenselijk om met de ookla app (die zit in windows) te meten. Dat is een snelheid app die betrouwbare resultaten laat zien.

 


hoi

bij ookla inderdaad een andere snelheid +/- 900 wat ik dan erg vreemd vind is als ik de KPN speedtest uitvoert begint het bij +/- 800 en zakt dan snel af naar +/- 400 en nu ik je dan toch spreek heb je nog een goed advies voor mijn wifi heb 2 camera's + een ring bel die een erg lage wifi signaal hebben zou een frizbox uitkomst geven 


Persoonlijke noot: Ik heb zelf een Fritzbox en zou niet terug willen.  Dat heeft met de uitgebreide features van de Fritzbox te maken. 

Neemt niet weg dat het met een KPN router ook gewoon zou moeten werken (desnoods met superwifi ernaast)..  Welke router heb je nu?


experia v10 , 1 camera hangt wel 10 meter ver en over de super wifi gesproken die moet je ook toch in huis plaatsen


10 meter (en waarschijnlijk nog een muur ertussen) is een beetje veel gevraagd voor een v10. 

Mocht je er superwifi's bij gaan gebruiken is het zaak om die dan ergens halverwege te zetten zodat de dekking optimaal wordt.  Hou er ook rekening mee dat de v10 zowel op 2,4 als 5GHZ uitzendt. 

5GHZ is supersnel maar kan niet tegen barrières . Dus een muur  is al voldoende om het signaal teniet te doen.  

Je kunt de v10 ook een apart netwerk geven dat dedicated op 2,4 uitzend. Misschien dat je op die manier wel stabiel contact kunt maken met die cam(s).


 

 

Deze bon is toch een beetje raar hoor. Er staat duidelijk WiFi. En dat is geen bekabeld internet. En ik begrijp dat er een Experiabox v10 is? Daarop is het schier onmogelijk om 924 mbit over WiFi te halen. Er zijn geen zwarte SuperWiFi versterkers toch? 


 

 

Deze bon is toch een beetje raar hoor. Er staat duidelijk WiFi. En dat is geen bekabeld internet. En ik begrijp dat er een Experiabox v10 is? Daarop is het schier onmogelijk om 924 mbit over WiFi te halen. Er zijn geen zwarte SuperWiFi versterkers toch? 

hoi nee ik heb geen wifi versterker ik denk dat er helemaal geen wifi test is gedaan


10 meter (en waarschijnlijk nog een muur ertussen) is een beetje veel gevraagd voor een v10. 

Mocht je er superwifi's bij gaan gebruiken is het zaak om die dan ergens halverwege te zetten zodat de dekking optimaal wordt.  Hou er ook rekening mee dat de v10 zowel op 2,4 als 5GHZ uitzendt. 

5GHZ is supersnel maar kan niet tegen barrières . Dus een muur  is al voldoende om het signaal teniet te doen.  

Je kunt de v10 ook een apart netwerk geven dat dedicated op 2,4 uitzend. Misschien dat je op die manier wel stabiel contact kunt maken met die cam(s).

hoi ben niet zo technisch kan je uitleggen hoe ik de modem op alleen 2.4 zet


Hallo @hertog kees log in op het modem en bij de wifi-instellingen zullen de wifinaam (SSID) en wachtwoord gelijk zijnbij de 2,4- en de 50-band, dat is standaard.

Geeft de 2,4-band een andere naam en sla alles op, dan heb je een aparte 2,4- en 5.0-band.

Succes.

 

 


Hallo @hertog kees log in op het modem en bij de wifi-instellingen zullen de wifinaam (SSID) en wachtwoord gelijk zijnbij de 2,4- en de 50-band, dat is standaard.

Geeft de 2,4-band een andere naam en sla alles op, dan heb je een aparte 2,4- en 5.0-band.

Succes.

 

 

hoi ging niet zo goed zal wel wat verkeerd doen maar toen ik dat gedaan had had geen communicatie meer met bv mijn verwarming thermostaat 


Oh, we willen je niet van de regen in de drup brengen ;-)

Probeer het anders eens met gastwifi. Hier staat in detail uitgelegd hoe dat moet:

 

(dit is dus een extra netwerk die je ook op 2,4 kunt zetten. Noem 'm desnoods deurbel/webcam wifi )


Oh, we willen je niet van de regen in de drup brengen ;-)

Probeer het anders eens met gastwifi. Hier staat in detail uitgelegd hoe dat moet:

 

(dit is dus een extra netwerk die je ook op 2,4 kunt zetten. Noem 'm desnoods deurbel/webcam wifi )

ok dank je wel ga ermee aan de slag


Oh, we willen je niet van de regen in de drup brengen ;-)

Probeer het anders eens met gastwifi. Hier staat in detail uitgelegd hoe dat moet:

 

(dit is dus een extra netwerk die je ook op 2,4 kunt zetten. Noem 'm desnoods deurbel/webcam wifi )

👍