Skip to main content

Op 2 laptops heb ik al een speedtest gedaan. Netwerk opzet is: Glasvezelswitch KPN → Xperia V12 router → cat6 bekabeling af router naar snelheid, de behaalde snelheid is: 100Mb /100Mb  . Dit terwijl het abonnement 200/200Mb is…… waar kan dit aan liggen?

 

 

Je kan het glasvezelkastje een keer 2 minuten van de stroom halen.  Kijken of dat helpt.


Hallo @HarmS86 zijn de netwerkkaarten van de laptops geschikt voor Gigabit-snelheden of voor 100Mbit-snelheden?

Eventueel de instelling aanpassen als deze op 100 staat i.p.v. 1.000.

 


Je kan het glasvezelkastje een keer 2 minuten van de stroom halen.  Kijken of dat helpt.

Helaas…..:S


En het antwoord op de vraag van @JanD ?


Ik denk dat je een slecht kabeltje ergens hebt, waardoor die maar 100mbit haalt.


Hi @HarmS86

zijn de netwerkkaarten van de laptops geschikt voor Gigabit-snelheden of voor 100Mbit-snelheden?

Eventueel de instelling aanpassen als deze op 100 staat i.p.v. 1.000.

Hier ben ik ook benieuwd naar. Mocht dat het niet zijn, probeer dan inderdaad eens een andere internetkabel. Dan is dat in elk geval uitgesloten. 

Ook kun je de stappen voor traag bekabeld internet doorlopen. Wellicht zit de oplossing daar ook al tussen! 


Het ligt aan de internetkabel inderdaad. Sorry had even tijd nodig om een 2e kabel te regelen waarvan ik zeker weet dat deze wel correct is. Ik ga verder met de topic Cat6 kabel haalt 1000Mbit/s niet, met een cat5e haal ik dit wel | KPN Community . Denk dat een van de krimpconnectors inderdaad niet goed is. Thanks voor jullie adviezen :D 


Fijn dat de boosdoener gevonden is! 😄