Skip to main content

Beste lezer,

 

Sinds we vorig jaar juni van Telfort naar KPN zijn gebracht hebben met ons nieuwe abbo 100/100 internet halen we dit bij lange na niet. Ook nu was de snelheid weer 11mb/s en na verbeteren volgens alle kpn instructies 16mb/s, dat is op de begane grond, waar de router zich ook bevindt, laat staan op de bovenste twee verdiepingen. We hebben een Xperia box meegenomen van Telfort. 
 

We betalen dus al bijna een jaar voor 80-90mb meer dan we ontvangen. Op welke wijze vergoed KPN haar klanten wanneer zij niet hebben ontvangen waarvoor zij betalen? 

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

Beste lezer,

 

Sinds we vorig jaar juni van Telfort naar KPN zijn gebracht hebben met ons nieuwe abbo 100/100 internet halen we dit bij lange na niet. Ook nu was de snelheid weer 11mb/s en na verbeteren volgens alle kpn instructies 16mb/s, dat is op de begane grond, waar de router zich ook bevindt, laat staan op de bovenste twee verdiepingen. We hebben een Xperia box meegenomen van Telfort. 
 

We betalen dus al bijna een jaar voor 80-90mb meer dan we ontvangen. Op welke wijze vergoed KPN haar klanten wanneer zij niet hebben ontvangen waarvoor zij betalen? 

Hallo @Pandacuddles , ik begrijp dus dat je een glasvezelverbinding hebt van 100/100 Mbit/s, die zou je bekabeld gewoon moeten kunnen halen. Heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna de modem/router een fabrieksreset gegeven? Test daarna je snelheid berkabeld met 1 pc rechtstreeks op het modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit.

 


Ha JanD,

 

Wij hebben het internet enkel aangeschaft voor draadloze verbinding, ik begrijp dat wifi niet stabiel is in de snelheid maar 11/16mb/s op 100/100 betalen is toch wel een absurde stand van zaken. Dit is gemeten bij 1 actief apparaat op de verdieping van de router zonder tussenmuren. 
 

Wat u noemt ken ik zo niet maar ik zal kijken of ik een glasvezelkast kan vinden. Router wordt wel regelmatig gereset met een minuut tussentijd voor reboot zodra we vragen stellen over de snelheid. 
 

Groet


Dat kan ons allemaal overkomen, @Ditchtdi .  Ik markeer jouw antwoord als beste zodat meelezers er hopelijk iets aan hebben.

Hallo Erwin kan ik hier verder spreken over eenzelfde onderwerp of moet ik een nieuw topic starten om met kpn in gesprek te kunnen komen? Alvast bedankt! 


Ha JanD,

 

Wij hebben het internet enkel aangeschaft voor draadloze verbinding, ik begrijp dat wifi niet stabiel is in de snelheid maar 11/16mb/s op 100/100 betalen is toch wel een absurde stand van zaken. Dit is gemeten bij 1 actief apparaat op de verdieping van de router zonder tussenmuren. 
 

Wat u noemt ken ik zo niet maar ik zal kijken of ik een glasvezelkast kan vinden. Router wordt wel regelmatig gereset met een minuut tussentijd voor reboot zodra we vragen stellen over de snelheid. 
 

Groet


 

wat goed is om hierbij te benoemen is dat dit sinds verhuizing zo is. KPN heeft de glasvezel zelf aangesloten, dan zou je zeggen dat het vanaf moment van in gebruik nemen van het abonnement gewoon allemaal optimaal zou werken neem ik aan, maar ga het nog even proberen. 


Hoi @Pandacuddles, welkom op ons forum!
Draadloos zal je altijd wat snelheid verliezen maar 11-16 is wel vrij langzaam!
Misschien had je hem al eens doorlopen maar met onze online wifimanager moet je overal in huis goed wifi kunnen krijgen. Zolang je érgens in huis onder de 20Mbit/s blijft hangen met je verbinding zal deze aan het einde ook een oplossing aanbieden in de vorm van wifiversterkers of een wifimonteur.


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het gelukt is. Anders hoor ik het graag!