Skip to main content

Op 14 maart hebben we bericht gekregen van KPN dat onze snelheid verhoogt zou moeten zijn van 100 naar 200 Mbps. Dat is tot op heden nog niet zichtbaar bij de speedtest. Modem is gereset maar geen verbetering. Wat nu?

Hoi @RvanderH, welkom hier. 

Mag ik eens meekijken naar de verhoging. Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien. Hoor ik van je als je dat hebt gedaan, dan kijk ik eens naar de status. 


Hoi Bart,

Ik heb de relevante gegevens opgegeven bij mijn profiel. Alvast bedankt voor het oppakken. Download en upload snelheid is momenteel 95 Mbps gemeten met de KPN speedtest. Zowel via de kabel naar de PS al via wifi.


Ik heb even gekeken. Ik zie de 200 Mbit/s wel actief. Jouw apparaten kunnen het wel aan? Heb je ook het glasvezelkastje al eens stroomloos gehad voor minimaal 2 minuten?


Zojuist glasvezelkaste 3 minuten zonder stroom gezet. Heeft geen verbetering tot gevolg 🤔


Daarna even door gepuzzeld.

Wifi 2.4 G      geeft upload en download 95 Mbps

Kabel geeft   geeft upload en download 95 Mbps

Maar…… ons modem heeft ook een 5 G kanaal

Wifi 5 G      geeft upload en download rond de 200 Mbps 🙂👍🏻

Alleen gebruik ik 5 G eigenlijk nooit om dat de reikwijdte hiervan minder is dan 2.4 G 

Op een andere PC met een andere kabel heb ik upload en download rond de 200 Mbps 🙂👍🏻

Mijn conclusie is dat

  1. Draadloos met wifi op 5 G upload en download rond de 200 Mbps​​​​​​​
  2. Met een goede kabel upload en download rond de 200 Mbps

Hiermee is voor mij voldoende duidelijk geworden en kan dit topic gesloten worden👍🏻

Bedankt voor je hulp.


Helemaal duidelijk. Top dat het werkt. Mocht er nog meer iets zijn. Laat het dan weten. 🙂 Fijne avond.