Skip to main content

Ik heb glasvezel, een 50mb hussel abbo. Ik heb online de snelheid geupgrade naar 200mb hussel. Prachtige bevestiging per email. Na 5 dagen maar even gebeld want nog geen upgrade.

 

Advies was even te wachten….

 

Na paar dagen was de upgrade verdwenen in mijn account. Gebeld, moest het nog een keertje doen. Geen probleem.  Je raad het al:) Niks, nada, noppes.  Wederom de verhoging verdwenen in mijn account, had weer netje een bevestiging ontvangen.

 

Nu voor de 3e keer de upgrade uitgevoerd, maar ga ik niet meer bellen aangezien ik het antwoord wel weet.

 

Wellicht iemand hier ook ervaring met dit?

 

Dank!

Danny

Vul, voor zover je dat nog niet gedaan hebt, je forumprofiel aan met je gegevens.
Zo kan een webcare medewerker direct jouw gegevens erbij pakken.

Wat er aan de hand zou kunnen zijn, maar dat is maar een wilde gok:
Je hebt nu 50Mbit, grote kans dat je in de PoP bent aangesloten op een 100Mbit (EoF) poort.
Om 200Mbit te kunnen krijgen moet je in de PoP worden omgepatcht naar een 1000Mbit (Gof) poort.
Was je namelijk al op een GoF poort aangesloten dan zou het doorvoeren van de upgrade binnen een uurtje afgerond moeten zijn.
Mogelijk dat het doorzetten van de order om je om te patchen ergens stuk loopt.
Maar dat is echt gewoon een wilde gok, een webcare medewerker kan waarschijnlijk wel zien wat er niet goed gaat in jouw geval.


Profiel aangevuld, dank voor je antwoord!

 

Als zoiets het geval zou zijn, is het wel bizar dat ik 2x met een kluitje in het riet gestuurd wordt toch? En KPN gewoon, zonder opgaaf van reden, iets niet uitvoert of iets terugkoppelt.

 

Dank!

 


En vandaag is hij voor de derde keer verwijderd uit mijn account. Helpdesk zegt wederom wachten:)

 

Ik ben er klaar mee, opzeggen geeft me meer rust dan deze idioterie….


@dma0245 Welkom op het forum. 

Wat irritant en vreemd dat dit al zo vaak mis is gegaan. @Dennis-L bedankt voor je antwoord, dit was ook het eerste wat ik dacht. Maar ik heb gecontroleerd en dit is niet het geval. 

Wat het wel is kan ik nu nog niet direct zeggen, maar ga ik wel uitzoeken. Zodra ik weet waar dit mis gaat en hoe ik het op kan lossen zal ik het hier delen. Ik wil graag mijn best doen om het voor je op te lossen maar dan moet ik helaas wel vragen om (nog) meer geduld. 


Dank Rutger. Ik heb zaterdag nog een poging gewaagd, zou direct verwerkt zijn volgens de medewerker. Die beloofde het nu wel gelukt was.

 

Je raad het al:) 


@dma0245 Er gaat technisch iets mis, dus op dit moment kan ik de wijziging nog 10 keer doorgeven maar dan verwacht ik hetzelfde resultaat. 

Ik heb de situatie intern doorgezet en er wordt uitgezocht waar het probleem ligt. Ik wacht op reactie en zodra ik deze heb zal ik dit hier delen. 


Dank!!!

 

Danny 


@dma0245 Ik heb op dit moment niet meer informatie maar wilde wel even laten weten dat er nog gewerkt wordt aan een oplossing! 


Dank je Rutger. 

 

Danny


@dma0245 Bedankt voor het geduld! 

Ik heb de wijziging opnieuw doorgevoerd en zal nu zelf in de gaten houden of deze goed doorloopt. De wijziging zou deze week in moeten gaan. 

Zou je mij kunnen laten weten of de wensen zijn veranderd of als er iets mis gaat bij de wijziging? 


Ha Rutger,

 

Dank je!

 

De wijziging gezien, de aanpassing van de nota ook:)

 

Nu de snelheid nog! Helaas nog geen verandering in snelheid te zien.

 

Dank. 

 

Danny


@dma0245 Dat is vreemd want technisch en administratief is de wijziging wel doorgevoerd. 

Heb je een mogelijk om je glasvezelkastje eens 2 minuten stroomloos te maken en hierna weer van stroom te voorzien? 

Mocht het probleem daarmee niet opgelost zijn, zou je dan je Experiabox willen resetten en kijken of het op die manier lukt? 

Ik hoor graag of het dan wel lukt! 


Alles gereset wat er kon. Ik zie wel verbetering:) Ik haalde altijd al iets van 70 down bekabeld, nu iets meer bij bij lange na geen 200 (of de 150 die kpn dan zou garanderen? )

 

Eerste bijlage is bekabeld, tweede draadloos via Meshnetwerk.

 

 

 


Zo te zien zit er een component tussen de Experia Box en jouw computer die maar 100Mbps aan kan en stond er een televisie aan tijdens de speedtest.

Is die PC via een switch en/of "draadloze" verbindingsset aangesloten?

Zo ja, welk merk en type?

Zo nee, vervang de netwerkkabel tussen NTU en Experia Box en/of tussen Experia Box en PC.


Nu met nieuwe kabel, geen tv aan, zowel tussen de glasvezelkast en de experiabox:

 

 

 

Er zit verder niets tussen, deze kabel is direct aangesloten op de experiabox naar de pc.

 

Kan KPN een meting op afstand uitvoeren?


Gebruik alleen de Ookla Speedtest om de snelheid te meten en dan het liefste zelfs de app uit de Windows store i.p.v. de browser.

Wat is het merk en type van de computer waarmee je de meting doet?

Heb je ook een tweede computer waarmee je kunt meten?


Op een macbook en een 2020 windows bak krijg ik soortgelijke results. Nu met een app getest:

 

 


Kan je eens een foto plaatsen van jouw NTU (glasvezelmodem) en welke kleur hebben de ledjes?

Kan je ook eens op de Experia Box inloggen en kijken wat de linkspeed is die bij de WAN poort getoond wordt.


Waar vind ik de linkspeed? Bij tab wlan staat dat niet.

 

En de foto, 3 lampjes. Bovenste 2 knipperen, onderste blijft aan. Bovenstte is oranje, andere 2 groen. 

 


Ethernet lijkt mij 100 Mbit (oranje)
Dat kan komen doordat de kabel tussen de NT en Experiabox niet goed is of je in de PoP toch op een EoF (100Mbit) poort bent gepatcht en niet op een GoF (1000Mbit) poort.
Kan je eens een andere kabel tussen je NTU en Experiabox hangen?


Kabel is aangelegd/aangesloten door de kpn monteur een week of 4 terug. Heb ik vervangen, zelfde result.

 

Geen idee wat ik nog meer kan doen :)


Welke Experiabox heb je?

10(a) of 12?


Dat het ledje voor de LAN aansluiting oranje is houdt in dat ofwel de LAN poort op van de NTU ofwel de WAN poort van de Experia Box ofwel de LAN kabel tussen die twee maar 100Mbps doorgeeft en dat er dus minstens één ader is die geen contact maakt.

Welke Experia Box heb je? Als dat nog een ZTE H220N (V7) is dan is dat de oorzaak.


Witte rook. WITTE ROOK!!!!!!!!!

Had de kabel van de glasvezelf naar experia v10a al vervangen net, maar nu echt een nieuwe kabel gepakt.

 

 

Heren en dames,

 

Ik wil jullie allemaal enorm bedanken voor jullie tijd en energie! Bloed, zweet en tranen gekost, maar zo zie je maar weer: Samen sta je sterk!

 

DANK!


Danny

 

 


Ha! Geweldig, geniet er van! :grin: