Skip to main content

Ik heb een contract afgesloten met een snelheid van 100 m, maar na installatie meet ik de snelheid en deze bedraagt ​​22 m. Is dit redelijk?  Wat is de oplossing.  Ik kan de klantenservice niet bereiken omdat mijn Nederlands zwak is 

Hallo @M.hndawy heb je wel bekabeld gemeten en niet draadloos?


Hallo en bedankt voor je reactie. Meting via de applicatie van KPN en via de applicatie Snelheid. En uiteraard zijn ze draadloos


Heb je glasvezel of nog koper? Bij die laatste zijn de snelheden niet gegarandeerd maar altijd "tot". Verder zijn draadloze snelheidsmetingen uiterst onbetrouwbaar, want afhankelijk van allerlei omgevingsfactoren buiten de verantwoordelijkheid van providers als kpn. Alleen als je b.v. een pc met een kabel rechtstreeks op de Experiabox of de Box 12 aansluit kun je een tamelijk betrouwbare meting doen. 


Wat gebruik je allemaal?

1. Modem type

2. Wifi versterkers type 

Als je dat niet weet kan je er ook foto's van maken en hier delen zodat we een beeld hebben wat je allemaal hebt draaien

En wat de afstanden en obstakels zijn in huis tot modem/wifi versterker.

 

Voor een goede wifi dekking in het hele huis (afhankelijk hoe groot het huis is) zal je gebruik moeten maken van Wifi versterkers.

 

En wat betreft wifi Snelheid heeft het gebruik van de 5Ghz Wifi band de voorkeur omdat die beter geschikt is voor hogere snelheden.