Skip to main content

Ik heb drie weken geleden mijn internetsnelheid verhoogd van 100Mbit/s naar 200Mbit/s. In metingen was dit zo'n 150Mbit/s. We merkte dat dit te laag was. De afgelopen weken werd de snelheid niet hoger, enkel gisteren werd de 200Mbit/s gehaald. Deze ochtend heb ik gemeten dat de snelheid 9 Mbit/s is. Bij een check bij KPN werd aangegeven dat er geen probleem is. Ik betaal meer, maar krijg minder. Ik ga deze verhoging niet betalen en overweeg over te stappen. KPN, ik verwacht hier een reactie op. Gr. Ton Wubben

Dag @Ton Wubben meet je met een bekabelde pc of laptop direct aangesloten op het modem zonder overige aangesloten appartuur? Heb je glasvezel of koper? Welk type modem heb je?


Ik heb Expediabox, ik heb koper en meet niet bekabeld maar via een app.

 

Hr. Ton


Hallo @Ton Wubben alleen bekabeld meten op 1 pc met verder alle andere (draadloze) apparaten uit geldt als maatstaf.

Draadloos meten is zinloos voor een zuiver resultaat.


Hoi @Ton Wubben, welkom op ons forum!
Ik zie dat onze community al een paar goede dingen aandraagt.
Draadloos zul je altijd wat snelheid verliezen en via de koper kan het ook nog zijn dat de volledige 200MB/s niet haalbaar op jouw adres is.

Als je graag terug wilt naar de reguliere snelheid kun je na de eerste maand je abonnement weer wijzigen. Dit kan via je MijnKPN of telefonisch via 0800-0402

Dat gezegd hebbende is er misschien nog wel wat winst te halen, ik kan je adviseren onze wifimanager eens te doorlopen.