Skip to main content

Ook bij mij, 200 verhoogd naar 1gb. Monteur is al geweest voor een nieuw glasvezelkastje. Internet schommelt max rond de 100. Dat had ik met het oude abonnement ook. Ga niet betalen voor iets wat niet geleverd word.

Admin: Eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

Hoi @Mark19851985, welkom hier. 

Wat gek dat dat de snelheid niet is verhoogd. Nog steeds niet? 

Hoe meet je de snelheid? Doe je dat met een computer bekabeld op het modem? Alle andere apparaten uit? Zo ja dan kan je via de Ookla app de snelheid meten. Indien jouw computer geschikt is zou je een snelheid van maximaal 940 Mbit/s moeten zien. De rest is overhead.

Haal je die niet, kijk dan of jouw computer de snelheid aankan. Is dat het geval?

Dan kan je het glasvezelkastje stroomloos maken voor minimaal 2 minuten en het modem resetten. Helpt dat niet, dan hoor ik dat graag of bel met 0800-0402. 


Ik heb een MacBook zonder internet aansluiting dus dat gaat lastig. Maar mijn Xbox series x had download snelheid 125mbit met mijn 200mbit abonnement. Dat haalt die nu ook met 1gbit abonnement. Dus vandaar de vraag want zo schiet ik er niet veel mee op natuurlijk


En dat verandert niet na een reset en stroomloos maken van het glasvezelkastje? Dat is mij nog niet duidelijk trouwens?

Verder is een Xbox ook niet de beste manier om de snelheid te meten, dat blijft een computer rechtstreeks met een kabel. Maar als je die niet hebt wordt het lastig. Snelheid op telefoon is ook niet omhoog?


Hallo @Mark19851985 via een interface USB-RJ45 kun je een geschikte netwerkkabel op je pc aansluiten, zie onderstaande afbeelding als voorbeeld, neem dan wèl de Gigabit-variant:

USB 3.0 to Gigabit Ethernet Adapter RJ45 - USB en USB-C netwerkadapters |  StarTech.com Nederland

 


Na stroomloos maken glasvezelkastje en modem nog steeds max rond de 80mbit


De monteur heeft een ander kastje geïnstalleerd. Heeft die daarna ook nog een speedtest uitgevoerd? Waar kwam dat op uit?


Ik wil graag nog even jouw verbinding doormeten. Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien? Hoor ik als je dat gedaan hebt, dan ga ik nog eens kijken of ik iets aan jouw aansluiting kan vinden wat dit kan verklaren.Â