Skip to main content

Geachte heer, mevrouw,

 

Ik heb een gratis periode voor sneller internet mogen ontvangen van KPN. Helaas blijft de snelheid hangen op ~95 mbits/s. Komt dus niet in de buurt van de beloofde 200 mbits/s. Dit is met kabel dus niet via het wifi netwerk. Het lijkt erop dat het sneller internet nog niet geactiveerd is. Kunt u me helpen.

 

Groeten,

 

Frank

Hoi Frank, dat kijk ik graag even voor je na!
Heb je je modem al even herstart en misschien kunnen testen met alle andere apparaten uitgeschakeld/ontkoppeld?

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


@FKNI ik heb niets meer van je gehoord, heb je nog een oplossing kunnen vinden?


Hoi Thomas,

Sorry voor de late reaktie. Ik heb mijn profiel ingevuld. Ik heb de volgende Troubleshoot acties uitgevoerd:

  • Modem V12 gereset
  • Experia versterkers gereset (zijn direct bekabeld cat6 met de router)
  • Via de KPN hulplijn zelfde uitgevoerd.

Ik merk dat als ik rechtstreeks op de wifi van de router inlog, dus niet op de Experia versterkers dan heb ik ~190 mbits/sec als ik mijn telefoon tegen de router aan plaats. Dus het lijkt erop dat de router in staat is om ~200mbits/sec uit te zenden. Echter als ik rechtstreeks op de router met een kabel van 1,5 meter een snelheidstest uitvoer haal ~130mbits/sec. Het lijkt erop dat de UTP poorten op de router geen gigabit poorten zijn. Ik zou namelijk verwachten dat 200mbits/sec op de router 1:1 wordt doorgegeven aan de kabel van 1,5 meter.

Groeten,

Frank


Die poorten zijn wel gigabit, anders kon je niet op 130 mb snelheid, die is gelinkt aan de 100 mb snelheid dus is in mijn optiek 200 niet geactiveerd op jou lijn.

Tenzij je geen cat5e of 6 netwerkkabel gebruikt.

 


Geen probleem hoor, bedankt voor je terugkoppeling! @FKNI 
Ik heb de lijn uitgelezen en die ziet er eigenlijk wel goed uit. Administratief staat ook alles goed, je experiabox moet gewoon 200 of 210Mbit/s halen.


De netwerkpoorten zouden zoals Doornekamp hierboven al noemt deze snelheid ook wel makkelijk aan moeten kunnen.

Er zijn nog wel een aantal andere dingen die we kunnen proberen.

Kun je het eens proberen met:

  • Een ander bekabeld apparaat.
  • Een andere netwerkpoort op de experiabox.
  • Een andere netwerkkabel.
  • Met alle andere apparatuur ontkoppeld? Inclusief de TV ontvangers?

Hoi Thomas,

Ik heb de volgende acties uitgevoerd:

  • Een ander bekabeld apparaat. → zelfde resultaat ~ 135 mbits/s
  • Een andere netwerkpoort op de experiabox. → op alle 4 kanalen zelfde resultaat ~ 135 mbits/s
  • Een andere netwerkkabel. → zelfde resultaat ~ 135 mbits/s
  • Met alle andere apparatuur ontkoppeld? Inclusief de TV ontvangers? → zelfde resultaat ~ 135 mbits/s

Alle testen zijn onbelast uitgevoerd. Dus zonder ander aansluitingen op de router. De kabels zijn allemaal cat5. Zijn er nog meer trucjes?

Groeten,

 

Frank


Internet protocol op het modem staat correct?

https://www.intel.com/content/www/us/en/support/articles/000005725/wireless/legacy-intel-wireless-products.html

Volgens mij is 802.11n of hoger in orde hoger in zoals 802.11ac of802.11ax


@FKNI Dit sluit alles eigenlijk wel uit. Ik heb een monteur voor je ingepland, het eerstvolgende tijdsvak is morgenmiddag: 15-07-2021 12:00 - 14:00. Ik heb m alvast ingepland om het ticket aan te maken. Als dit niet uit komt kun je hem het beste herplannen met de link uit je bevestiging of telefonisch via 0800-0402. 

@Pauwerful het gaat om de bekabelde verbinding


Hoi Thomas,

Dank voor de terugkoppeling. Ik ben gewoon thuis aan het werk dus dat komt mooi uit. Ik moet van 13:00-14:00u wel internet beschikking hebben van wegen een geplande meeting.

Groeten,

Frank


Dan is het beter m even te verzetten denk ik. Ik heb hem nu verplaatst naar 15:00 - 17:00!


Nou hij zegt dat hij Cat5 heeft. Heeft hij niet minstens Cat5e nodig? Ik zit met dezelfde vraag namelijk...


Hoi Takje,

Het is idd Cat5e kabel, ik was wat lui met typen.

Groeten,

Frank


Hoi Thomas,

 

De KPN monteur is geweest, hij heeft zijn magie losgelaten op op het netwerk.

Alles is nu dik in orde. Ik durf niet goed te zeggen wat nu de oorzaak van het issue was.

Gelukkig werkt nu alles volgens het boekje. Hartelijk dank voor de goede service.

 

Groeten,

 

Frank


Ah top! Bedankt voor je terugkoppeling Frank.
Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!