Skip to main content

Ik heb in het verleden mijn internet snelheid verhoogd en ook weer verlaagd. Toevallig nog deze maand.

In beide situaties zit een levertijd van precies 7 dagen. Er vindt geen fysieke handeling in de wijkcentrale plaats. Want precies om 00:00 gaat mijn modem elke keer uit/aan.

 

Als ik nu denk; ik heb sneller internet nodig dan moet ik doodleuk een week wachten.  En als ik er weer vanaf wil moet ik nog 7 dagen extra onnodig betalen en wachten.

 

In MijnKPN krijg ik altijd een ingangsdatum vanaf vandaag te zien. Maar eenmaal later in de mail of als ik de bestelstatus controleer staat er dus doodleuk die 7 dagen. En in de tussentijd kan ik dan ook niks bestellen bijvoorbeeld een extra zenderpakket, omdat die order dan 7 dagen lang onnodig in mijn ogen dan loopt.

 

Ooit in het verleden was het minuten werk het aan en uitzetten. Dat was mooi gebruiksvriendelijk en was het klaar. Ik zou graag willen dat KPN hier eens in ging kijken of dit sneller kan.

 

 

 

 

 

 

Ik denk dat ze dat expres doen. Want KPN zit niet te wachten op mensen die steeds voor 1 of 2 dagen de snelheid omhoog zetten en weer omlaag. KPN heeft liever dat u de snelheid structureel omhoog zet en laat staan. Daar verdienen ze meer aan.

Bij je mobiel de data bundel omhoog zetten gaat ook niet onmiddellijk in. Pas begin volgende factuurperiode. Is een beetje vergelijkbaar. 


Ik denk dat ze dat expres doen. Want KPN zit niet te wachten op mensen die steeds voor 1 of 2 dagen de snelheid omhoog zetten en weer omlaag. KPN heeft liever dat u de snelheid structureel omhoog zet en laat staan. Daar verdienen ze meer aan.

Bij je mobiel de data bundel omhoog zetten gaat ook niet onmiddellijk in. Pas begin volgende factuurperiode. Is een beetje vergelijkbaar. 

Je zit er sowieso een maand aan vast. Na 1 of 2 dagen kun je het nog niet uitzetten. Maar dan nog. KPN noemt het toch tegenwoordig “hussel”. Laat de klanten maar husselen. 

 


Normaal gesproken, als alleen de snelheid verhoogd of verlaagd hoeft te worden, gebeurd dit vrijwel direct. Ik heb 1x gezien bij iemand dat het wat langer duurde. Misschien was het wat drukker op het moment.

 

Ik heb van de week bij een vriend nog de snelheid verhoogd en deze was een paar minuten later actief.

 

Overigs, staat er in de bevestigingsmail die je ontvangt, dat je 14 dagen bedenktijd hebt.

 

In het verleden lukte het niet maar tegenwoordig, als je de snelheid veranderd, kon je die nadat het is doorgevoerd, vrijwel meteen weer terug zetten.


@ITVkijker . Bij mijn weten zou het ‘instant’ moeten zijn. Dus in ieder geval dezelfde dag. 

Wellicht is er in deze situatie meer aan de hand. Ik heb de vrijheid genomen die laatste wijziging eens te bekijken maar ik kan zo snel geen reden bedenken waarom deze een week zou moeten duren. Ik ga dit voor je navragen. 


@ITVkijker . Bij mijn weten zou het ‘instant’ moeten zijn. Dus in ieder geval dezelfde dag. 

Wellicht is er in deze situatie meer aan de hand. Ik heb de vrijheid genomen die laatste wijziging eens te bekijken maar ik kan zo snel geen reden bedenken waarom deze een week zou moeten duren. Ik ga dit voor je navragen. 

Ja, heel graag. Bedankt.

 

Het enige wat ik kan bedenken is dat ik als oud koperklant mijn oude snelheden zo heb gelaten en ook niet over ben gegaan naar een Hussel abo. 

Maar goed dan nog, in het verleden ging het wel binnen een paar minuten.


Ik vermoed dat ons ordersysteem er op dat moment ‘gewoon’ moeite mee had. Een echte oorzaak heb ik niet kunnen vinden. (soms vinden er ook bepaalde migraties plaats, waar jij als klant verder geen update van krijgt omdat het puur over administratie/techniek op de achtergrond gaat. Als dat elkaar kruist kan een simpele aanvraag ook langer duren)


Ik vermoed dat ons ordersysteem er op dat moment ‘gewoon’ moeite mee had. Een echte oorzaak heb ik niet kunnen vinden. (soms vinden er ook bepaalde migraties plaats, waar jij als klant verder geen update van krijgt omdat het puur over administratie/techniek op de achtergrond gaat. Als dat elkaar kruist kan een simpele aanvraag ook langer duren)

Net even gechat met medewerker. En die zag vandaag ook weer een levertijd van exact 7 dagen staan. 


Raar hoor. Je hebt recent weer een up of downgrade gedaan, begrijp ik?


Raar hoor. Je hebt recent weer een up of downgrade gedaan, begrijp ik?

Ja, in april van dit jaar aangezet.

Vorig jaar ook een keertje gedaan. Ook weer die 7 dagen.


Ik ga weer rondvragen.  Hier moet een verklaring voor te vinden zijn.


Laat het maar weten.


In de tussentijd heb ik mijn abo omgezet in een Hussel vorm. Zonet weer gechat en om een nieuwe levertijd gevraagd als test: en weer precies 7 dagen. 


Hoi @ITVkijker . De laatste aangevraagde wijziging die ik van jou heb staan is van 20-9. Hierin wordt niet alleen een snelheidsvas aangepast maar het hele pakket wordt veranderd. Bij dit soort orders zit er vaak een wensdatum afhankelijk wat er allemaal wordt aangepast.

Was die laatste wijziging die jij probeerde alleen een ‘kale’ snelheidswijziging?

 

 


Hoi @ITVkijker . De laatste aangevraagde wijziging die ik van jou heb staan is van 20-9. Hierin wordt niet alleen een snelheidsvas aangepast maar het hele pakket wordt veranderd. Bij dit soort orders zit er vaak een wensdatum afhankelijk wat er allemaal wordt aangepast.

Was die laatste wijziging die jij probeerde alleen een ‘kale’ snelheidswijziging?

 

 

Ja, dat was die Hussel van 20-9. Ik heb sindsdien geen snelheid meer verhoogd, omdat ik toch al wel wist dat het 7 dagen ging duren. Sinds ik mijn abo heb omgezet in een Hussel, kun je geen “kale” snelheidsverhoging meer aanvragen. Wil ik nu mijn snelheid verhogen dan moet ik Hussel 100Mbps bjivoorbeeld kiezen. Daar zit dus ook een zeven dagen levertijd op. Wat ik vanochtend via de chat getest heb.

 

(Grijs vlak kan niks veranderen)

 

Keuze vlak Hussel abo's: