Skip to main content
Vraag

Sneller Internet Buitengebied 4G schakelt niet meer bij

• March 12, 2026
  • 2 reacties
  • 18 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+7

Vandaag waren er werkzaamheden aan het stroomnet. Keurig aangekondigd dus bijtijds stekkers los van Experiabox V10 en Sagemcom 4G modem. Nadat er weer stroom was weer aangesloten maar ze vinden elkaar niet meer.

Ik heb dus alleen nog DSL snelheid, 17 Mbps. download. Met 4G erbij altijd > 50 Mbps.

Kabel tussen de twee devices vervangen. Meerdere keren in andere volgorde opgestart.

Sagemcom zegt dat hij UP is, lampjes branden blauw zoals altijd.

Een PC in het netwerk ziet beide devices (ping op 192.168.2.254 en 192.168.2.252). Beide devices werken prima maar ze zien elkaar niet. Ik kan me herinneren dat er in de Experiabox op de homepage vroeger ook iets van “Sneller Internet Buitengebied” stond. Nu niet.

Werkte tot de stroomonderbreking dus prima.

Iemand enig idee?

2 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 12, 2026

Heb je het modem v10 al gereset?

Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • March 12, 2026

Heb je het modem v10 al gereset?

Ja, net een factory reset gedaan en nu werkt het weer.

Alleen nu wil mijn draadloze print server niet meer met de WiFi van de Experiabox verbinden, met zelfde instellingen. Heb hem uiteindelijk aan een ander accesspoint gekoppeld.

En uiteraard alle statische DHCP toewijzingen weg. Ben al uren bezig om dat ook weer goed te krijgen. Wat heeft een mens tegenwoordig een hoop devices in huis 😅.

Dus even stroom loshalen van de Experiabox V10 en allerlei issues. Heel bijzonder.