Skip to main content

Een paar dagen geleden heb ik contact gehad met een medewerker van KPN via de online chat. Het lukte me toen namelijk niet om via MijnKPN Sneller Internet Buitengebied aan te vragen, terwijl de postcode check aangaf dat het beschikbaar was op mijn adres. Ze is uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het niet lukte, omdat we 2 aansluitingen hebben op ons adres. Nu vind ik dit een apart verhaal, omdat de abonnementen op beide aansluitingen allebei betaald worden en nog op verschillende namen staat. Dus mijn vraag is, klopt dit?  

 Hoi @PetraVerwer, welkom op het forum! 
Ik heb meteen even met je meegekeken, in het kort samengevat is het inderdaad zo dat je jouw abonnement niet kunt wijzigen naar een Hussel abonnement met Sneller internet buitengebied zonder de abonnementen samen te voegen.

Dit is omdat er normaliter maar 1 KPN abonnement op een fysiek adres kan zijn. Hoe het bij jou gekomen is dat je twee actieve KPN abonnementen hebt zou ik zo snel niet weten maar eigenlijk is dat niet de bedoeling. In principe werkt het als het werkt maar als nieuwe klant zou je het niet zo kunnen bestellen.

Een grote wijziging aan je abonnement wil alleen als we één van beide abonnementen op zouden zeggen en ze samenvoegen maar ik begrijp dat dat geen optie is.
Als we je abonnementen zouden samenvoegen zouden we beide aderparen gebruiken en zou je via de kabel alleen al 30Mbit/s moeten kunnen halen. Sneller internet buitengebied ondersteunt dit dan  tot 50Mbit/s.Het enige nadeel is dan nog wel dat je nu 4 TV ontvangers hebt, bij de nieuwe situatie zouden er maar 2 mogelijk zijn. Voor de andere twee zou je dan digitenne kunnen nemen.


Hoi @Thomas , allereerst bedankt voor je reactie! Ik kan alleen nog steeds niet begrijpen waarom het dan gelukt is 2 abonnementen te krijgen op dit adres. Maar goed, zoals jij al zei, de abonnementen samenvoegen is helaas geen optie. Jij zei ook dat we 30 Mbit/s zouden moeten kunnen halen. In werkelijkheid halen we maar 8 Mbit/s (via WiFi en kabel). Vandaar dat ik graag SIB wou aanvragen. Ik zal jouw antwoord mankeren als oplossing!


Helaas heb ik er niet echt een verklaring voor hoe het gelukt is dit zo aan te vragen. 

Je hebt twee kabels naar je huis, ieder met ongeveer 15Mbit/s. Normaliter gaan deze kabels allebei naar hetzelfde modem en wordt die snelheid gecombineerd en kan je dus 30Mbit/s halen.
In jouw situatie lopen allebei deze kabels naar hun eigen experiabox en halen ze allebei maximaal 15Mbit/s (daar gaat per TV nog 4Mbit/s van af) zolang je dus twee losse abonnementen houdt is dit een beetje de maximale snelheid vrees ik.