Skip to main content

Ons snel internet buitenaf werkt nog steeds niet goed.

Het heeft een tijdje gedaan en hadden we 40 mbps.

 

Nu werkt het niet meer en hebben we 6 mbps, alleem dsl dus, alle lampjes zijn blauw op de sagemcom 4g modem en 2 streepjes ontvangst.

 

Ik heb al keer eerder contact gezocht en moest toen alles factory resetten,  boel werk met opnieuw alles instellen en dag daarna was 4 g snelheid alweer weg.

 

Goedemorgen @RoHe, niet fijn dat je toch problemen met de snelheid hebt met Internet Buitengebied. Goed dat je een seintje geeft!

Het is goed om eerst een paar dingen langs te lopen, om te zien of dat verschil maakt. 

  • Doorloop voor de zekerheid even de installatie/aansluitkaart.
  • Schakel het 4G modem uit en koppel 'm los
  • Controleer of de sim er helemaal goed in zit, klik hem er eventueel even uit en weer in (het is belangrijk dat je de klik hoort) 
  • Schakel het 4G modem weer in en laat het opstarten, sluit 'm nog niet aan op de Experia Box. De lampjes gaan eerst in verschillende kleuren branden
  • Wacht tot alle lampjes weer blauw branden, dat betekent dat het 4G modem opgestart is en zich aangemeld heeft in het 4G netwerk
  • Signaal lampjes: controleer wat voor signaal het 4G modem ontvangt. 2 streepjes is matig, 3 is natuurlijk beter. Verplaats het 4G modem bijvoorbeeld naar een hoger punt in huis of naar een raam. Dat verbetert de ontvangst.
  • Als de lampjes goed branden en het signaal goed is, sluit dan het 4G modem weer aan op de Experia Box

 

Ik ben benieuwd hoe het daarna gaat, laat je het weten?


Let op, bij de opsomming door Alexandra zal bij punt 5 er nog een rood lampje branden. Dat geeft aan dat er geen verbinding is met de Experiabox. Dat lampje wordt pas blauw bij de laatste actie.


De tip van @Ernst-Jan is blijkbaar niet van toepassing op alle 4g modems van het sneller internet buitengebied.  Die van mij heeft geen indicator voor een aangesloten experiabox. 


Er is maar 1 modem, de Fast Air 4360. Het meest rechter lampje (LED) is rood als er geen ethernet verbinding is. Zie afbeelding.

 


Het model met antennes heeft het lampje niet of hij doet het bij mij niet.


Ok. Zo dan:


Twee uitvoeringen zijn identiek op de antennes na. Bij jou is dan het rood in de rechter LED defect, zijn bi-color LEDs met of 3 aansluitingen of bij polariteit omdraaien brandt de andere LED. Bij mij is de rechter LED echt rood als ik de ethernet kabel los trek.


@Ernst-Jan Als ik thuis kom ga ik meteen kijken.  Gebruik jij toevallig ook experia wifi's?


@Ernst-Jan Als ik thuis kom ga ik meteen kijken.  Gebruik jij toevallig ook experia wifi's?

Nee.


Hi @RoHe, we hebben geen nieuwe reactie van je gezien, ik hoop dat dit een goed teken is. Laat het anders gerust weten, we helpen je hier graag verder.


Morgen komt de monteur langs, na 20 keer de modem opnieuw instellen omdat ik hem moet resetten van een KPN medewerker ben ik er wel beetje klaar mee.

 

Hopelijk kan deze het oplossen.


@RoHe Fijn dat de monteur ingepland is. Ik kan me voorstellen dat je er op een gegeven momentwel klaar mee bent. Ik ga er vanuit dat alles goed gekomen is en de monteur het voor je opgelost heeft. Anders weet je ons hier te vinden.