Skip to main content

Ik heb dezelfde problemen als hierboven omschreven. Ik heb glasvezel met een 50 Mbs en had direct problemen met de V10 modem! Heb een nieuwe van KPN ontvangen, doch ondanks resetting, testen etc. treedt er geen verbetering op. Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik van koper op glasvezel overgestapt bent. Ik begrijp dus ook niet dat de consumentenbond KPN uitgeroepen heeft als beste en stabiele internetprovider 2022! Voor mij krijgen zij het cijfer zeer slecht!

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @Hendricus44 . Welkom op het forum.

Glasvezel is het stabielste netwerk denkbaar, momenteel.  Wifi staat eigenlijk los van de drager. (koper of glas)

Wat voor problemen ervaar jij bij dagelijks gebruik?


Overdag heb ik een stabiet network, doch het vreemde is dat de problemen 's avonds optreden ! Soms heb ik maar 1 Mbs, dan weer 10 en soms 18 Mbs. De volgende ochtend is alles weer normaal. Ik begrijp er dus niks van en bij de WiFi manager krijg ik dan vaak te zien " er is een socketfout opgetreden" en kan je weer opnieuw beginnen! Ik heb alleen telefoon en internet van KPN en geen TV.


Staat je v10 in de buurt van andere elektrische apparatuur?


Ik heb de V12 van KPN gekregen, doch er is geen verbetering opgetreden. Overdag een smetteloze down- en upload snelheid van rond de 70 mbs en 's avonds een slechte tot zeer slechte download snelheid. Bij gebruik van WiFi manager treedt er tijdelijk een verbetering op, doch de downloadsnelheid zakt weer snel terug. Daarna weer Wifimanager ingeschakeld en krijg dan de melding "socketfout" opgetreden. Ik hoop dat ik ermee kan gaan leven, maar overweeg toch na 48 jaar klant bij KPN geweest te zijn over te stappen naar een andere provider!


Ik krijg het idee dat er 's avonds een storingsbron actief wordt. Heb jij misschien lampen met dimmers die vlakbij het modem staan? Of andere electrische apparatuur die specifiek 's avonds aan gaat. 

Zie je misschien ook dat er 's avonds een netwerk bij komt in jouw omgeving? Met het programma wifi analyzer kun je goed in kaart brengen of er misschien stoorzenders in de buurt zijn:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer&hl=en_US&gl=US


Ik heb enkele avonden testen gedaan door al het licht waar dimmers en/of trafo's inzitten om en om uit gedaan en dan naar de snelheden van de WiFi gekeken. Zelfs al het licht uit gedaan en na 1 minuut weer aan. Helaas treedt er geen verbetering 's avonds op, terwijl overdag de verbinding en snelheid uitstekend te noemen is. Ik denk persoonlijk dat KPN 's avonds veel TV abonnementen verkocht heeft die er voor zorgt dat de internetsnelheid hierdoor vertraagd wordt. KPN zal dit nooit of te nimmer toegeven en je altijd op het verkeerde spoor zetten.  'S Avonds laat zijn er geen monteurs aanwezig en kan de verbinding dus niet gecontroleerd worden!


Hoe is de snelheid 's avonds op een bekabeld aangesloten pc of laptop? Dus niet via WiFi? 


Ik heb enkele avonden testen gedaan door al het licht waar dimmers en/of trafo's inzitten om en om uit gedaan en dan naar de snelheden van de WiFi gekeken. Zelfs al het licht uit gedaan en na 1 minuut weer aan. Helaas treedt er geen verbetering 's avonds op, terwijl overdag de verbinding en snelheid uitstekend te noemen is. Ik denk persoonlijk dat KPN 's avonds veel TV abonnementen verkocht heeft die er voor zorgt dat de internetsnelheid hierdoor vertraagd wordt. KPN zal dit nooit of te nimmer toegeven en je altijd op het verkeerde spoor zetten.  'S Avonds laat zijn er geen monteurs aanwezig en kan de verbinding dus niet gecontroleerd worden!

Dit zal niet het geval zijn. Er zijn tegenwoordig wel glasvezel aansluitingen waarbij je de bandbreedte ‘deelt’ maar daar zit zoveel overhead op dat het geen impact op jouw lijn zal hebben.  Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna een seintje geven?


De instabiliteit bekabeld of niet is overal hetzelfde. Boven een bekabelde computer en beneden via WiFi, zowel met de Ipad als Android telefoon. Vanochtend een verbinding van 18 Mbps en om 13.00 uur 66 Mbps, terwijl ik een abonnement heb van 50 Mbps! Zowel KPN als jullie mogen het invullen!


Op het moment dat u op een bekabeld aangesloten pc bij een speedtest maar 18 mbit haalt, kunt u dan die speedtest meerdere keren uitvoeren waarbij u steeds die lage snelheid meet? KPN zou dat dan zelf ook moeten kunnen meten.


Beste Erwin, ik heb mijn profiel aangevuld zoals gevraagd!


Je hebt een glasvezel aansluiting. Daar kan ik op afstand weinig over uitlezen.

Laten we wifi even laten voor wat het is en ons focussen op de bekabelde snelheden. Als ik jou goed begrijp kelderen die ook als het avond wordt, klopt dat?

(De reden waarom ik wifi even negeer is omdat er dan véél meer variabelen mee gemoeid zijn.)


Na het onderhoud door Kpn van zondagnacht op maandag heb ik nu de normale en constante snelheid zoals het contract moet zijn. Het lag dus niet aan de WiFi, maar blijkbaar in de glasvezel van KPN zoals ik al vermoedde en verschillende keren gesuggereerd had.