Skip to main content

Ik kreeg bericht van KPN dat de software update van 29 juni niet gelukt was. Daarbij werd aangenomen dat mijn modem Experia Box uitstond of dat ik een eigen modem zou hebben. Dit was niet het geval. Ik moet nu voor 14 juli mijn modem herstarten of aansluiten anders heb ik geen verbinding meer. Ik ben een een oude Telfort klant, mijn zyxel box was echter wel vervangen voor de Experia. Ik heb een naar voorgevoel dat het opnieuw opstarten niet gaat lukken en ik dadelijk het EK niet meer kan volgen en daar heb ik nu even geen behoefte aan. Leuk zo'n update.:sob:

@Irma Maria vul je forumprofiel aan met je postcode, huisnummer en klantnummer dan zien de moderators wie bent zodra je topic aan de beurt is


Hoi @Irma Maria, welkom op ons forum!
Het herstarten is eigenlijk alleen een kwestie van de stroomstekker even uit het stopcontact en weer terug!
Als dat niet lukt of het niet oplost kunnen we hem beter toch even omruilen.

Ik zie dat je nav het advies van Jimny je profiel al ingevuld hebt dus heb ik meteen een nieuwe voor je aangevraagd.
Deze kun je morgenmiddag na 14:30 ophalen bij een servicepunt. Hierover heb je per sms/mail net een bevestiging gehad als het goed is!

Als het herstarten gewoon werkt en alles weer werkt hoef je hem niet meer om te ruilen en komt de nieuwe experiabox gewoon weer retour!


Hartelijk dank voor de info. Ik ga het proberen, als het niet lukt laat ik het weten:relaxed:


Hallo Thomas, ik heb het modem opnieuw opgestart en alles lijkt te werken maar hoe weet ik nu of de update ook gelukt is, want dan haal ik het modem niet op. Wil je dat nog laten weten? Ik ben in ieder tot nu toe opgelucht haha.


Bedankt voor je terugkoppeling @Irma Maria 
Als je verbinding nog werkt is het gelukt! :blush:

 

Als de experiabox de update niet had gehad had hij nu geen verbinding met ons kunnen maken namelijk.


Toch nog een vraagje, als ik in' mijn KPN' kijk naar mijn ip adres geeft het nog steeds aan dat het IP adres niet bekend is en niet bereikbaar dat ik moet controleren of mijn modem wel aanstaat. Dat vind ik toch vreemd:smirk:


Volgens mij staat dat hier los van maar een verklaring heb ik daar zo snel ook niet precies voor.
Kun je hem inmiddels al wel weer zien?


Na een topic geplaatst te hebben naar aanleiding van de software update van de Experiav 10a op 29 juni ben ik hier weer. Dacht dat het probleem was opgelost na herstart maar nee hoor. Kreeg ik vorige keer al een sms waarin  ik werd gesommeerd om het modem te herstarten, vandaag weer opnieuw. Ergens gaat het niet goed bij KPN. Zij voeren een update uit en leggen het probleem als dit niet lukt bij de klant.  Heb vorige keer opnieuw opgestart, gebeld met klantenservice die mij vertelde dat alles in orde was. Op dit forum dito antwoord. En nu blijkt alsnog dat de update niet is gelukt. Waardeloos.:frowning2:

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


Inmiddels vanochtend een aardige meneer van de klantenservice gesproken en hij kon me verzekeren dat de update echt is uitgevoerd. Blijkbaar toch een spook mailtje.  Gek maar blijkbaar niet te achterhalen waar dat vandaan komt. Ik blijf gelukkig verbinding houden:relaxed:

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


29 juni heb ik een bericht ontvangen van KPN dat de update van internet mislukt was. Ik heb toen al de vraag gesteld of dit bij opnieuw opstarten opgelost zou worden. Volgens forum en klantenservice zou dit het geval zijn. Drie weken later weer mail van KPN dat de update mislukt was. Klantenservice gebeld, modem was geüpdate, zou niets aan de hand zijn. Vanmiddag kwam ik thuis na werk, alle verbinding verbroken. Geen tv en geen internet. Dit is echt om te janken. Drie keer bellen en blijkbaar kijkt niemand verder. Wat een puinhoop bij KPN. Oh ja heb bij alle storingen gekeken, maar er is geen storing bij KPN. Blijkbaar is de systeem update toch niet gelukt:angry:

 

*Admin: bericht samengevoegd met reeds bestaande topic


Ik wil graag weten hoe het komt dat mijn experia v10a op rood staat, een reset niet werkt en mijn modem niet bereikbaar is. Ip4 en ip6. Verschillende keren contact gehad met klantenservice in de afgelopen weken vanwege het feit dat ik mails krijg dat er update niet lukt en ik opnieuw moet opstarten. Dit gedaan en als alles werkt zou het goed gegaan moeten zijn . Nu blijkbaar is dat niet het geval

*samen met reactie verplaatst naar eigen topic


Verschillende keren contact gehad met klantenservice in de afgelopen weken vanwege het feit dat ik mails krijg dat er update niet lukt en ik opnieuw moet opstarten.

Probeer het eens op de volgende manier:

De zogenaamde “Monteurs reset”:

Experia Box V10A  =  reset + WPS knop tegelijkertijd

Reset zelf is met een omgevouwen paperclip in het resetgaatje achterop boven power ingang, vasthouden totdat je een klikt hoort + ledlamp voorop in het midden van status wisselt.
En dus ook nog die WPS knop vasthouden = knopje aan de zijkant (van voor gezien, links).

Levert dat nog iets op?


Hoi @Irma Maria, wat balen dat het toch ineens niet werkt! 
Ik zie dat er vrijdagochtend een monteur ingepland staat. Je zou de reset die Babylonia hierboven noemt nog kunnen proberen. Dat kan nog een heel eind helpen!