Skip to main content

Ik heb op 7 oktober 2021 een e mail bericht en sms gekregen, dat er software update van mijn experia box niet gelukt is en op 12 oktober 2021 geen verbinding krijgt.

Voorheen heb ik ook een bericht gekregen op 30 september 2021.

Ik ben een oud Telfort klant. Had een Arcadyan Experia Box V8.

Geen problemen gehad en alles werkt. N.a.v e mail bericht van 30 september 2021 heb ik gelijk op 

1 oktober 2021 naar KPN XXl winkel geweest , omdat ik slechthorend ben en kan moeilijk bellen, vandaar.

Ik kreeg gelijk een nieuwe Experia Box V 10 mee. 

Ik heb gelijk thuis aangesloten en alles werkt weer.

Toen kreeg ik bericht op 7 oktober 2021 een e mail en sms bericht, dat software update niet gelukt is.

En heb gelijk de klantenservice gebeld (kon wel beetje verstaan). Ze zeggen dat er netwerkproblemen zijn en mijn internet goed doet. 

Ik heb wel in KPN forum gekeken of er problemen zijn. (misschien te maken met migratie)

Mijn softeware versie van Experia Box V10 is V1.01.99T01.7

Alleen ik ben bang dat ik op 12 oktober 2021 geen internet verbinding krijg.

Moet ik dan ergens zorgen over maken, ondanks ik slechthorend ben.

 

 

 

Hoi @FransVos, welkom bij ons op het forum. Dat is een goede vraag, het klinkt inderdaad alsof er geprobeerd wordt om jouw verbinding technisch over te zetten van het Telfort netwerk naar het KPN netwerk. Ik kijk graag met je mee naar de situatie voor jou, ik heb alleen nog geen gegevens van je, Zou je jouw forumprofiel volledig in kunnen vullen (alleen bij de vakjes waar 'Privé’ bij staat) en een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik met je meekijken.


Ik heb gelijk mijn forumprofiel ingevuld


Dank je voor de gegevens @FransVos, daarmee krijg ik een melding dat de migratie al afgerond zou zijn maar ik zie nog wel iets openstaan. Dat lijkt niet te gaan zorgen voor een verbreking van de verbinding. Zou je jouw Experia Box een grondige reset (monteursreset) kunnen geven? Je kunt dat doen door deze stappen te volgen:

Druk de reset button (gaatje achterop het modem) én de eherstel knop] tegelijkertijd in totdat alle lampjes uitgaan. Na het loslaten reset het modem zich. 


Hallo Jasper,

Ik heb net monteursreset gedaan.

Mijn Experia Box V 10 zijn alle lampjes aan.

Dus internet en wifi werkt nog.

Alleen bij mijn KPN app staat er iP4 adres en iPv6 prefix onbekend. (moet ik dan zorgen over maken)

Of heeft te maken met administratie.

Kun je zien of de migratie en/of monteursreset gelukt is.


Hallo Jasper,

Mijn hartelijk dank voor het oplossen van het probleem van Experia Box V10.

Het software versie staat nu op V1.01.00T3.8V4.

Mijn KPN app kan ik iPv4 adres en IPv6-prefix zien.

Ik heb nog een vraag i.vm. instellingen modem.

Betreft UPnP: Bij mij staat UPnP uit en Discovery aan.

Moet ik UPnP aanzetten of niet.

 

 


Hallo @FransVos , UPNP kun je beter uit laten staat, is veiliger.

 


Hallo JanD ,

Bedankt voor de informatie.


Graag gedaan @FransVos, en fijn dat je vraag met de hulp van Jan ook beantwoord is :slight_smile:  Als je geen andere apparaten aansluit dan een tv-ontvanger/computer zal je UPnP niet nodig hebben.