Skip to main content

Sinds ik een paar dagen geleden terug ben van vakantie vertoond het vaste internet van KPN (glasvezel) hier vreemd gedrag en dat is altijd lastig uit te leggen. Ik probeer dat zo goed mogelijk te doen. 

 

Bepaalde verbindingen lijken niet tot stand te komen zonder dat ik daar meldingen oid van krijg. Een aantal apps op mijn telefoon worden niet geladen als ik via wifi verbonden ben. Een specifiek voorbeeld hiervan is de OHRA app. Als ik overschakel naar 4G dan werken ze wel. 

 

Een ander specifiek voorbeeld is playstation network. De playstation zit via een kabel aangesloten en geeft gewoon de 200mbit up/down aan. Maar toch kan hij 9 van de 10 keer geen verbinding maken. 

 

99% van al het internet verkeer werkt gewoon maar een aantal specifieke apps/connecties doen het niet. Ik kan er de vinger niet op leggen.

 

Ik heb verschillende DNS servers gebruikt want dat is het eerste waar ik aan moest denken. Uiteraard heb ik alles ook al meerdere keren opnieuw gestart.

 

Ik gebruik een unifi netwerk wat er globaal zo uitziet:

KPN NTU → Unifi Dream Machine SE → 2 switches en 3 accesspoints.

 

Ik heb het afgelopen jaar nooit gedoe gehad. En kon o.a. altijd probleemloos declaraties doen bij OHRA via de app via de verbinding van KPN. Na mijn vakantie ineens dit vreemde gedrag. 

 

Ben ik de enige die dit ervaart? Gaat er bij KPN iets mis? Of is het mijn thuis netwerk?

Hi @Bolten88! Welkom op het KPN forum!

Wil je bevestigen dat met de KPN Experia Box je verbinding wel goed werkt? Ik zou dat eerst graag willen uitsluiten. 

Verder valt gebruik van een eigen modem buiten de normale ondersteuning. Maar we hebben wel verschillende plekken waar we tips en hulp bieden. 

De meest voorkomende informatie staat op onze pagina over gebruik van eigen modem

Of dit topic van wjb over het instellen van een eigen router

Lukt het daarmee niet is dat topic ook een goede plek om de vraag nog een keer te stellen. 


Hi @Bolten88! Welkom op het KPN forum!

Wil je bevestigen dat met de KPN Experia Box je verbinding wel goed werkt? Ik zou dat eerst graag willen uitsluiten. 

Verder valt gebruik van een eigen modem buiten de normale ondersteuning. Maar we hebben wel verschillende plekken waar we tips en hulp bieden. 

De meest voorkomende informatie staat op onze pagina over gebruik van eigen modem

Of dit topic van wjb over het instellen van een eigen router

Lukt het daarmee niet is dat topic ook een goede plek om de vraag nog een keer te stellen. 


Hoi Bram,

 

dankjewel. Vooralsnog heeft het probleem zich na een week ongeveer vanzelf opgelost zonder dat ik iets veranderd heb. Heel vreemd.


@Bolten88 dan heb je er in ieder geval geen last meer van! 😉 Mocht het toch weer voorkomen, kijk dan eerst naar de aangegeven topics. Helpt dat niet, meld het dan hier. Dan houden we alle meldingen centraal!