Skip to main content

Zowel bedraad als via WiFi zitten mijn apparaten op het netwerk, maar sommige apparaten krijgen geen internet toegang. Als ik Experiabox uit en aan zet, gaat het enige tijd goed daarna weer zelfde storing.

Vreemde is dat het niet iedereen dezelfde PC, laptop of mobiel is die geen toegang krijgt tot Internet.

Ik heb een Experiabox V10A van januari 2019.

Weet iemand een permante oplossing?

Hallo @Marciedi, welkom op ons forum! Goed dat je ons gevonden hebt.

Wat vreemd dat je niet altijd met alle apparaten even goed kunt verbinden met jouw netwerk, helemaal vreemd dat het niet altijd dezelfde apparaten zijn. Mijn advies is om het modem een reset te geven. Houd er wel rekening mee dat dan alle instellingen weer naar de fabrieksinstellingen gaan. Hopelijk is dit de oplossing.


Hallo @Denise_ , 

Ik heb de Experiabox al wel uitgezet, gewacht en daarna aangezet. Daarna gaat het een poosje weer goed, maar krijg ik weer zelfde probleem. Is een reset die je hier bedoelt iets anders?

En zou het kunnen liggen aan de hoeveelheid apparaten die verbonden zijn? Is er een limiet?


De Experia Box een tijdje stroomloos maken is inderdaad niet hetzelfde als een reset. Met een reset worden de instellingen van het modem weer teruggezet naar de fabrieksinstellingen, wat bij een herstart niet het geval is. Ik wil je daarom vragen om toch nog een reset uit te voeren.

Ik weet dat het limiet van apparaten dat verbonden kan zijn met de Experia Box V10a vele malen hoger ligt dan bij de Experia Box V8, welke een limiet van 32 heeft. Ik verwacht dan ook niet dat dit het probleem is. Maar om hoeveel apparaten gaat het? Dan kan ik eventueel navraag doen.