Skip to main content

Goedendag, ik heb nu sinds van de week opeens problemen met WIFI. Dit is donderdag begonnen. Sommige apparaten waaronder PS5 en deurbel hadden opeens geen wifi meer. Op mijn telefoon had ik wel gewoon wifi. De deurbel kon ook niet opnieuw verbinding maken met het netwerk. De PS5 gaf aan geen ip adres te verkrijgen of iets dergelijks. De hele boel gereset en alles leek het weer te doen. Echter vandaag weer precies hetzelfde probleem ? Zodra ik de app start is de verbinding en snelheid goed. Het lijkt op sommige apparaten mis te gaan, plotseling opeens. Hen 2 superwifi punten en 2 'nieuwe' tv kastjes.

Het gekke is, nooit dit soort problemen gehad. De bel is ook nieuw sinds 2 weken dus die kan ook niet kapot zijn. PS5 kon ook geen verbinding maken

Dit terwijl de app zegt dat alles up and running is.

Iemand enig idee ?

Hoi @Remd, dat is een raar probleem. Sommige apparaten houden de verbinding wel en anderen verliezen deze dus. Zijn het altijd dezelfde apparaten (zoals de deurbel en de PS5) die de verbinding verliezen, of kan dat verschillen?

Je noemt 2 keer dat je 'de app’ gebruikt om het te bekijken, welke app bedoel je daarmee precies? Als je in die app de volledige verbinding nakijkt kan dat betekenen dat de verbinding vanaf buiten tot en met het modem goed blijft. Dan is het iets met het Wifi netwerk. Je kunt de verbinding van de bewuste apparaten volledig kunnen verbreken en het netwerk daarop laten vergeten, en daarna opnieuw verbinden. Misschien dat de apparaten daarna wel verbonden blijven.

Reageer