Skip to main content
Beantwoord

Sommige apps werken niet via WiFi

• 11 januari 2025
  • 6 reacties
  • 239 keer bekeken

Sinds een week werken een aantal apps niet, bijvoorbeeld Rabobank, met Wi-Fi 

Een aantal werken heel traag.

Hoe los ik dit op?

Beste antwoord door Pearson

BruisTablet schreef:

Er zit een softwareprobleem in de ipv6. Login op het modem en zet ipv6 uit onder internetverbinding/ipv6. 

Herstart nu het modem.

Dit heeft inderdaad geholpen, dank!

Bekijk origineel

6 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 16423 reacties
  • 14 januari 2025

Hoi ​@MrTheFox. Welkom op de community! Vervelend om te horen dat bepaalde apps niet goed werken met Wi-Fi. Heb je het ook al getest op een ander WiFi netwerk en werkt het wel op je mobiele internet?

Hier zijn een paar stappen die je kunt proberen:

1. Zorg ervoor dat je stabiele Wi-Fi-verbinding hebt. Je kunt dit testen door andere apparaten op hetzelfde netwerk te gebruiken of door verbinding te maken met een bekabelde verbinding.

2. Probeer de cache en gegevens van de betreffende apps te wissen via je toestelinstellingen. Dit kan helpen om de app beter te laten functioneren.

3. Soms helpt het om je modem en router even te resetten door ze kort van de stroom te halen.

Laat me weten of dit helpt, of als je nog meer vragen hebt! 😊

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 29 januari 2025

Dank voor de tips.

Opgelost na en week, maar onverklaarbaar hoe.

Vermoed een oude router, na meerdere resets/updates doet hij het weer

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 16423 reacties
  • 30 januari 2025

​@Vikash van KPN Wat goed om te horen dat je probleem is opgelost! Soms kunnen oude routers inderdaad wat onvoorspelbaar gedrag vertonen. Mocht je in de toekomst weer tegen problemen aanlopen, dan weet je ons te vinden. ðŸ˜Š

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 18 maart 2025

Wij hebben exact hetzelfde probleem, dat we regelmatig op meerdere Android devices bepaalde apps niet kunnen openen op de wifi (mail, buienradar, bank app). Via mobiel internet werken de apps prima en volgens speedtest is de wifi perfect. De wifi heeft ook wel internetverbinding, want via de webbrowser kan ik wel webpagina's benaderen. Ik hoor graag of er een oplossing is gevonden voor dit probleem

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • 1351 reacties
  • 18 maart 2025

Er zit een softwareprobleem in de ipv6. Login op het modem en zet ipv6 uit onder internetverbinding/ipv6. 

Herstart nu het modem.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 26 maart 2025
BruisTablet schreef:

Herstart nu het modem.

Dit heeft inderdaad geholpen, dank!

Reageer