Skip to main content
Vraag

Sommige internet sites worden opeens geblokkeerd

• December 13, 2025
  • 17 reacties
  • 82 keer bekeken

Ik kan opeens mijn bekende sites niet meer openen , na zoeken lees ik modem niet goed ?

Ik ben wat ouder en heb geen comp/ knowhow..

wie kan me helpen ?

17 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 13, 2025

Hallo ​@hdtattoo ,

Mogelijk helpt het om de cookies en browsegeschiedenis te wissen. Lukt jou dat niet zelf?, vraag dan aan een kennis of familielid of die dat bij jouw computer wil uitvoeren.

Ik ga er wel vanuit dat het bij jou gaat om legale websites en niet bv illegale websites voor bv het kijken naar betaal-TV of goksites. Dan gaat de oplossing hierboven niet werken. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@hdtattoo! Welkom op de KPN Community! Dat is wel even balen dat je ineens niet meer op je favoriete websites kunt komen. 

Om te beginnen kan ik aangeven dat wij geen websites blokkeren en dat het modem er ook niet veel mee van doen heeft. Wel kan het bijvoorbeeld veroorzaakt worden doordat je een antivirus programma gebruikt die wat strikt afgesteld staat. Heb je iets van KPN Veilig of McAfee actief? 

Om te controleren of het mogelijk aan de browser(instellingen) ligt, zoals Noordzee suggereert, kun je eens een andere browser proberen. Zoiets als Chrome, Firefox of Edge. Misschien helpt dat. En kun je ook een voorbeeld noemen van een website die je niet meer kunt bezoeken? Dan checken wij hier of die nog wel bereikbaar is. 

Als je graag iemand telefonisch spreekt van onze klantenservice, dan kun je ook altijd een terugbelafspraak maken. Je wordt dan gebeld op een moment dat het jou goed uitkomt en hebt direct iemand aan de lijn. 

Laat maar weten of we nog iets voor je kunnen doen!

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 16, 2025

Hallo . ik heb KPN veilig , en heb alles van hier boven geprobeert. 

check deze site aub . www.motorexpertexports.com werkte altijd , ik heb KPN virus scanner er pas op gezet (gratis) 

ik hoor u graag

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 16, 2025

Deze domain bestaat niet

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 16, 2025

sorry my bad het is www.motorexportexperts.com

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • December 16, 2025

Die website bestaat ook niet meer. 

Heeft wel bestaan, maar is offline gehaald blijkbaar. Volgens de Wayback machine is de website voor het laatst opgeslagen eind maart van dit jaar. Lijkt erop dat ie ergens daarna offline gehaald is. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 16, 2025

bedankt voor de hulp...

fixnix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • December 16, 2025

Wellicht is seniorenweb wat voor u?

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 16, 2025

Ik sprak net vrienden in de USA , en die kunnen die site gewoon openen !

dus het probleem moet toch hier liggen ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 16, 2025

Heb KPN gesproken en die zijden ook die site is offline , maar dus toch niet ! tenminste niet in de USA

Leen59
Wijsgeer
  • December 16, 2025

Er zijn vast wel andere sites voor een Harley.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 16, 2025

​@hdtattoo Dat noemt men Geo-Blocking, dat bepaalt de website eigenaar of de hosting provider, uit welke landen men de site kan bezoeken. Heb net getest met verschillende VPNs, van USA of Canada geen probleem, maar vanuit Europa gaat niet. Is ook verstandig voor bedrijf ui Florida, dat men geen klanten verwacht uit Europa om daar een Harley Davidson te kopen

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 16, 2025

Mijn Harley staat daar gestald voor ieder jaar vakantie vandaar mijn ….

Geo blocking  ? wat is er veranderd op mijn PC ? het werkte altijd . Wat nu te doen ?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 16, 2025

Geo blocking  ? wat is er veranderd op mijn PC ? het werkte altijd . Wat nu te doen ?

Geo blocking betekent beperking op basis van geografische locatie. Aan jouw ip adres kan de website/hoster zien uit welke land je komt en beslist of je toegang zou krijgen of niet. Het is niet te doen behalve een VPN-dienst te nemen en een server in Amerika/Canada/Mexico te kiezen.

Deze is goedkoop 🛵

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 16, 2025

got it , maar waarom werkte het voorheen wel ? 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 16, 2025

got it , maar waarom werkte het voorheen wel ? 

Dit bepaalt de eigenaar van de website of de hoster. Aangezien ik met verschillende VPN servers uit Europa ook geen toegang krijg, is niet aan jou of KPN. Je kan de eigenaar email sturen en vragen waarom nu een beperking ingesteld is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 16, 2025

Oke bedankt..