Skip to main content

Goedenavond. Na een factory reset van mijn KPNbox 12 dit weekend, merk ik wat vreemde dingen, zoals:

  • Werk laptop kan niet via Wifi op internet. Via ipconfig blijkt: hij heeft wel IP adres, geeft ook correct IP adres van de Default Gateway aan. Maar pingĀ 192.168.2.254 geeft Host Unreachable of timeout.
  • School laptop zoon ook geen internet via wie
  • sommige streaming apps Ā (HBOmax, YouTube)Ā op smart TV Ā (bekabeld)Ā geven foutmeldingen: content niet beschikbaar. HBOmax werkt wel op privĆ© laptop

IPTV werkt wel (maar op KPN STB geeft HBOmax dan wel weer foutmelding. Ook smartphone via wifi ok (Samsung, iPhone).

Ik heb modem en glas NT al power off/ power on gedaan.

Kortom: verschillende problemen, maar die had ik tot de reset van mijn modem niet. Hoop dat iemand hierbij kan helpen.

Mvg Teun

Hi @Teun23! Welkom op het forum.Ā 

Heb je voor of na de reset nog iets ingesteld op de Box 12? Heeft nog een reset van het modem geholpen?

Als dat niet het geval is, laat dan graag nog weten:

  • of je een VPN gebruikt op de apparatuur
  • of er switches in het netwerk thuis aanwezig zijn
  • of je versterkers gebruikt

Ik hoor het graag van je!Ā šŸ™‚

Ā 


Hoi Bram,

Ā 

Reset van de Box heeft helaas nog niet geholpen. Ik heb verder geen wijzigingen gedaan in de settings.Ā 

  • VPN gebruik ik niet
  • Switches (netgear) ja, maar die zitten niet tussen de wifi en de laptops.
  • Wifi punten heb ik op 1e en 2e verdieping. De laptops verbinden daar wel mee - maar niet op de begane grond met het KPN modem (IP instellingen lijken te kloppen - maar dan is de gateway niet bereikbaar).Ā 

Groeten

Teun


@Teun23Ā in dat geval wil ik je vragen het volgende te doen:

  • vergeet het wifi netwerk op alle apparaten die het probleem vertonen
  • reset de wifi punten en de Box 12 nog een keer. Gaat het om SuperWifi versterkers? Volg dan hiervoor nauwkeurig de stappen voor een schone installatie van de SuperWifi punten
  • sluit daarna een laptop direct op de Box 12 aan met een internetkabel, kijk of het lukt de websites te bezoeken
  • lukt dat? Verbind deze dan met de wifi en kijk of het dan nog lukt
  • sluit hierna de wifi versterkers aan en verbind nog een keer

Lukt dat niet, geef het dan in dit topic aan. Geef ook aan bij welke stap het mis gaat.Ā 

Laat ook nog weten waarom je in de eerste instantie de Box 12 hebt gereset. Wat er op dat moment mis was? En welke wifi versterkers je gebruikt.


Dag Bram,

Dank voor deze tips. voor alle duidelijkheid: Het modem gaf problemen, niet de Wifipunten, die bleven het gewoon goed doen.

Ondertussen had ik ook contact met de klantenservice. Wat niet werkte was een power off/power on van fiber NT en modem en 2 minuten wachten.

Wat wel werkte was daarna een reset van het modem op aanraden van de KPN medewerker.(dus jou tip had ook gewerkt šŸ™‚)

Mijn reden om in eerste instantie te resetten was dat ik mijn admin password niet meer wist. Ik had nl een probleempje met een bekabelde verbinding, en ik wilde daarnaast ook mijn gast wifi aanzetten. dat kon niet zonder admin pwd.Ā 

Groeten

Teun


@Teun23Ā bedankt dat je ook de precieze oorzaak nog hebt laten weten! Dat helpt een volgende kijker misschien weer aan een antwoord.Ā šŸ™‚