Skip to main content

ik heb een KPN box 12 met wifi en het werkt prima

daarnaast wil ik ook een ethernet kabel aansluiten, die is sneller dan wifi

op zich werkt het ook maar bij sommige websites lukt het niet en komt de mededeling

 wat zet er nog niet goed ???

Hallo @lakkie binnen Windows kun je de netwerkinstellingen herstellen naar fabriekswaarden, dan moet het gewoon lukken.

Als je bekabeld wel internet hebt, maar sommige pagina’s niet, ligt het in ieder aan de verbinding modem-pc. Probeer eens een andere browser of leeg de cache van de bestaande browser.

 

 


Is het zo dat dezelfde computer via wifi alle pagina’s laat zien en dezelfde computer via een kabel niet ?


Zou dit mogelijk hetzelfde probleem zijn :

?


Inderdaad als ik via wifi de site oproep komt deze gewoon maar als ik ook de ethernetkabel heb aangesloten dan zijn bepaalde websites niet meer op te roepen.

zoalsboven bij kpn.logon maar ook bij  https://www.beleggen.nl/Index-Koers/190015518/TOKYO-Nikkei-225.aspx  of bij https://www.beursgorilla.nl/Nieuws/default.aspx 

krijg ik die melding

trek ik de ethernetkabel er uit dan heb ik alleen wifi en werkt alles weer normaal


Hi @lakkie, van harte welkom op ons forum! Goed om te zien dat er al met je mee gedacht is hier. We hebben verschillende behulpzame gebruikers op ons forum. 

Opvallend dat bepaalde sites alleen via de ethernetkabel niet openen. Ben je intussen verder gekomen, eventueel met het gesprek in het andere topic dat @KeesYagi noemt? Zo niet, dan ben ik naar een aantal dingen benieuwd:

  • Gaat het om Ă©Ă©n specifieke website of om meerdere?
  • Als je tijdelijk een andere ethernetkabel probeert, maakt dit verschil? 
  • Wat gebeurt er als je een van de andere gele ethernetpoorten op de KPN Box 12 gebruikt?
  • Hoe doet je verbinding het op andere apparaten thuis? Heb je de mogelijkheid om een ander apparaat via de ethernetkabel te testen?
  • Als laatste: geef jouw Box 12 een reset volgens stap 2. Is het daarna opgelost of ervaar je hetzelfde?

een reset van het modem uitgevoerd en dat heeft goed geholpen.