Skip to main content

Ik heb glasvezel en een experiabox V10. Sinds een paar weken valt af en toe het internet weg en na 15 minuten werkt alles weer. Is lastig met online lesgeven en ander thuiswerk.

Vandaag 27 december, 2 keer storing gehad, gebeld met klantenservice en zij willen een betaalde monteur langs sturen, een andere optie is niet mogelijk. Vind ik vreemd, het lijkt mij dat het in de apparatuur zit omdat ik al een aantal jaar met dezelfde configuratie werk. 

Wie kan mij adviseren, volgende week weer online lessen en meetings waar ik een stabiele internet verbinding voor nodig heb. 

Hans Michielse

Hallo @omnifan , je zou de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom kunnen halen en daarna weer herstarten. Aanvullend kun je de modem/router een fabrieks-reset geven zodat deze alles weer fris opbouwt.

Let op, heb je eigen instellingen in de modem/router staan, ben je die kwijt, staat alles gewoon standaard dan gaat het zeker goed.

Succes.

 


Beste Jan D,

Ik heb je genoemde stappen uitgevoerd, geen succes

 

Groet


Kan je een ander ethernet kabeltje tussen het nt en het modem proberen?


Hoi Martijn,

Dat ga ik bij een volgende storing proberen. 

Groet


prima!


Hoi @omnifan .  Je kunt, als je overtuigd bent dat het probleem niet door iets in jouw woning veroorzaakt wordt, gerust een betaalde monteur laten komen.

Als de conclusie is dat het issue aan KPN te wijten is, zal deze monteur kosteloos zijn. Als het goed is, zijn er een aantal dingen met jou uitgesloten (bekabeling, resets, eventuele eigen apparatuur etc. ) Mocht de storing dan blijven zou ik gewoon voor die monteur gaan.


Hoi Erwin,

 

Ik heb inmiddels weer contact gehad met KPN en er zijn een aantal stappen gezet; er is iets aan de instellingen van de router veranderd, wat weet ik niet. Als het probleem zich blijft herhalen wordt eerst een online monteur ingeschakeld en als dat niets oplevert komt er een monteur. Ik wacht af en hoop dat het nu opgelost is.

Groet