Skip to main content

Mij sonos syteem valt weg sinds vorige week. Heb van alles geprobeerd.  Alles opnieuw opgestart.  
Is het even terug voor een minuutje en weer weg. 
 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hallo @David11! Wat irritant dat de Sonos sinds vorige week wegvalt. Valt de Sonos helemaal weg en moet je ze handmatig opnieuw verbinden of herpakt de verbinding zichzelf? 
Heb je alleen problemen met het Sonos systeem? 

Wat voor modem gebruik je en gebruik je Super Wifi versterkers? 


Hoi

valt helemaal weg. En dan na van alles proberen krijg ik het terug.
ik heb de sagemcom kpn box 12

en super wifi versterker

En dan valt deze weer weg  

dus mij sonos arc en 2 play 1 + subwoofer

ik heb een sonos move en dis blijft wel zichtbaar. Maar die staat op de wifi boven.  

 

 

 

 

 


Hoi

valt helemaal weg. En dan na van alles proberen krijg ik het terug.
ik heb de sagemcom kpn box 12

en super wifi versterker

Op welke van die 2 laat je die Sonos verbinden:

  • KPN box 12
  • Wifi versterker 

En hebben allebei de systemen dezelfde wachtwoord?


Hoi

valt helemaal weg. En dan na van alles proberen krijg ik het terug.
ik heb de sagemcom kpn box 12

en super wifi versterker

En dan valt deze weer weg  

dus mij sonos arc en 2 play 1 + subwoofer

ik heb een sonos move en dis blijft wel zichtbaar. Maar die staat op de wifi boven.  

 

 

 

 

 

Sonos en KPN is geen gelukkig huwelijk, althans waar het de combinatie met KPN apparatuur betreft. Ik heb hier nergens last van maar gebruik ook geen Superwifi's en/of KPN Boxen.

Gezien je opstelling lijkt alles in één kamer te staan, klopt dat? Is het mogelijk om de Arc bekabeld aan te sluiten zodat SonosNet opgezet wordt? 


Zelfde paswoord. 
 

ik was verteld door de kpn monteur om geen sonos net te gebruiken. 
maar alles werkte prima to vorige week. Dus beetje raar dat he nu niet meer werkt. Ja alles in 1 kamer behalve de move. Die staat op zolder. En deze blijft zichtbaar 


Waarschijnlijk wordt er door de Move een verbinding opgezet met de SuperWifi en kunnen de andere Sonos devices daardoor niet verbinden met de Box 12.

Welke firmware draai je op de V12? Als het de nieuwste is (448) dan kan ook daar het probleem liggen. De meshfunctie is gewoon brak. 

Probeer de Arc toch maar eens bekabeld aan te sluiten zodat SonosNet ontstaat. Die monteurs zijn er voor KPN apparatuur en niet voor Sonos. Ik heb hier een Beam bekabeld aangesloten. Daardoor wordt SonosNet opgezet met de One's. De Roam draait op de gewone wifi. Probleemloos. Het is het proberen waard. 


Is dat de gui versie?  4.124.1  Dat geeft mijne aan


Is dat de gui versie?  4.124.1  Dat geeft mijne aan

Nee de firmware versie moet je hebben. 


Waar kan ik dit vinden?


@David11 ik heb zelf (gelukkig) geen Experiabox dus dat weet ik niet precies. Hier kun je lezen waar je alles kunt vinden. 


sinds XS4ALL is overgenomen door PKN is de WIFI verbinding waardeloos . mijn SONOS valt regelmatig uit. 


Hi @internet sucs! Je reageert in een erg oud topic. Ik wil je vragen een nieuw topic aan te maken voor je vraag. Dan kunnen we je beter helpen. 

Geef in het topic ook aan met welke apparatuur je werkt, hoevaak het wegvalt en wat je al geprobeerd hebt om het op te lossen. 

Ik zie je topic graag tegemoet! 🙂