Skip to main content
Vraag

Sonos werkt niet meer sinds update Box12 en superwifi brandt rood

• 19 maart 2025
  • 7 reacties
  • 33 keer bekeken

In de nacht van 10 maart 2025 heeft mijn experiaV12 een update gekregen. Daarna problemen dat Sonos systeem niet meer werkte, 1 witte superwifi rood en dat het groene wifi lampje op de experiabox niet meer knippert. Tel contact gehad en de superwifi reset gegeven. Zeker 1 dag bekabeld laten zitten. Stekker er weer uit en weer naar 1ste verdieping teruggezet. Onmiddellijk weer rood lampje. Problemen met 2.4 GHz netwerk. Wat zijn de extra wifinetwerken 2,4 en 5 Ghz netwerken. Is het netwerk van de V12 niet meer mesh?

Tot nu toe is het erg stil vanuit KPN!

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag gemaakt

7 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7505 reacties
  • 20 maart 2025

Hi ​@Raries en welkom bij de KPN Community! Goed dat je je vraag hier stelt.

Heb je dan toevallig ook een update van je SuperWifi punten gekregen? Zo ja, dan werkt backhaul na deze update alleen op de 5Ghz. Als het SuperWifi 1 punt te ver weg staat zal het SuperWifi 1 punt niet terugvallen op de 2,4 Ghz. Het ledje wordt daarom direct rood. De oplossing is dan om het SuperWifi 1 punt dichter bij het modem of een ander SuperWifi 1 punt te plaatsen of de SuperWifi 1 bekabeld aan te sluiten op het modem.

Is dat voor jou een optie en is het daarmee opgelost? Ik hoor het graag! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 20 maart 2025

Eh, snap eigenlijk helemaal niets van deze uitleg. Hoe kan ik zien of weten of de superwifi punten ook een update moeten hebben gehad? Ik heb 2 zwarte en 2 witte. Die ene witte staat normaliter op de eerste verdieping, een houten plafond, op hooguit 5m van het modem. Dit wifipunt heb ik bekabeld aan de router gekoppeld. Maar stekker eruit, gelijk rood.

en hoe zit het met dat groene wifi lampje dat niet meer knippert op de router. Worden er nog wel nieuwe IP adressen aangemaakt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 20 maart 2025

Als ik in de kpn app nu wifinetwerk beheren aanklik dan wordt de experiabox niet gevonden.

Ben echt blij met de update.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7505 reacties
  • 23 maart 2025

Als het wifi lampje op de Box 12 groen knippert betekent het dat er data via de wifi wordt verzonden. Ofwel, het werkt zoals het hoort. Als het stabiel groen brandt dan betekent het dat de wifi aan staat. Je kunt alle uitleg over de lampjes op de Box 12 hier vinden. 

Wat de SuperWifi punten betreft, als je inlogt op de webinterface van het modem. dan zie je in het midden, onder de afbeelding van het modem, de netwerkknop. Klik daarop. Alle SuperWifi die je in die pop-up ziet, zijn over naar de nieuwe software. Staan je witte SuperWifi punten daar ook tussen? Zo ja, dan hebben zij dus ook de update gehad.

Als het SuperWifi punt direct rood brandt nadat je het loskoppelt van je modem, is het punt dan nog steeds in de buurt van het modem? Eerder gaf je aan dat hij rood begon te branden zodra je hem terugzette op de eerdere plek waar hij stond. Dichterbij zetten zou hiervoor de oplossing moeten zijn, dus lukt het je om hem ergens neer te zetten waar het lampje groen blijft branden en je ook voldoende wifi hebt door je huis heen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 23 maart 2025

Hoe dichtbij wil je ze hebben? En dat wifi lampje heeft ALTIJD geknipperd! 
Maar goed, ik verzamel al mijn wifipunten in de huiskamer, tezamen met mijn sonos speakers, pak een hub en sluit ze allemaal bedraad aan. Is dat de bedoeling??

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 23 maart 2025

Wat is nu de waarheid?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Zo dichtbij hoort inderdaad geen rood lampje te geven. Ik raad je dan aan om hier een belafspraak voor te maken. Geen van de stappen die je al geprobeerd heeft zorgde voor een groen lampje dus dan kan mijn collega hier een ticket voor aanmaken. 🙂

Hoe groene lampje knippert als er data over de wifi verzonden wordt. Ofwel, er is iets verbonden via de wifi dat ook op internet bezig is (internetten op je laptop bijvoorbeeld). De waarheid kun je vinden in het artikel dat ik eerder linkte: lampjes op de Box 12
Je kunt dit ook aankaarten als je een belafspraak maakt. Misschien brandt het lampje ook weer als vanouds als de SuperWifi punten weer goed meedraaien.  

Reageer