Skip to main content

Mijn sonos systeem is 3 jaar oud klopt het dat het alleen op 2,4ghz werkt ik heb vandaag kpn aansluiting glasvezel maar ik krijg mijn sonos niet aan de gang.

Welk type modem heb je en gebruik je wifi versterkers van kpn?


Ik heb de experia box 12 en 2 WiFi versterkers ik las dat mijn sonos waarschijnlijk alleen o0 2,4 ghz doet maar ik kom niet in de modem om dat aan te passen het wachtwoord klopt niet geeft het aan.

Dus heel vreemd dit


Dat zou best eens kunnen kloppen.  Er is een extra wifi netwerk wat standaard uit staat.  Daar kan je de 2.4ghz band en de 5ghz band wel splitsen en dus ieder een eigen ssid geven.  Die 2.4ghz band kan je dan voor de Sonos gebruiken. Kan je niet in het modem komen?


Klopt dat had ik gelezen maar ik kan niet in de modem komen het wachtwoord klopt niet en na een Reset lukt het ook niet 


Je hoort toch gewoon 1 Sonos apparaat bekabeld aan te sluiten, die vervolgens de rest aanstuurd met z'n eigen wifinetwerk?

 


Hoi @Vriesrein, welkom op ons forum! Is het nog gelukt in te loggen in je box 12? Vaak wil het helpen even een andere browser te gebruiken.
Mogelijk moet je de box12 een paar keer resetten maar met de inloggegevens van de achterkant moet het wel lukken. Eventueel met de QR code.

 

Wat betreft Sonos en Sonosnet, daar hebben we ook nog een handig topic over!

 


Ik heb nog 5 kwartier met een medewerker gesproken die wist het ook niet maar toen ik de soundbar bekabeld aansloot deed hij het dus ik moest een switch kopen nu had ik er 1 bij Praxis gehaald maar werkte niet vandaag geen tijd gehad morgen even 2 bij kpn halen lukt dat ook niet vrijdag komt er een monteur voor de tv dat gaat ook niet goed bij het wisselen van zender blijft het beeld 4 seconden stil staan dus het gaat lekker hier pffffffff


Hoi @Vriesrein, is het nog gelukt met de monteur vrijdag? Werkt nu alles zoals het hoort?
Ik ben wel benieuwd naar de oplossing!


 Met de sonos is het gelukt met de soundbar te bedraden maar ik heb ook stilstaand beeld van 4 seconden en volgens de monteur heeft hij dat thuis ook dus ik vroeg aan hem dus ik moet dit ook maar goed vinden ik kom bij ziggo vandaan en zei dat ik via mijn afstand bediening de zenders kon kiezen en gelijk beeld heb zonder stilstaand beeld van 4 seconden maar dat kwam door de v12 router en oude tv maar die van mij is 6maanden oud. Vervolgens contact gehad met klantenservice en uitgelegd hoe ik behandeld ben en vonden datook maar raar  de reactie van de monteur.

Ik zit nu nog in de bedenk periode en krijg vanmiddag spullen van ziggo waar ik vandaag weer naar toe terug ga met een mooie aanbieding.


Ah dat is jammer.
Mocht je je toch nog bedenken of verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!


Dankjewel


Alles werkt nu perfect van ziggo en de Sonos en geen vertraging in mijn beeld 


Ik heb sinds een paar maanden KPN en vanaf dat moment doffe ellende met mijn Sonos One. Die valt steeds weg. Hiervoor jaren Caiway gehad en nooit een probleem. Ik ga nog even lezen op het forum.


@Geertjan2 ik zou je willen adviseren om even te kijken op het Sonos forum en je vraag daar nog eens te stellen. En als je er echt niet uitkomt een keer een diagnose maken en dan even bellen met Sonos.Â