Skip to main content

Sinds vrijdagmiddag kan ik een specifieke server (IP 193.34.145.205) niet meer bereiken via mijn vaste KPN aansluiting. Via 4G mobiele netwerk van KPN is de server nog steeds normaal bereikbaar.

Contact gehad met de hosting provider van de server (Contabo) en die geeft aan dat de server normaal bereikbaar is. Contact gehad met de klantenservice van KPN en die geven aan niets te doen omdat andere servers/sites wel bereikbaar zijn.

Traceroute laat zien dat in de 3e hop de pakketje verloren gaan en dit is nog in het domein van KPN:

Traceroute via KPN vaste aansluitng mislukt

Heb het geprobeerd met verschillende apparaten via zelfde vaste aansluiting: allemaal onbereikbare server.

Via mobiele 4G netwerk van KPN kan ik de server wel bereiken. En ziet de traceroute er zo uit:

Tracerout via 4G wel succesvol

Iemand tips of suggesties om dit probleem op te lossen? Kan iemand anders met vaste KPN aansluiting een traceroute proberen naar IP 193.34.145.205?

Ik kan hem via KPN glasvezel ook gewoon benaderen.

 


@wjb bedankt voor je hulp! Bevestigt dat het niet aan de server ligt.

Heb zelf een consumenten DSL aansluiting, geen glasvezel. Net ook nog de ExperiaBox teruggezet naar fabrieksinstellingen en via bedraad internet geprobeerd...helaas geen enkele verandering.


Dat in het eerste screenshot de 3e hop packetlosses laat zien is helemaal geen probleem. Het is een goed recht om niet (altijd) te reageren op een ping verzoek. Ook de 6e, 7e en 8e hop reageren niet op ping verzoeken.

Aangezien de trace wel bij hop 10 stopt weet de trace dat het einde van de route bereikt is.

De route is dus eigenlijk compleet maar in jouw geval lijkt die server ook niet te reageren op ping verzoeken.

Mijn eerste vermoeden gaat er dan ook naaruit dat er niets mis is met de route maar dat jouw IP adres geblokkeerd is op die server.

 


@wjb super bedankt voor je analyse en uitleg van wat de trace wel/niet laat zien. Ik heb Contabo gevraagd om te checken of mijn IP geblokkeerd is. Hopelijk is dat inderdaad wat er aan de hand is.


Ik hoop het ook en anders zoeken we gewoon verder. :slight_smile:


Probleem opgelost: mijn IP adres was geblokkeerd door DDoS bescherming.

@wjb: enorm bedankt voor je hulp!