Skip to main content

hey ik heb al paar maanden glasval 1gb abbo

elke keer als ik iets download gaat het max tussen 40-60 dus de helft van wat ik hoor te krijgen

heb natuurlijk ook speedtest gedaan en kriig gewoon netjes 1000mbps (930-94mbps) alleen wanneer ik iets downlaod gaat het max tussen 40-60mbps 

ik weet ook wel dat het aan de server kan liggen maar dat is het geval niet want ik had een keer bij epic games 109-111 mbps downlaod snelheid. maar zodra ik mij muis raakte kreeg ik weer 40-60mbps

Halo @Predict wees eerst eens consequent in het juiste gebruik van de waarden, er wordt gemeten in Mbit/s en niet in MBit/s, jij gebruikt het door elkaar en is dus verwarrend.

Meet je wel bekabeld met 1 pc rechtstreeks aan het modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur  uit?

Dan moet je gemiddeld 930/930Mbit/s kunen halen en draadloos ongeveer de helft,mis de instellingen en omstandigheden voor wifi goed en gunstig zijn.

 


Bij een speedtest word de snelheid weergegeven in megabit. Bij een download word de snelheid weergegeven in megabyte. Dat zijn 2 verschillende eenheden. 1 byte is 8 bit.

Dus 100 megabyte is 800 megabit. Hierin zit al voor een heel groot gedeelte de verklaring voor de verschillende snelheden die u ziet.

Hoe het mogelijk is dat het bewegen van de muis de snelheid doet veranderen weet ik niet. Dat zal aan de pc zelf moeten liggen.


Bij een speedtest word de snelheid weergegeven in megabit. Bij een download word de snelheid weergegeven in megabyte. Dat zijn 2 verschillende eenheden. 1 byte is 8 bit.

Dus 100 megabyte is 800 megabit. Hierin zit al voor een heel groot gedeelte de verklaring voor de verschillende snelheden die u ziet.

Hoe het mogelijk is dat het bewegen van de muis de snelheid doet veranderen weet ik niet. Dat zal aan de pc zelf moeten liggen.

ik dacht dat het duidelijk was dat ik dat wist van wat ik zei 

maar heb de pc gereset en dezelfde gebeurde en het gebeurd ook bij steam niet alleen bij epic games


Halo @Predict wees eerst eens consequent in het juiste gebruik van de waarden, er wordt gemeten in Mbit/s en niet in MBit/s, jij gebruikt het door elkaar en is dus verwarrend.

Meet je wel bekabeld met 1 pc rechtstreeks aan het modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur  uit?

Dan moet je gemiddeld 930/930Mbit/s kunen halen en draadloos ongeveer de helft,mis de instellingen en omstandigheden voor wifi goed en gunstig zijn.

 

mij fout dat ik hoofdletter niet gebruikte  ik wist niet dat je zo de verschil kon zien maar ik weet wel hoe het berekent wordt 


 

ik vind dat ik dan minimaal op zijn minst 100MBps moet krijgen maar ik kreeg tussen de 40-60 en het ligt niet aan mij pc


Perfecte waarden @Predict 


Perfecte waarden @Predict 

hahaha ik was helemaal vergeten dat mij ip derbij stond, maar ja weet je niet wat er dan aan de hand is?

 


Perfecte waarden @Predict 

hahaha ik was helemaal vergeten dat mij ip derbij stond, maar ja weet je niet wat er dan aan de hand is?

 

Dan is er binnen je eigen netwerk iets niet op orde, hardwarematig of softwarematig.

@Predict 


ik vind dat ik dan minimaal op zijn minst 100MBps moet krijgen maar ik kreeg tussen de 40-60 en het ligt niet aan mij pc 

Met zo'n speedtest mankeert er niets aan uw verbinding. 

U schreef zelf al dat het mogelijk aan de server zou kunnen liggen. Het kan ook zijn dat de data op uw systeem niet snel genoeg weg geschreven kan worden.

Stel u download een groot bestand naar een oude externe harde schijf, dan is het heel realistisch dat dit met maar 40 megabyte/s gaat. Daarbij kan het zijn dat het eerste stukje van de download wel even snel gaat.

De data komt namelijk eerst even in een tijdelijke buffer terecht. En word daarna pas weggeschreven. Die buffer is wel snel, maar zodra die vol zit is de snelheid weg. Ook interne schijven kunnen traag zijn, zelfs van relatief jonge systemen. 


Perfecte waarden @Predict 

hahaha ik was helemaal vergeten dat mij ip derbij stond, maar ja weet je niet wat er dan aan de hand is?

 

Dan is er binnen je eigen netwerk iets niet op orde, hardwarematig of softwarematig.

@Predict

hardware matig kan het niet zijn want ik heb een b450 steel legend en die kan wel gewoon 1000mbits aan + ik hoorde ook dat je ssd/hdd probleem kan zijn maar ik heb hele snelle ssd dus dat kan het ook niet zijn

 

en mij pc had ik ook al gereset dus software kan het ook niet zijn 


ik vind dat ik dan minimaal op zijn minst 100MBps moet krijgen maar ik kreeg tussen de 40-60 en het ligt niet aan mij pc 

Met zo'n speedtest mankeert er niets aan uw verbinding. 

U schreef zelf al dat het mogelijk aan de server zou kunnen liggen. Het kan ook zijn dat de data op uw systeem niet snel genoeg weg geschreven kan worden.

Stel u download een groot bestand naar een oude externe harde schijf, dan is het heel realistisch dat dit met maar 40 megabyte/s gaat. Daarbij kan het zijn dat het eerste stukje van de download wel even snel gaat.

De data komt namelijk eerst even in een tijdelijke buffer terecht. En word daarna pas weggeschreven. Die buffer is wel snel, maar zodra die vol zit is de snelheid weg. Ook interne schijven kunnen traag zijn, zelfs van relatief jonge systemen. 

ik had dat ook gedacht en ging op mij ssd installeren (samsung 970 evo plus 500gb) 3500/3400 lees/schrijf snelheid

 

had zelfde probleem 

 

 


Ik denk dat je de verwachting wat moet bijstellen.

de verbinding met KPN server is 900mbps, echter elke server daarna, en zeker servers voor download, zijn echt veel langzamer.

je kunt wat breder testen op de site testmy.net, dan  zie je wat het doet als je uit andere continenten moet downloaden….