Skip to main content

Glasvezel in de wijk. Heren kwamen het aansluiten. Dat vond ik prima. 
na een paar weken, kpn: heeft u wel een zwart kastje gehad, we kunnen het signaal niet testen. Nee niet gehad, dus er kwam een monteur, ik was er zelf niet. 
Zijn we omgezet naar glasvezel. Modem stond in de woonkamer en WiFi was altijd prima. 
nu hangt de modem in de meterkast en is het niet prima meer, superwifi punt helpt ook niet want pakt in de woonkamer, 5 meter van de meterkast af het signaal niet over. 
Het leek een mooi voordeel dat het nieuwe kastje voor de tv uit het zicht kan komen te staan. Dat vind ik nog steeds maar het zappen is zo verschrikkelijk traag. Niet te doen en haalt het plezier weg. 
Modem ook al een keer moeten resetten omdat de Google home apparaten niet meer allemaal reageerden  dat is voor het eerst in een naar dat ik dat moest doen  

Ik wil terug naar hoe het was, modem weer in de kamer en de oude tv ontvanger weer in het zicht. 
 

Nu is er een soort verbinding gemaakt in de kabel die voorheen in de modem zat. Ik kan dat zelf niet aanpassen. 
Hoe regel ik dit? 
Ik wil de klantenservice bellen hierover. 

Heb je dit al geprobeerd? 

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm


Hallo @Patrick9114 je kunt de modem weer gewoon in de woonkamer plaatsen, je moet dan een netwerkkabel (laten) leggen tussen glaskast in de meterkast en modem/router in de woonkamer.

De tv-decoder kun je ook gewoon in het zicht zetten bij je tv als je dat handiger vindt.

 


Ja ik heb die manager al geprobeerd. 


En er ligt bodemisolatie in de kruipruimte. Die is niet meer bereikbaar. Er kan dus geen kabel getrokken worden. 
De kabel die er lag ligt er natuurlijk nog steeds alleen zit daar geen utp stekker meer aan maar er zit een koppelstukje op. 
na het doorlopen van de stappen ivm problemen had ik helemaal geen tv meer. 
Oude ontvanger weer geplaatst en die doet het gelukkig nog. 
 

Begrijp me niet verkeerd, adviezen worden gewaardeerd maar ik ben enkel achteruit gegaan. 
Voor mij is er 1 oplossing, terug naar hoe het was want toen had ik geen problemen. 
 

enige vraag die beantwoord moet worden; hoe regel ik dat. 
 

wilde het bericht wijzigen maar is nu als gereed gemeld. Dat is dus niet zo. 
 

De ontvanger in of uit het zicht is geen issue. Het leek handig dat hij niet in het zicht hoeft te staan. 


Kan een moderator de opmerking op niet beantwoord zetten?


Heb je nou wel of geen kabel lopen van de meterkast naar de woonkamer? Dat is niet helemaal duidelijk.  Je hebt het over een kabel zonder stekkertje namelijk. 


Zoals het was; modem in de woonkamer, dus ja, natuurlijk ligt er een kabel. Aan die kabel zat een stekkertje, die ging in de modem, van de modem naar de Tv ligt ook onder de vloer. 
die 2 zijn nu aan elkaar verbonden. En ik kan die niet loshalen en weer voorzien van een stekkertje omdat ik daar geen gereedschap voor heb. 


bij andere providers zoals ziggo komt het modem.ook vaak in de meterkast omdat het binnen 1.5 meter van het punt waar signaal van de provider binnenkomt


bij andere providers zoals ziggo komt het modem.ook vaak in de meterkast omdat het binnen 1.5 meter van het punt waar signaal van de provider binnenkomt

Maar bij heel veel huizen zit de AOP, zo noemt Ziggo dat, gewoon in de huiskamer, net als bij mij @robinjoo1 

 


Goed bedoelde opmerkingen maar hier heb ik niets aan. Ik heb geen ziggo en wil ook geen ziggo. 
 

ik heb al jaren KPN. 


En ik kan die niet loshalen en weer voorzien van een stekkertje omdat ik daar geen gereedschap voor heb. 

Laat dan een monteur komen. Die kan het wel.


Zonder dat ik je inrichting ken zou je het modem dus eventueel ook nog bij de tv kunnen zetten.

Wat voor koppelstukje is er eigenlijk gebruikt? Heb je er eventueel een foto van? de meeste koppelstukjes die ik ken zijn namelijk meestal simpel weer terug te draaien naar de oude situatie.


Monteur snap ik maar ik wil geen 70 euro neertellen voor herstelling. 
 

foto koppelstukje volgt


@Patrick9114 Met een omzetting van koper naar glasvezel alleen krijg je geen nieuw TV kastje. Heb je ook meteen een verlenging of ander soort aanbod geaccepteerd waarmee je het nieuwe TV+ hebt gekregen?


Ja dat klopt het leek me wel handig om het tv kastje in de kast te zetten ipv erop en voor tv in de slaapkamer ook handig, nl ziet kan dan de deur uit. 
 

dat was de enige reden om het abo te verlengen. Prijs zo goed als gelijk. 


bij andere providers zoals ziggo komt het modem.ook vaak in de meterkast omdat het binnen 1.5 meter van het punt waar signaal van de provider binnenkomt

Maar bij heel veel huizen zit de AOP, zo noemt Ziggo dat, gewoon in de huiskamer, net als bij mij @robinjoo1 

 

bij heel veel nieuwe huizen zit hij tegenwoordig in de meterkast

, hier appartementcomplex sinds 2011 gebouwd

 

 


 Dat is de verbinding die is gemaakt. Zie nu ( ligt achter de bank) pas dat het 2x een stekkertje is in verbindingsstukje. 


Volgens mij... als KPN u overzet van koper naar glasvezel, dan heeft u recht op een gratis monteur. Deze kan - in beperkte mate - de kabels dan anders leggen als dat mogenlijk/nodig is. Maar een KPN medewerker moet dat dan maar even bevestigen. 


Er is een monteur geweest, dat heb ik gemeld in mijn openingspost. Hij heeft de modem in de meterkast gehangen. 


Hoi @Patrick9114, welkom op ons forum! Ook ik kan hier geen gratis monteur langs sturen. Als je graag een monteur wilt bestellen kan dat via kpn.com/monteur

Om je vraag te beantwoorden hoe je met ons kunt bellen:
Dit kan op 0800-0402 

van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur
en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.


bij andere providers zoals ziggo komt het modem.ook vaak in de meterkast omdat het binnen 1.5 meter van het punt waar signaal van de provider binnenkomt

Zie dit :

 een stukje daar uit :

Deze kabel mag maximaal 100 meter lang zijn, de 1,5 meter welke je eerder gelezen hebt is enkel relevant bij xDSL-verbindingen omdat daar een langere kabel ook echt signaaldegradatie met zich mee kan brengen. Een ethernetverbinding is hier minder gevoelig voor . . . .


Update, gisteren klantenservice gesproken. Op afstand de boel herstart gegeven en wat zaken nagezien. 
Niet opgelost. 
advies alles resetten, ik was niet thuis toen ik belde dus afgesproken dat ik dat later zou doen. 
Zojuist de modem, experia en de superwifi punten reset gegeven. Na een half nog steeds geen internet. 
Via kpn app weer stappen doorlopen. Dan wordt alles opnieuw opgestart. Leek te werken maar van 3 streepjes verbinding, ik zit op 6 meter van de modem af EN een superwifi punt, andere superwifi staat op 2 meter, ging ik weer naar 1 streepje en geen internet meer. En toen weer niet. 
 

Omdat het zappen met het nieuwe tv+ kastje niet normaal werkt, duurt een seconde of 6 voordat de zender daadwerkelijk te zien is, heb ik het oude tv kastje neergezet. Dat werkt wel prima. 
Kreeg wel een retour brief voor de oude apparatuur (begrijpelijk) ik ga aan 1 kastje te willen terugsturen maar kreeg te horen dat dit verplicht is. 
Dat ik hem gebruik deed er niet toe. 
Kans op boete kreeg ik te horen. 
 

Maandag maar weer bellen