Skip to main content

Ik ben onlangs overgestapt van ziggo naar kpn. Ziggo werkte perfect nooit problemen meegehad. Super WiFi door het hele huis en super tv box die nooit hapert en snel reageert. Bij kpn tv box langzaam, hapert, Netflix constant opnieuw opstarten drama!! Wifi via tp link mesh wat top werkte. Nu niet meer. Hij geeft wel goed wifi snelheid aan. Zo n 400 van de 1000. Opzich voor mij meer dan genoeg maar de snelheid is blijkbaar niet het zelfde als de sterkte. Als ik naast het raam buiten zit met de deur dicht heb ik nog maar 20 van de 1000😵💫. Op de boven verdieping had ik ook altijd prima snelheid zonder versterker nu niet meer. Content is constant aan het  bufferen.  Hebben meer mensen hier last van? Nog 11 maanden voordat ik weer terug ga naar ziggo. De “gratis iPad” werkt wel top🤣

Nee, geen last van, kan ook geen kaas maken van je verhaal om eerlijk te zijn.

Snap dat je niet tevreden bent over Wifi verbinding, maar totaal geen gegevens hoe en wat je dan waar aangesloten hebt.

Hier Box 12 beneden, superwifipunt op 1e verdieping (bedraad aangesloten) aan andere kant van het huis en op zolder in het midden van het huis, ook bedraad.

Prima en sterk wifi door het gehele huis en haal overal wel de 1 Gb (als het device het aan kan, wat meestal niet het geval is).

Maar veel plezier bij Ziggo over 11 maanden.


Wifi via tp link mesh wat top werkte. Nu niet meer. 

Dat kan niet door KPN komen. Heeft u dit setje helemaal naar fabrieksinstellingen gereset?


Idd, heb zelf een tp-link mesh van Ziggo bij mijn glasvezel van KPN. Hen je ze al eens kompleet gereset en opnieuw geïnstalleerd mbv de Deco software?


Hoi @Maarten99, welkom op ons forum!
Ik zie dat de community je al een aardig eind op weggeholpen heeft, had je de stappen hierboven ook al doorlopen?
Hoe goed een eigen wifiversterker naast superwifi werkt durf ik niet te zeggen, ik denk dat je het misschien het beste kunt testen met óf je eigen wifiversterkers óf de superwifipunten.

Voor wegvallend wifi hebben we ook een handig topic:

Als je hierover liever direct contact hebt met de klantenservice kun je ook met ons bellen op 0800-0402


Ik heb in inderdaad de tp link gereset en op nieuw toegevoegd met de Deco app! Tp link bg bedraad, slaapkamers draadloos. WiFi blijft matig! Het werkt maar ik merk weinig van de 1000 Mbs. Netflix  doet het inmiddels beter. Voorheen hoorde je wel geluid maar blijf het beeld stilstaan. Dan logde ik uit en weer in. Soms meerdere keren op een avond. Verder vind ik de interface van van de tv box niet geweldig. Vooruit en achter spoelen gaat heel hakkelig. Ben ik anders gewend. Zappen gaat erg langzaam! Ik had eigenlijk verwacht dat kpn wel van het zelfde niveau zou zijn als ziggo. Maar dat valt tegen l! Jullie hebben nog wat werk aan de winkel/


Draadloos zul je altijd wel wat snelheid verliezen, als je eigen apparatuur gebruikt is het wat lastig daar op afstand iets concreets over te zeggen.

De TV ontvangers zijn we ook druk mee bezig, op onze product updates pagina kun je alle informatie vinden over de laatste updates


KPN tv box geluid weg. Dit is al meerdere keren gebeurt. Stroom eraf en erop en dan doet hij het weer. Iemand een idee wat dit kan zijn. 


Daar heb ik niet direct een verklaring en oplossing voor.
Kun je dit toelichten?

  • Heb je dit met alle zenders? En on-demand content?
  • Hoe heb je de geluidsinstellingen op je TV ontvanger en TV staan?
  • Hoe heb je deze op elkaar aangesloten?
  • Gebruik je ook nog iets van een geluidsinstellingen?

Ja met zenders en Netflix!

tv box → hdmi → tv

gebruik geen geluidinstellingen. 
 

Als ik het laat lopen is het geluid er weer met een paar minute 


Neem aan dat je tplink wifi punten nog steeds op dezelfde plek staan als bij Ziggo, een verschil in dekking of signaalsterkte kan dan eigenlijk niet optreden, je mesh set regelt net als bij Ziggo je wifi netwerk, of de aanvoer nou van Ziggo, T-Mobile of Kpn komt maakt dan niks uit.

Wat wel voor problemen kan zorgen die jij omschrijft zijn dhcp en imgp perikelen omdat je bij KPN anders de TV streams binnen krijgt dan bij Ziggo en de KPN Box mogelijk anders functioneert dan je Ziggo modem (stond deze bv in bridge mode?).

Dus, check of je mesh node die aangesloten is op de KPN router in access point modus staat ipv wifi rotuer modus (benoeming verschillen per set). Zorg er tevens voor dat ALS je een KPN ontvanger op zo’n mesh node hebt aangesloten dat TV VLAN optie ook aanstaat.

 

Of bovenstaande de geluidsissue oplost betwijfel ik, daarin is voor KPN nog wel het een en andere op te lossen op de nieuwe ontvangers, maar qua wifi moet je de oude situatie wel kunnen herstellen.

Verder is het voor de probleemoplossing handig als je iets van een schets plaatst hoe alles is aangesloten en welke apparatuur er op het netwerk is, voor nu blijft het gissen.


Ter informatie voor kpn. De tv box valt regelmatig uit en start daarna weer op na 10/15 seconden. Dit kan hij meerdere keren achter elkaar doen. Best vermoeiend al deze problemen. Je wil gewoon plug en play. Ik heb geen tijd om van alles te doen om de problemen op te lossen .  


ik moet nog 9 maanden maar heb geen ipad