Skip to main content

Goedendag,

Ik heb het volgende probleem met de KPN. Eind Oktober heb ik een internet pakket aangevraagd. Na ontvangst heb ik geconstateerd dat in mijn nieuwe apartement de analoge telefoonlijn niet aangesloten is. Na telefonisch contact met de klantenservice werd mij meegedeeld dat ik het pakket terug kon sturen naar het antwoordnummer van de KPN. Daar heb ik ook een bewijs van en dit heeft plaatsgevonden binnen de 14 dagen bedenktijd. Wat ik niet begrijp is dat in mijn gesprek met de klantenservice, ik er niet op gewezen werd dat KPN mij een retour label had moeten sturen. Dit blijkt (nadat ik het retourproces nog maar een aandachtig heb doorgelezen) de enige juiste manier te zijn.

Hoe dan ook ik kreeg een factuur voor de 1e maand (9 November) waar ik het niet mee eens was. Daar heb ik over gebeld en mij werd verteld dat ik niet (meer) in het systeem voorkwam. De rekening zou vanzelf weer gecrediteerd worden.

Begin December kreeg ik weer een factuur. Ook hier heb ik achteraan gebeld. Toen werd mij verteld dat mij aansluiting actief zou zijn. Maar na lang discusieren wilde de dame van de klantenservice wel een verzoek indienen de boel alsnog te anuleren. Daar is waarschijnlijk niets meer gebeurd want...

Begin Januari kreeg ik de derde factuur. Daar heb ik weer achteraan gebeld. In dit gesprek met de klantenservice werd mij na lang wachten verteld dat ik een actief wifi punt heb. De dame van de klantenservice wist mij de naam ervan door te geven en inderdaad komt er in de lijst met wifi punten op mijn telefoon voor. Een aansluiting waar ik geen password van heb uiteraard omdat ik hem niet zelf heb opgezet of geactiveerd.

Voor mij is dit een totaal mysterie. Ik heb geen (Experia) modem en geen werkende telefoonaansluiting en nu zou er toch een wifi (spook)aansluiting bestaan.
Na een lange discussie werd mij verteld dat er geen oplossing was. 
Sterker nog, ik zit aan het abonnement vast tot 9 November 2021 (oftewel een jaar in totaal) hetgeen me een slordige 600 Euro gaat kosten als ik niets doe.
Wel werd mij aangeboden het abonnement uit te kleden om het zo goedkoop mogelijk te maken. Of als alternatief zou ik iets meer dan 400 Euro mogen betalen om de aansluiting voortijdig te deactiveren en van het 'contract' af te zijn.

Een verzoek om een monteur langs te sturen om te constateren dat er geen aansluitingsapparatuur of actieve telefoonlijn is, werd resoluut afgewezen.

Beste forum beheerder. Ik sta hier een beetje met de rug tegen de muur. Een advocaat in de arm nemen wordt gauw veel duurder dan de goedkoopste optie (400+ euro afkoopsom).
Ik zit nu met een voor mij niet toegankelijke spook aansluiting waar ik als ik niets doe 45 Euro per maand voor betaal.

Intussen vraag ik me af of er niet nog andere forum bezoekers met iets dergelijks te maken hebben?

Ik kijk uit naar een reactie.

 

VG, Matthieu

Welkom @M.H. Vermeulen en bedankt voor je bericht. Door de drukte kom ik er nu pas aan toe om te reageren. Ik lees een aantal dingen die opvallen: er is geen werkende telefoonaansluiting, je hebt het installatiepakket retour gestuurd maar mijn collega ziet wel een actief wifi punt terug. Dat rijmt niet met elkaar… Ik wil graag nakijken of het toch mogelijk is om hiervoor een monteur langs te sturen. Om een monteur in te kunnen plannen, ontvang ik graag de volgende informatie:

  • Postcode en huisnummer
  • Contact telefoonnummer
  • Klantnummer
  • Geboortedatum
  • Voorkeur dag(en) en dagdeel (ochtend of middag) afspraak met een monteur

Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Dan kijk ik wat de mogelijkheden zijn.


Linkje naar je profiel dus:

https://forum.kpn.com/settings/profile

Hierop vul je je persoonlijke gegevens in. Alleen KPN medewerkers kunnen die lezen.


Goede aanvulling, @Nick83 :see_no_evil:, dank je wel! Graag in het profiel, anders staat je persoonlijke informatie inderdaad openbaar en dat willen wij niet!


Hi, ik heb mij profiel geupdate met mijn adresgegevens. Ik kijk uit naar een afspraak met een monteur om e.a. hier ter plekke na te gaan.

Met vriendelijke groet,

Matthieu


Voorkeurdagen heb ik niet. Ik werk 100% vanuit huis momenteel dus een monteurafspraak is eenvoudig te regelen. 


U wilt een monteur om alsnog de aansluiting op te zoek / maken?


Nee, waar het hier om gaat is dat ik alle spullen binnen 14 dagen teruggestuurd heb om het abonnement te annuleren. KPN beweert dat er een actief wifi punt is, terwijl dat technisch onmogelijk is. De monteur is nodig om vast te stellen dat ik geen apparatuur in huis heb, geen actieve analoge telefoonaansluiting heb en dat het dus onmogelijk is dat ik een wifi punt/aansluiting heb.


 Dit lezende :

Na ontvangst heb ik geconstateerd dat in mijn nieuwe apartement de analoge telefoonlijn niet aangesloten is.

vraag ik me af (als meelezer), is het een nieuw gebouwd appartement of een nieuwe indeling van een bestaand gebouw ?

En staat het adres wel in : https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/  ?

 

 . . .de analoge telefoonlijn niet aangesloten is.

Er is dus wel een lijn ?

Het kan zijn dat er een verkeerde lijn is aangesloten in de straatkast cq wijkcentrale.


Vanuit onze kant kunnen wij inderdaad de lijn uitmeten. Ik heb bij deze een afspraak met een monteur ingepland: je hebt een bevestiging per SMS en e-mail ontvangen. Op basis van de analyse van de monteur komen we vast een stap verder, even afwachten dus!


Update voor de meelezers: er is vanochtend een monteur langs geweest en deze heeft geconstateerd dat er geen internetsignaal actief is. Er is inderdaad sprake van een zogeheten kruising. 

@M.H. Vermeulen Op basis van de monteursbon heb ik het verzoek neergelegd bij de afdeling Klantenreacties om dit verder af te ronden: je krijgt vanuit hen zo snel mogelijk een terugkoppeling!


Dank je voor de update @Shyrin_ . Ik wacht dan op een reactie van de afdeling Klantenreacties. Bedankt voor de hulp zover.


Ik heb een Retourdoos ontvangen om mijn 1x KPN modem en 1X TV ontvanger terug te sturen. Hartelijk dank daarvoor zou ik zegge. Ik heb beide, in originele verpakking, al op 4 November 2020 teruggestuurd.

Ik zal de doos met een kopie van het verzendbewijs erin dan ook aan de KPN retourneren. Voor de duidelijkheid zal ik er een begeleidend schrijven bijdoen om dit nogmaals uit te leggen. Daarmee neem ik dan aan aan de verplichtingen voldaan te hebben.

 


"Na een lange discussie werd mij verteld dat er geen oplossing was. 
Sterker nog, ik zit aan het abonnement vast tot 9 November 2021 (oftewel een jaar in totaal) hetgeen me een slordige 600 Euro gaat kosten als ik niets doe.
Wel werd mij aangeboden het abonnement uit te kleden om het zo goedkoop mogelijk te maken. Of als alternatief zou ik iets meer dan 400 Euro mogen betalen om de aansluiting voortijdig te deactiveren en van het 'contract' af te zijn."

Dit soort "oplossingen" door een afd. klantenservice zou toch niet meer mogen anno 2021, zeker niet bij een grote zichzelf respecterende organisatie als KPN. Vraag me ook werkelijk af of hier intern nog iets mee gedaan wordt, om herhaling te voorkomen ?


@HansaanZet Ik zou zeggen, maak er een zaak van, je hebt geen verbinding en dat is ook niet mogelijk begrijp ik, dus KPN is in gebreke.

Even een officiele ingebreke stelling aangetekend versturen en een kopie zelf houden, net als het verzendbewijs van je apparatuur die je terug hebt gestuurd, zelf houden is bewijslast.


@doornekamp33,

Het was een reactie op het verhaal van TS , met een hint voor de "service" zoals hierin gemeld.

Niet voor jou bedoeld dus !


Oeps @HansaanZet , Met mijn grote fikken per ongeluk de verkeerde getagt had @M.H. Vermeulen Moeten zijn, mijn fout niet goed opgelet.😰


Ik heb een Retourdoos ontvangen om mijn 1x KPN modem en 1X TV ontvanger terug te sturen. Hartelijk dank daarvoor zou ik zegge. Ik heb beide, in originele verpakking, al op 4 November 2020 teruggestuurd.

Ik zal de doos met een kopie van het verzendbewijs erin dan ook aan de KPN retourneren. Voor de duidelijkheid zal ik er een begeleidend schrijven bijdoen om dit nogmaals uit te leggen. Daarmee neem ik dan aan aan de verplichtingen voldaan te hebben.


Een retourdoos wordt automatisch verzonden op het moment dat er een opzegging van Internet verwerkt wordt: terugsturen mag, maar is niet nodig. Jouw situatie is bekend en je hebt ook al contact gehad met de afdeling Klantenreacties voor de verdere afhandeling. Het is nu wachten op de slotfactuur met creditbedrag, dan is alles rond en afgehandeld.

 

Dit soort "oplossingen" door een afd. klantenservice zou toch niet meer mogen anno 2021, zeker niet bij een grote zichzelf respecterende organisatie als KPN. Vraag me ook werkelijk af of hier intern nog iets mee gedaan wordt, om herhaling te voorkomen ?


Het is een coulante oplossing maar niet dè juiste oplossing in de situatie van @M.H. Vermeulen: er was sprake van een kruising, dus geen actief internetsignaal. Een kruising is (gelukkig) een uitzonderlijke situatie. Ik heb de betreffende collega's feedback gegeven: mochten ze een zelfde situatie weer eens bij de hand hebben, weten ze welke stappen er ondernomen moeten worden om (sneller) tot de juiste oplossing te komen!


Heb vandaag een factuur via een email gehad waarin gemeld wordt dat ik 47 EUR terug ontvang. Dat is fijn, maar wat gebeurt er met het abonnementsgeld dat ik voor de maanden November t/m Januari betaald heb? 


Sorry ik bedoel de facturen van November t/m Februari. Ik kijk uit naar een reactie.


De abonnementskosten die je al betaald hebt, krijg je uiteraard ook terug. Ik breng het extra onder de aandacht bij de collega van de afdeling Klantenreacties.


We zijn nu ruim een week verder, na het laatste contact met de afdeling Klantenreacties. Ik heb 1 maand terugbetaald gekregen. De maanden November t/m Februari nog niet. Ik wacht geduldig af. Wordt dit misschien eind van de maand dan geregeld?


Het creditbedrag voor die maanden is verwerkt door mijn collega van de afdeling Klantenreacties. De creditfactuur ontvang je omstreeks 11 april!


Dank @Shyrin_  voor de update. Goed om te weten wat de einddatum is. Ik zal tegen die tijd checken of ik een credit op mijn rekening heb ontvangen.


Goedendag @Shyrin_ , ik heb vandaag een credit nota ontvangen. Ik ga ervan uit dat dit bedrag op mijn rekening teruggestort zal worden. Daarmee lijkt dit avontuur dan een slot gekregen te hebben. Hartelijk dank voor uw support en die van uw collega’s in deze. Mocht ik in de toekomst weer voor KPN kunnen kiezen zal ik deze goede afhandeling in gedachten houden. 


Eindelijk, maar toch :wink: ! Ik verwacht dat het creditbedrag deze week nog bijgeschreven zal worden op jouw rekening! Heel graag gedaan (!) en wie weet tot ziens/ lezens!Â