Sinds ik de KPN Experia box 12 met een 4gbit abonnement aan de praat heb in mijn huis, heb ik vaak op willekeurige momenten een disconnect van het internet voor een seconde en reconnect dan weer. Sidenote dat alle apparatuur met kabel verbonden is. Het enige waar ik wifi voor gebruik is mijn telefoon.
Vooral met gamen is dit behoorlijk vervelend. →
Media is niet beschikbaar
Ook in discord is het vervelend als je midden in een gesprek zit en wordt gereconnect→
Nu is de upload op mijn pc ook nooit tot een gigabit gekomen . (ik weet dat ik met 1gbit apparatuur 4gbit niet haal) Echter, ik had wel verwacht iig 1gbit up en down te krijgen.
Setup;
Beste antwoord door xkoeckiiej
SaltyBart schreef:
Maar dan zou je een V14 modem moeten hebben, kan je eens een foto maken van je modem ?
Sorry, om een of andere reden in heb ik in mijn hoofd dat v12 de nieuwste is.
Het is inderdaad de v14.
Ik ben inmiddels ook achter het probleem.
Extra tests die ik gedaan heb;
WinMTR draaien tijdens het gamen, gaf packet loss.
WinMTR draaien zonder gamen, gaf packet loss.
Kabel tester op de kabels, los goed, samen twee keer dat ader 2 en 7 niet doorkwamen.
Mogelijk een glitch geen idee.
Laptop (linux) MTR draaien, 0% loss.
Alle kabels vervangen, exact zelfde gedrag als in stap 1tm5
USB-C adapter naar ethernet aan de pc geknupt
WinMTR op de pc draaien, 0% loss.
Speedtest gedaan 940mbit/s.
Vrij zeker dat het ofwel de drivers ofwel de poort zelf van de pc is die niet goed werkt.
Die 940Mbit/s download is perfect, mooier zul je het niet krijgen op een Gigabitverbinding, de upload blijft echter achter, die moet gelijk (kunnen) zijn aan de download, dat is het voordeel van FttH, synchrone snelheden, zie onderstaande link voor een mogelijke oplossing @xkoeckiiej :
Mooi om te lezen dat jouw probleem is opgelost @xkoeckiiej. Dan wens ik je weer veel plezier met gamen. Je speelt o.a. Rocket League afgaande op het Youtube filmpje?
Ik heb het weleens voor de fun gespeeld met wat vrienden tijdens een weekend weg op Ameland. Ik ben meer een PC Gamer en dan voornamelijk Football Manager 2024. Ben een echte voetbalnerd wat dat betreft.
Wauw.. maar 1 seconde wegvallend internet.. bij mij valt het 10 tot 20 seconden weg iedere paar minuten.
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.