Skip to main content

SSH verbinding over port 23 Hetzner geblokeerd

• March 12, 2026
  • 1 reactie
  • 4 keer bekeken

ik probeer ssh verbinding te krijgen met mij externe backup server bij Hetzner. Omdat zij hun poort voor SSH op 23 hebben ingesteld wordt dit door mijn modem geblokt. 

Het uitschakelen van poort 23 in de firewall zoals hier werd vermeld blijkt geen verschil te maken.
Alleen ik alle firewall regels uitschakel (Beveiligingsniveau: standaard) werkt SSH, maar het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn om alles open te zetten.

Ik heb het volgende modem:
model SagemcomFast5359_KPN
firmware: V12.C.25.08.16 

Wat mis ik ?

1 reactie

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • March 12, 2026

Je zet niets open naar binnen toe als je de firewall op standaard zet.

Die instelling is alleen voor poorten van binnen naar buiten. Niet van buiten naar binnen. Van buiten naar binnen kun je alleen iets open zetten via de Port forwarding, UPnP of DMZ.

Bij standaard laat de firewall gewoon al het verkeer van binnen naar buiten toe.

Uiteraard kun je de Firewall ook op custom/aangepast zetten met mode Block all en alleen poort 23 naar buiten open zetten. Je kunt dan de poort activeren (schuifje) en de actie daarachter wijzigen naar Accept i.p.v. Drop

Je kunt ook de mode op Allow All en het schuifje bij poort 23 deactiveren.

Alles wordt toegestaan in Allow all behalve geactiveerde regels waarvoor de actie (accept of drop) erachter staat.

In Block all is het net andersom. Alles wordt geblokt behalve geactiveerde regels waarvoor de actie (accept of drop) erachter staat.