Skip to main content

Hoi,

Ik heb nu al een paar keer geprobeerd om (zoals gevraagd in de web interface) de default SSID en password te vervangen door iets anders. Maar iedere keer als ik dat doe, valt vlak nadat ik die aanpassingen gemaakt heb het nieuwe SSID weg (en dus ook wifi) uit de lijst van beschikbare SSID's (zowel op mijn smartphone als op mijn Windows PC). Ik heb iedere keer de fabrieksinstelling hersteld via de box, maar het lijkt niet te helpen; iedere keer vlak na het maken van de wijzigingen valt het nieuwe SSID weg. Als ik het op de standaard instellingen laat staan blijft het SSID (en wifi) wel gewoon beschikbaar. Ik heb het meerdere malen geprobeerd, dus het lijkt mij geen toeval. Ik heb een v12 box (Sagemcom) met firmware SGEJ1000060E.

Ik heb eigenlijk geen enkel idee waar ik moet beginnen met het oplossen van dit probleem, dus alle hulp en/of suggesties zijn welkom.

--- EDIT --- Aangepast topic

Ik heb nu het probleem dat ook het default SSID steeds wegvalt (en dus ook wifi) uit de lijst van beschikbare SSID's (zowel op mijn smartphone als op mijn Windows PC). Het leek eerst alleen te gebeuren na het aanpassen van het SSID, maar dat is nu dus niet meer zo. Uit/aan zetten van het modem helpt niet. Een reset naar de factory defaults (zonder dat ik iets aangepast heb) lijkt het even te verhelpen, maar een paar minuten later valt het SSID weer weg. De TV blijft wel gewoon werken, dus het is niet zo dat het hele modem uitvalt. Ik heb een v12 box (Sagemcom) met firmware SGEJ1000060E.

Ik heb eigenlijk geen enkel idee waar ik moet beginnen met het oplossen van dit probleem, dus alle hulp en/of suggesties zijn welkom. (Het enige dat ik zou kunnen bedenken is dat er hier 31-08 een stroomstoring is geweest, en dat het modem dat misschien toch niet helemaal overleefd heeft. Maar dan hadden de problemen toch al eerder moeten plaatsvinden ?)

(PS:

Het leek er eerst op dat dit alleen gebeurde als ik het standaard SSID aanpaste, maar het gebeurd nu dus ook met het default SSID zonder aanpassingen.) : Ik kan blijkbaar het oorspronkelijke topic of de tekst ervan niet meer aanpassen, sorry daarvoor.


--- EDIT --- Aangepast topic

Ik heb nu het probleem dat ook het default SSID steeds wegvalt (en dus ook wifi) uit de lijst van beschikbare SSID's (zowel op mijn smartphone als op mijn Windows PC). Het leek eerst alleen te gebeuren na het aanpassen van het SSID, maar dat is nu dus niet meer zo. Uit/aan zetten van het modem helpt niet. Een reset naar de factory defaults (zonder dat ik iets aangepast heb) lijkt het even te verhelpen, maar een paar minuten later valt het SSID weer weg. De TV blijft wel gewoon werken, dus het is niet zo dat het hele modem uitvalt. Ik heb een v12 box (Sagemcom) met firmware SGEJ1000060E.

Ik heb eigenlijk geen enkel idee waar ik moet beginnen met het oplossen van dit probleem, dus alle hulp en/of suggesties zijn welkom. (Het enige dat ik zou kunnen bedenken is dat er hier 31-08 een stroomstoring is geweest, en dat het modem dat misschien toch niet helemaal overleefd heeft. Maar dan hadden de problemen toch al eerder moeten plaatsvinden ?)

(PS:

Het leek er eerst op dat dit alleen gebeurde als ik het standaard SSID aanpaste, maar het gebeurd nu dus ook met het default SSID zonder aanpassingen.) : Ik kan blijkbaar het oorspronkelijke topic of de tekst ervan niet meer aanpassen, sorry daarvoor.

Heel waarschijnlijk veranderd motive (het achterliggende systeem voor onderhoud en beheer modems) het SSID. Zie je namelijk na een reset toevallig een ander SSID tevoorschijn komen dan voorheen? Dan is het namelijk motive die jouw SSID en WPA veranderd. Neem even contact op met KPN op 0800-0402 zodat een medewerker van de klantenservice je wifi kan resetten naar de device sticker. Ook kan je je profiel invullen zodat een moderator dit kan doen, helaas duurt het vaak wat langer eer dat ze een bericht hebben gelezen.


--- EDIT --- Aangepast topic

Ik heb nu het probleem dat ook het default SSID steeds wegvalt (en dus ook wifi) uit de lijst van beschikbare SSID's (zowel op mijn smartphone als op mijn Windows PC). Het leek eerst alleen te gebeuren na het aanpassen van het SSID, maar dat is nu dus niet meer zo. Uit/aan zetten van het modem helpt niet. Een reset naar de factory defaults (zonder dat ik iets aangepast heb) lijkt het even te verhelpen, maar een paar minuten later valt het SSID weer weg. De TV blijft wel gewoon werken, dus het is niet zo dat het hele modem uitvalt. Ik heb een v12 box (Sagemcom) met firmware SGEJ1000060E.

Ik heb eigenlijk geen enkel idee waar ik moet beginnen met het oplossen van dit probleem, dus alle hulp en/of suggesties zijn welkom. (Het enige dat ik zou kunnen bedenken is dat er hier 31-08 een stroomstoring is geweest, en dat het modem dat misschien toch niet helemaal overleefd heeft. Maar dan hadden de problemen toch al eerder moeten plaatsvinden ?)

(PS:

Het leek er eerst op dat dit alleen gebeurde als ik het standaard SSID aanpaste, maar het gebeurd nu dus ook met het default SSID zonder aanpassingen.) : Ik kan blijkbaar het oorspronkelijke topic of de tekst ervan niet meer aanpassen, sorry daarvoor.

Heel waarschijnlijk veranderd motive (het achterliggende systeem voor onderhoud en beheer modems) het SSID. Zie je namelijk na een reset toevallig een ander SSID tevoorschijn komen dan voorheen? Dan is het namelijk motive die jouw SSID en WPA veranderd. Neem even contact op met KPN op 0800-0402 zodat een medewerker van de klantenservice je wifi kan resetten naar de device sticker. Ook kan je je profiel invullen zodat een moderator dit kan doen, helaas duurt het vaak wat langer eer dat ze een bericht hebben gelezen.

 

Hoi,

Bedankt voor de reactie. Mijn profiel was al ingevuld, maar ik heb het nog aangevuld met het type modem. Is er nog iets dat ik extra in mijn profiel in moet vullen voordat deze ‘reset’ van jullie plaats kan vinden (door een moderator) ? Ik zou het wel prettig vinden als een moderator dit zou kunnen doen.

Alvast bedankt, en ik hoor het graag wanneer dit gebeurd zou moeten zijn (of als ik nog wat extra in mijn profiel in moet vullen).


Het leek heel even goed te gaan, maar zojuist verdween het default SSID weer. Ik heb de factory defaults moeten herstellen (mbv de verzonken knop op het fysieke modem) om het te verhelpen. Als dit echt (management) software van de KPN is die dit doet, kunnen we hier dan svp even mee ophouden ? Ik hoor graag wat hier nu aan gedaan gaat worden.

--- EDIT ---

En nu zojuist meteen x-keer weer hetzelfde: SSID verdwijnt, en alleen een factory reset verhelpt het, om vervolgens meteen weer het SSID te laten verdwijnen. Wanneer houd dit nu eens op en word het verholpen ? KPN ? Hallo ? Mijn profiel is ingevuld zoals gevraagd.


Goedemiddag @MaartenHoes! Bijzonder dat je netwerknaam steeds teruggezet wordt, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Heel fijn dat je je gegevens al had ingevuld!

Ik heb voor je gekeken en ik zie dat er gisteren heel veel verbrekende verbindingen zijn geweest, dat kan een verklaring zijn voor het steeds terugzetten van je netwerknaam. Ik zie dat er vandaag vrijwel geen verbrekende verbindingen zijn. Je hebt inmiddels ook een andere netwerknaam kunnen instellen zo te zien. Zou je kunnen aangeven of het probleem vandaag weg is of dat je er nog steeds last van hebt? 


Hoi, bedankt voor de reactie. Ik heb gisterenavond (wederom) een flink aantal keren achter elkaar gehad dat het (default) SSID uit de lijst van beschikbare netwerken verdwijnt, zowel op mijn pc als op mijn smartphone (andere SSID’s van de buren bleven wel zichtbaar). Ik heb het toen maar zo gelaten, en ben naar bed gegaan. Vanochtend was het SSID nog niet teruggekomen, en heb ik wederom een factory reset uitgevoerd, waarna het SSID even terugkwam, en meteen weer verdween.

Ik kreeg toen een ingeving, en heb het modem toen (als *tijdelijke test*) met een utp kabel aan mijn PC gekoppeld, en ben ingelogd op het modem. Het viel mij meteen op dat WIFI in de settings naar 'OFF/DISABLED' veranderd was. Ja, dan valt je SSID inderdaad weg. Ik weet niet of dat de vorige keren ook de reden was, maar de laatste keer blijkbaar wel (blijft de vraag waarom dat komt/gebeurd). Ik heb toen inderdaad het SSID en password aangepast naar iets anders/eigens, en WIFI weer op 'ON/Enabled' gezet, de kabel weer verwijderd, en opnieuw verbonden via wifi (met de nieuwe gegevens). Hierna heb ik (nog) geen verdere problemen gehad. Maar na de eerste keren dat het gebeurde, leek het ook weer een paar dagen weg te zijn, om vervolgens weer terug te komen, dus ik ben er nog niet zo zeker van dat het probleem nu ook voorgoed weg blijft.


PS: Misschien was ik niet duidelijk genoeg, maar het is dus niet zo dat het SSID ‘verandert’ (voor zover ik kan overzien), maar dat het ‘verdwijnt/wegvalt’. De verbrekende verbindingen die je ziet kunnen misschien ook komen door de factory resets die ik uitgevoerd had in pogingen om het probleem te verhelpen ?


Wat bijzonder dat de wifi steeds uit ging, dan is het inderdaad logisch dat de verbinding ook weg valt. Gelukkig lijkt het probleem verholpen sinds je hebt ingelogd op je modem en je wifi handmatig hebt aangezet. 

Ik kan je helaas geen duidelijkheid geven over de oorzaak van het probleem. Ik stel voor dat we het een paar dagen aankijken, mocht het probleem weer terugkomen dan hoor ik het graag!Â