Skip to main content

Beste KPN,

Een half jaar geleden ben ik verhuisd en heb ik een abonnement afgenomen bij jullie voor televisie en internet. Ik heb hier drie superwifipunten bij genomen, om te zorgen voor voldoende dekking en een stabiele verbinding in het gehele huis is. Ik heb 1 van de superwifipunten overigens bedraad op de router aangesloten.

Het signaalsterkte in het hele huis is zeer goed. Ik merkte echter met video vergaderingen dat er af en toe een dipje zit in de internet verbinding. Af en toe schokt het beeld even. Dit is ook te merken als ik een youtube filmpje kijk via mijn telefoon. Ook live TV of opnames kijken via het KPN kastje laat het beeld soms even bevriezen. Alsof de verbinding even weg valt.

Ik heb wat testen gedaan om de snelheid en stabiliteit te meten van het internet, bedraad en via WiFi. De testen van de wifi zijn op 5 meter van de Experia Box V12

WiFi:

https://ibb.co/JmZLPv0

Bedraad:

https://ibb.co/K0thMn9

De resultaten van de test onderschrijven mijn ervaring met de stabiliteit. Er is geen regelmaat te herkennen in het probleem. Soms gaat het een half uur goed, soms hapert de verbinding meerdere keren per half uur.

Wat kan ik doen om stabiliteit in mijn verbinding te krijgen? Indien ik aanvullende testen moet doen, hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groet,

Thomas

Heb je ergens een switch zitten of gebruik je draadloze verbindingssets?


Hallo Joep,

Bedankt voor je reactie. 
De superwifipunten zijn een half jaar draadloos verbonden geweest met de Experiabox. Een KPN monteur heeft dit aangesloten. 
Sinds een maand heb ik het superwifipunt op zolder aangesloten op de Experiabox. Hier zit wel een switch tussen. De problemen zijn echter onveranderd gebleven. 
De bekabelde test is uitgevoerd dmv een internetkabel die rechtstreeks aangesloten was op de Experiabox. Wij hebben glasvezel thuis. 


En hoe zijn de tv ontvangers aangesloten op het modem?


Nu nog via het superwifipunt, maar ik ga nog een kabel trekken die kant op. Maar voor de dip in internet zou dit niet uit moeten maken, aangezien de dip bekabeld ook aanwezig is. 


Heeft u een 200 mbit abonnement? 


Ja, klopt! 


De bekabeld aangesloten test, was dat rechstreeks op het modem? Of op een SuperWiFi? 


Rechtstreeks op het modem (experia box v12)


Hoi @Thomas H . Je noemt video vergaderingen.  Werk jij met een VPN? 


Hoi Erwin,

Nee, werk ik niet mee! 


Volgens mij kunnen we beter even telefonisch contact hebben. Ben jij morgenmiddag (begin van de middag) bereikbaar?


Hoi Erwin,

Heel fijn als we even kunnen bellen. Ik ben morgen begin van de middag bereikbaar! Als het goed is heb jij mijn contactgegevens. Zo niet, hoor ik het graag. 
 

groet, Thomas 


Hoi @Thomas H . Leuk even met elkaar gesproken te hebben.

Je lijn meet stabiel. Dat wil zeggen de toevoer van het signaal wordt aan onze kant niet onderbroken. Dat zegt helaas niet over de kwaliteit van de mesh/wifi.

Je hebt een SW draadloos op itv aangesloten. Prima, maar wenselijk is om toch een kabel te trekken. Gelukkig heb jij die mogelijkheid.

Wat die grillige draadloze verbinding betreft zou ik de hele ‘mesh’ opnieuw opbouwen. Hier staat uitgelegd hoe dat moet:

 

Hou er verder rekening mee dat de 5ghz verbindingen niet tegen obstructies kunnen.  Een muurtje of plafond is al voldoende om dit signaal te blokkeren. 

Mocht jij 5Ghz ondersteunde apparatuur hebben is het soms ook handig om die dedicated met 2,4Ghz verbinding te laten maken. Dat signaal reikt verder. Dit is allemaal in te stellen in de webinterface van de superwifi.

Ik lees graag hoe het afloopt.  

Â