Skip to main content

Beste KPN medewerker,

 

Sinds de laatste update van de experiabox (waarbij de experiabox nu ook als SuperWifi punt functioneert) kan één van de apparaten bij ons thuis geen verbinding meer maken met Wifi. We hebben hier ook Dell-laptop en 2x een Samsung S21; welke allemaal wel verbinding kunnen krijgen met Wifi. Enkel de ASUS Vivobook S14 kan geen verbinding krijgen met Wifi. Als status wordt er aan gegeven dat er wel verbinding is; maar geen internet. Via de probleemoplosser is de melding “Standaard gateway niet beschikbaar". Ondertussen de Experiabox al een keer gereset en ook de drivers van de ASUS vernieuwd, dit heeft nog niet geholpen. Kunt u mij helpen met dit probleem?

Heb je op die Asus het wifi netwerk al een keer "vergeten" zodat deze volledig opnieuw opgezet gaat worden?

Heb je wifi 6 (802.11ax) al een keer uitgezet op de V12?


Ja het Wifi netwerk heb ik al meerdere malen vergeten en vervolgens met wachtwoord weer ingelogd. 

Je tweede vraag over Wifi 6 uitzetten ga ik proberen, dank voor de tip. Zou overigens wel vreemd zijn, want de ASUS is een betrekkelijk nieuw model, maar goed, mogelijk geen goede match met Wifi 6.


Je tweede vraag over Wifi 6 uitzetten ga ik proberen, dank voor de tip. Zou overigens wel vreemd zijn, want de ASUS is een betrekkelijk nieuw model, maar goed, mogelijk geen goede match met Wifi 6.

Er zijn meerdere berichten van wifi 6 apparatuur die niet met de wifi 6 van de V12 en zwarte "super"WiFi's om lijken te kunnen gaan.

Niet geschoten is altijd mis. 😏


Welke SuperWiFi's heeft u? De witte of de zwarte? 


Welke SuperWiFi's heeft u? De witte of de zwarte? 

Toevallig heb ik zowel witte (2) als zwarte (1) SuperWifi punten. Op dit moment enkel de witte SuperWifi punten actief. 


Welke SuperWiFi's heeft u? De witte of de zwarte? 

Toevallig heb ik zowel witte (2) als zwarte (1) SuperWifi punten. Op dit moment enkel de witte SuperWifi punten actief. 

Ok. Dan is WiFi 6 sowieso toch al niet actief. De witte ondersteunen dat niet. Als u die gebruikt zal WiFi 6 bij de zwarte SuperWiFi’s en KPN Box ook niet werken.

U kunt proberen om het uit te zetten. Een andere optie is om Extra WiFi te proberen. 

Kijken of dat werkt.


Bedankt beiden. Alle apparaten hebben weer verbinding dankzij het aanpassen van Wifi 6 naar Wifi 5.


Vraag: ik heb hetzlegde probleem thuis. Na de update doen de mobiele telefoons en oude chromebooks het wel, maar een nieuw chromebook alsook mijn zakelijke laptop maken wel connectie met de Wifi, maar ik krijg de melding geen internet. Zo te zien lost het terugzetten naar Wifi 5 dit op, maar welke waarde betreft dit? Ik heb nu keuze uit opties als 802.11b+g+n etc


Vraag: ik heb hetzlegde probleem thuis. Na de update doen de mobiele telefoons en oude chromebooks het wel, maar een nieuw chromebook alsook mijn zakelijke laptop maken wel connectie met de Wifi, maar ik krijg de melding geen internet. Zo te zien lost het terugzetten naar Wifi 5 dit op, maar welke waarde betreft dit? Ik heb nu keuze uit opties als 802.11b+g+n etc

Wifi 6 is 802.11ax en dus moet je die niet hebben maar de eerst lagere.


Hier ook langere tijd hetzelfde probleem gehad.

Met specifiek een nieuwe laptop, met WiFi adapter: Intel(R) Wi-Fi 6 AX201 160MHz

KPN glasvezel, met de superwifi punten en snelste mogelijke verbinding etc.

Alles meermaals uitgevoerd. Alle soorten resets en driver updates. Onderstaande blijkt de oplossing.

Bedankt voor deze hulp!

 

 

Welke SuperWiFi's heeft u? De witte of de zwarte? 

Toevallig heb ik zowel witte (2) als zwarte (1) SuperWifi punten. Op dit moment enkel de witte SuperWifi punten actief. 

Ok. Dan is WiFi 6 sowieso toch al niet actief. De witte ondersteunen dat niet. Als u die gebruikt zal WiFi 6 bij de zwarte SuperWiFi’s en KPN Box ook niet werken.

U kunt proberen om het uit te zetten. Een andere optie is om Extra WiFi te proberen. 

Kijken of dat werkt.

 


Hier ook langere tijd hetzelfde probleem gehad.

Met specifiek een nieuwe laptop, met WiFi adapter: Intel(R) Wi-Fi 6 AX201 160MHz

KPN glasvezel, met de superwifi punten en snelste mogelijke verbinding etc.

Alles meermaals uitgevoerd. Alle soorten resets en driver updates. Onderstaande blijkt de oplossing.

Bedankt voor deze hulp!

Welke SuperWiFi's heeft u? De witte of de zwarte? 

Toevallig heb ik zowel witte (2) als zwarte (1) SuperWifi punten. Op dit moment enkel de witte SuperWifi punten actief. 

 


Oplossing
Exact dezelfde Wi-Fi adapter en heb inderdaad succes gehad door de Wi-Fi adapter te configureren met Wi-Fi 5 (802.11ac) in plaats van Wi-Fi 6 (802.11ax). 

Zie onderstaande screenshot ter info: