Skip to main content

Ik probeer mijn werk laptop aan te sluiten op het WiFi netwerk, maar krijg de melding dat de standaard gateway niet beschikbaar is. Via de KPN app probeer ik in te loggen op het modem, maar deze is niet vindbaar. Opnieuw opstarten, resetten heeft allemaal niet geholpen. Wat te doen? 

Hallo @Sabine87 welk merk en type modem heb je van KPN?

Als je de laptop bekabeld aansluit, gaat het dan wel goed?

 


Ik heb een V12 box. De laptop kan niet bekabeld worden aangesloten, want heeft hier geen toegangspoort voor….


Ik heb een V12 box. De laptop kan niet bekabeld worden aangesloten, want heeft hier geen toegangspoort voor….

Daar bestaan adapters voor:

https://www.alternate.nl/TP-Link/USB-3-0-3-Poort-Hub-Gigabit-Ethernet-Adapter-2-in-1-USB-Adapter-UE330-usb-hub/html/product/1665451

Het kan nooit kwaad om zo'n ding in huis te hebben. Samen met 20 meter utp-kabel. 


Ik heb een V12 box. De laptop kan niet bekabeld worden aangesloten, want heeft hier geen toegangspoort voor….

Daar bestaan adapters voor:

https://www.alternate.nl/TP-Link/USB-3-0-3-Poort-Hub-Gigabit-Ethernet-Adapter-2-in-1-USB-Adapter-UE330-usb-hub/html/product/1665451

Het kan nooit kwaad om zo'n ding in huis te hebben. Samen met 20 meter utp-kabel. 

Dank! Maar dit lost mijn probleem voor nu niet op…. 


Heeft u in het configuratiescherm "Problemen oplossen" al geprobeerd? 

 


Heeft u in het configuratiescherm "Problemen oplossen" al geprobeerd? 

 

Zeker, en daar komt ook uit: standaard gateway niet beschikbaar. Het probleem kan daar dus niet mee worden opgelost. 


Hoi @Sabine87, welkom op ons forum!
Deze meldingen zien we wel eens voorbij komen als je apparaat verbindt met een wifiversterker die geen verbinding met de experiabox heeft.

Kun je eens toelichten wat voor apparatuur je verder gebruikt en hoe je alles met elkaar verbonden hebt zitten?


Hoi @Sabine87, welkom op ons forum!
Deze meldingen zien we wel eens voorbij komen als je apparaat verbindt met een wifiversterker die geen verbinding met de experiabox heeft.

Kun je eens toelichten wat voor apparatuur je verder gebruikt en hoe je alles met elkaar verbonden hebt zitten?

Naast de v12 experiabox hebben we 3 wifiversterkers. Deze zijn allemaal juist verbonden, want branden allemaal groen. Verder hebben we geen andere apparatuur in huis wat betreft internet/wifi. 


Bedankt voor je toelichting @Sabine87, hoe zitten je wifiversterkers precies aangesloten? Is dat met een kabel of draadloos? Gebruik je daarnaast nog andere netwerkapparatuur zoals switches, draadloze verbindingssets of andere kastjes?

Gebruik je voor je werk ook een VPN? Kun je het eens proberen zonder?


Bedankt voor je toelichting @Sabine87, hoe zitten je wifiversterkers precies aangesloten? Is dat met een kabel of draadloos? Gebruik je daarnaast nog andere netwerkapparatuur zoals switches, draadloze verbindingssets of andere kastjes?

Gebruik je voor je werk ook een VPN? Kun je het eens proberen zonder?

Voor de tv maken we inderdaad gebruik van draadloze verbindingssets. Naar mijn weten wordt er geen vpn gebruikt voor de werklaptop…


Duidelijk, ik heb hier zo niet direct een verklaring of oplossing voor maar heb wel wat topics gevonden die misschien relevant zijn voor jouw situatie.  

Vaak lijkt de oorzaak iets van drivers van de laptop. Heb je hierover ook al contact gehad met de IT afdeling van je werk?


@Sabine87 heb je nog een oplossing kunnen vinden?


@Sabine87 heb je nog een oplossing kunnen vinden?

Nog niet, maar ik ga contact opnemen met ICT van mijn werk