Skip to main content

Eind deze maand verhuizen wij naar een andere woning van bouwjaar 2012. Hier ligt al glas naar binnen, echter niet afgemonteerd. Ligt dus loos. Koper/DSL is ook niet (meer) aanwezig, alleen coax...die laatste is meer voor een ander/oranje getint forum ;)

Buiten dat ik nu XS4ALL heb en dit het liefst mee verhuis….tenslotte hangt XS4ALL nu behalve administratief nu ook technisch onder de KPN als ik alle ontvangen berichten van KPN en/of(?) XS4ALL lees. Zou nu zelfs m'n XS4ALL services onder mijnkpn moeten/kunnen hangen (helaas is het relatienummer van XS4ALL niet 10 cijfers, daar loopt het op vast). Maar goed, andere discussie, niet het uitgangspunt voor de vraag hier.

In onze nieuwe woning kan ik dus glasvezel pre-orderen en dan kan ik het volgende krijgen:

"Standaard Internet + gratis glasvezelupgrade in de toekomstbetekent dat je zo snel mogelijk aangesloten wilt worden, eerst zonder glasvezel. Je kiest nu voor KPN en maakt in de beginperiode gebruik van Standaard Internet. Zodra Glasvezel Internet aangesloten is op jouw adres, krijg je een gratis upgrade naar dit razendsnelle netwerk. Het voordeel is dat je nu al van de korting of het cadeau voor nieuwe klanten kunt genieten.

Ga je verhuizen en wordt er binnenkort glasvezel aangelegd op je nieuwe adres? Kies dan voor Standaard Internet met de gratis upgrade, zodat je niet zonder internet in je nieuwe huis zit. Je krijgt Glasvezel Internet zodra dat mogelijk is.

Als je nu een pre-order kunt doen, is dit geen garantie dat je aangesloten wordt op glasvezel. KPN kan wegens onvoorziene omstandigheden stoppen met de aanleg."

Zoals ik zei, ligt er nu alleen loze glasvezel en coax, geen ‘standaard’ oplossing zoals dsl.
Wat kan ik verwachten als ik bovenstaande nu bestel? Levergarantie? Op welke termijn?


Gezien de termijn zie ik dit stuk op het forum als een laatste hoop om met ons complete compleet pakket bij het geel-zwarte desnoods groene team te blijven op ons nieuwe adres, anders moet ik de ontsluiting van het gezin toch moeten borgen bij die anderen (luxeprobleem..? :/)

Rest van de straat/buurt/directe buren kan overigens wel provider diensten op glas bestellen. Fiber ligt er dus wel, alleen niet afgemonteerd, bij postcode check komt er een fictieve datum voor installatie glas in dec ‘22 naar voren.

 

NB: de nodige bel rondjes uiteraard al gepleegd, geen eenduidig antwoord zover de partijen bereikbaar waren, lijnen niet werden verbroken of (niet)reageren op terugbel verzoeken.

Hoi @Sander-B .  Ik moet je bekennen dat ik even over dat stukje heen gelezen heb dat je (nog) bij XS4All zit. Ik begrijp dat je die diensten wilt verhuizen? Of wil je naar KPN?

In het laatste geval kan ik helpen door een nieuwe order in te schieten maar helaas heb ik geen toegang tot de XS-systemen.  Als jij XS4All wil verhuizen is het raadzaam om even met hun te bellen. (als je een collega daar spreekt, wijs die dan ook even op het topic, of op de beknopte uitleg van @Ward_ )

Bel ons: 020 398 76 66

Klantenservice

Voor antwoord op uw vragen over onze diensten, abonnementen, facturen, enzovoort.

Werkdagen 8.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur

@Erwin_ 

Naar KPN is prima, zal immers vroeg of laat weinig verschil meer maken. En wat nieuwe tv-kastjes zijn ook fijn.


Kun je een mobiel nummer in je profiel zetten ? En ben je zo meteen telefonische bereikbaar?


Ja, zal ik zo doen.

19.30 wel, lukt dat?


Tot straks


We hebben samen een bestelling geplaatst bij KPN.  Ik zal morgen controleren of de order goed is binnengekomen.

En ik zal je contractnaam aanpassen want daar maakte ik een tiepfoutje :D

(mochten de activatiekosten doorberekend worden, krijg je die sowieso van mij vergoed)


@Sander-B . Ik zie een nieuwe order. Die is netjes gaan lopen.

Ik kan niet met alles meekijken maar ik zie wel ergens een kleine notitie staan die kan duiden op een afspraak. Is er al contact gezocht vanuit KPNNetwerk,  Sander?


p.s.  De schrijffout in jouw achternaam kan ik nog niet aanpassen. Maar dat zet ik te zijner tijd recht, geen zorg. 


@Erwin_ mooi dat ie loopt. Dank daarvoor!
Nog geen afspraak, ook geen gemiste oproepen of berichten.


Nu wel KPN mail ontvangen met de titel ‘Extra onderzoek nodig'

Inleiding als volgt:

"We moeten extra onderzoek doen om de verbinding op uw adres klaar te maken voor gebruik. De e-mail met extra informatie over uw bestelling en definitieve startdatum van uw abonnement ontvangt u daarom iets later."

Neem aan dat de case verder wel bekend is, niet dat dit nu ergens blijft liggen voor nog een onderzoek.


Nu wel KPN mail ontvangen met de titel ‘Extra onderzoek nodig'

Inleiding als volgt:

"We moeten extra onderzoek doen om de verbinding op uw adres klaar te maken voor gebruik. De e-mail met extra informatie over uw bestelling en definitieve startdatum van uw abonnement ontvangt u daarom iets later."

Neem aan dat de case verder wel bekend is, niet dat dit nu ergens blijft liggen voor nog een onderzoek.

Ik kan bevestigen dat de opdracht is doorgelopen naar KPN Netwerk en de aannemer moet nu een plandatum afgeven, hopelijk na een telefoontje met jou. Dat is waar KPN op doelt met "verder onderzoek"


Abonnement net alvast even toegevoegd aan mijnkpn. Zie dat de datum van maart hier weer of nog wel op december staat.

Wacht intussen het telefoontje van de aannemer nog af.


Abonnement net alvast even toegevoegd aan mijnkpn. Zie dat de datum van maart hier weer of nog wel op december staat.

Wacht intussen het telefoontje van de aannemer nog af.

Mooi, die automatische systemen… Die 31 december is 2022 want dat is de plandatum die de aannemer vanmorgen als eerste erin heeft gezet. Dat is uiteraard een parkeerdatum in afwachting van een def. plandatum maar de computer van KPN neemt dat over zo te zien.


Als die na eerste invoer ook maar meebeweegt en we niet terug bij af zijn vind ik het best. Belletje aannemer belangrijkste op dit moment.


Nog geen belletje van een aannemer gehad (wel dakreparateurs, ander pechverhaal). Gezien het huidige tijdstip geef ik dat ook nog weinig kans vandaag.

Krijg sterk het idee om er morgenochtend alsnog een bestelling bij de coaxclub in te gooien, dan zijn we hopelijk ergens in de loop van volgende week alsnog online. Tot die tijd maar behelpen met werk etc….geen idee nog.

Uiteraard niets ten nadele van de inspanningen hier, oorzaak is immers verholpen en die aansluiting zal er nu vast nog wel eens komen.


Begrijpelijk, @Sander-B . Zoals we toen besproken hebben ligt alles wat met fysieke aanleg te maken heeft, buiten mijn invloedsfeer. Ik had ze graag een duwtje in de juiste richting gegeven maar ik kan simpelweg niet beoordelen hoe de agenda van de aannemer er op dit moment voorstaat.  Ik weet ook niet of @Ward_  daar nog iets in kan betekenen. 


Mijn 5 cent hierin, Kunnen we niet een KPN monteur met ombouw skill hierheen krijgen.

Gezien glas al in meterkast zit is het theoretisch niks anders dan dat, Wellicht kan het hiermee wat sneller gaan gezien dan FTU en Levering in 1 monteursgang gaan.

En wij als monteurs van KPN provider niet heel druk bezet zijn met zoveel mogelijk glasvezel in Nederland te realiseren.


Begrijpelijk, @Sander-B . Zoals we toen besproken hebben ligt alles wat met fysieke aanleg te maken heeft, buiten mijn invloedsfeer. Ik had ze graag een duwtje in de juiste richting gegeven maar ik kan simpelweg niet beoordelen hoe de agenda van de aannemer er op dit moment voorstaat.  Ik weet ook niet of @Ward_  daar nog iets in kan betekenen. 

Hoe dan ook, zelfs al wordt ik morgen gebeld, heb ik er weinig vertrouwen meer in dat we op korte termijn online komen: Pakket met apparatuur is nog niet onderweg, activatiedatum weer terug bij af, zelfs nog geen alternatief noodpakket oid om te overbruggen. Intussen de deadlines al een paar keer met goed vertrouwen verschoven, behoorlijk  op aan laten komen en nu eigenlijk te laat (in de ogen van het gezin die komend weekend gewoon tv willen kijken etc. in hun nieuwe huis, en volgende week weer (thuis)werken niet te vergeten).

Alleen kastjes monteren zou bij wijze van onder mom van een reparatie/correctie proces snel klaar kunnen zijn lijkt me (gezien de situatie en oorzaak ervan bekend is). Nu ligt dit ergens in een regulier proces te wachten bij een aannemer (die in de waan is dat er gegraven moet worden en daar een globale planning aan vast plakt) tot die mij belt om te moeten horen dat het alleen een kwestie van afmonteren is omdat dit tien jaar terug niet is afgemaakt.


@Sander-B IK zie zojuist dat er een echte plandatum lijkt te zijn afgesproken? 4 maart aanstaande?

 

NB: De aannemer heeft via mij al de foto van je meterkast ontvangen en de melding dat er niet gegraven hoeft te worden. En als die 4 maart klopt en lukt dan kan je daarna al actief worden.


@Sander-B IK zie zojuist dat er een echte plandatum lijkt te zijn afgesproken? 4 maart aanstaande?

 

NB: De aannemer heeft via mij al de foto van je meterkast ontvangen en de melding dat er niet gegraven hoeft te worden. En als die 4 maart klopt en lukt dan kan je daarna al actief worden.

Hoi @Ward_,

Bij mij niet bekend, ook geen contact geweest.

Die 4 maart kan wat mij betreft blijven staan om de afmontage af te maken na tien jaar stofhappen van die arme vezel 😏

@Erwin_ ,

Post is wel geweest, maar geen noodpakket, ook geen pakketjes onderweg in m'n postnl app of andere. De order voor de kpn providerdiensten wil ik annuleren. Kun jij dat doen of kan ik dat zelf?

 

Hoe verder?

Zojuist zijn we met z'n allen aangekomen in onze nieuwe woning, vanavond nog even niks op tv of uitgebreid streamed en internetten. Woensdagavond na een hele dag verhuizen, heb ik via Breedbandwinkel.nl een pakketje Ziggo besteld. Donderdagochtend nog even gebeld voor een binnen één dag online pakket, in plaats daarvan hebben ze de order meteen doorgedrukt zodat we zaterdag/morgen al het complete pakket ontvangen. Mobiele abo's zet ik later nog over voor ‘compleet-voordelen'. Voor nu betekent het dat ik voorlopig de coax in huis kan laten liggen en er komend jaar genoeg tijd is voor de afmontage van het glas door een aannemer plus alle mogelijke hobbels/risico's die er maar bij komen kijken.

Zal wel even wennen zijn na zoveel jaren groen en nu de overstap naar het andere team. Niet dat die heilig zijn, maar wel sneller op dit moment. M'n gezin lijkt morgen hun digitale consumptiegedrag alweer te kunnen hervatten.

Alle respect voor de support hier op het forum, mooi dat alles hier bij elkaar komt met wat korte lijntjes, maar het blijft een ‘hell of a job’ zodra je weer in de langere lijntjes/processen terechtkomt als je het mij vraagt.

Dank zover, tot over een jaar?! 

 


@Sander-B Ik heb je nog even een privébericht gestuurd. Kun je daar op reageren?


Uiteraard, dank!


Update:
Zojuist het noodpakket kunnen ophalen bij een postnl punt na twee pogingen (iets met verkeerd nummer op de doos en naam). Zag dat de retoursticker er al bij zat, kijken of we die morgen al retour kunnen doen. (Heb in de tussentijd immers al een ‘alternatief noodpakket op coax’ 😉)

Vanmiddag een mail van kpn netwerk met vragen waarvan we hier eigenlijk alles al beantwoord en helder hadden. Heb er op geantwoord met de link naar hier plus een kleine toelichting, verwijzing naar de notitie bij de WO, mijn mobiele nummer en de vraag welk tijdslot ik de monteur aanstaande vrijdag 4 maart kan verwachten (de datum die @Ward_ hier eerder aangaf).

"Gefeliciteerd met de nieuwe woning! Er dienen nog werkzaamheden worden uitgevoerd voordat de aansluiting in gebruik genomen kan worden. Wilt u ons wat aanvullende informatie sturen?

Op welke datum vindt de sleuteloverdracht plaats? Of wanneer heeft deze plaatsgevonden?

Wat is de (geplande) datum van de verhuizing?

Zijn alle nutsvoorzieningen aanwezig?

Is er al glasvezelaansluiting in de woning of ligt de glasvezelkabel los in de meterkast? Een glasvezel kabel herkent u aan de oranje kleur.

Is er geen glasvezel kabel binnen, is er dan buiten bij de gevel wel al een glasvezelkabel aanwezig? Deze herkent u aan het oranje sprietje dat uit de grond steekt.

Op welk telefoonnummer bent u bereikbaar voor het maken van een afspraak?

Als we u antwoorden hebben ontvangen, neemt onze aannemer contact met u op. "

Dat laatste bevestigd meteen dat de aannemer inderdaad nog geen contact met mij heeft gezocht voor een afspraak lijkt me.

 

Dan zou KPN Provider mij ook een ‘aantal’ keer gebeld hebben (1 gemiste oproep, ben zelf ook weer aan het werk) en vraagt in onderstaande ook allemaal zaken die eerder al netjes waren ingevuld samen met en door @Erwin_ 

"

U hebt een abonnement aangevraagd met de Overstapservice van KPN. Dat betekent dat wij uw abonnement opzeggen bij uw huidige internetaanbieder. Hiervoor hebben wij extra gegevens van u nodig. We hebben u een aantal keer gebeld, maar niet bereikt.

 

Voorkom dubbele kosten
Alleen als wij zo snel mogelijk uw gegevens ontvangen, kunnen wij uw abonnement opzeggen bij uw huidige internetaanbieder. Zo voorkomt u dubbele kosten doordat u 2 abonnementen hebt: bij uw huidige aanbieder en bij ons.

 

 

Bel ons zo snel mogelijk
Op 0800-020 20 17 (gratis). Voer de code ******** in. Na het intoetsen herhalen wij deze code, zodat u het kunt controleren. Klopt de code? Kies dan optie 6. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur.

 

 

Houd de volgende gegevens bij de hand
Houd de volgende gegevens bij de hand als u ons belt:
- Uw klantnummer: **********
- De postcode en het huisnummer waar u uw internetaansluiting wilt
- De laatste 3 cijfers van het bankrekeningnummer die bij de huidige aanbieder bekend is
- Hebt u een particulier of zakelijk abonnement bij uw huidige aanbieder?
- Uw klantnummer bij de huidige aanbieder

 

 

Met vriendelijke groet,

Team KPN

"

Tot zover deze toevoeging voor de lessons learned/verbeterpunten, ook al zal het een uitzonderlijk geval zijn.

@Erwin_ laat het je weten als vrijdag de monteur is geweest, maar ook als ie niet is geweest, dan is het een gemiste kans lijkt me en kunnen we de boel ook al afblazen. 

 


Vanochtend rond 0730 stonden er als verrassing twee glasvezelmonteurs voor de deur (dagje eerder 👍🏼) met graafmachientje en een rolletje glas, met het idee dat er gegraven moest worden (gelukkig was ik nog thuis, al zullen ze vast niet gaan graven als er niemand thuis is...toch?😐)

Na een bakje koffie en enige toelichting hebben de heren keurig een kastje afgemonteerd in de meterkast en implementatie op het glasnetwerk met de wijkcentrale ingeregeld.

@Erwin_ nu zijn wij weer aan zet 🙂

 

 


Zie ik daar ook nog een Ziggo-modem hangen???

 


Zie ik daar ook nog een Ziggo-modem hangen???

 

Klopt, m'n alternatieve 'noodpakket op coax’.

Als je het draadje een stukje terugleest zie je dat ik deze vorige week woensdagavond heb besteld en vervolgens zaterdag al in huis heb gekregen nadat we er de vrijdags officieel zijn gaan wonen.