Skip to main content

Eind deze maand verhuizen wij naar een andere woning van bouwjaar 2012. Hier ligt al glas naar binnen, echter niet afgemonteerd. Ligt dus loos. Koper/DSL is ook niet (meer) aanwezig, alleen coax...die laatste is meer voor een ander/oranje getint forum ;)

Buiten dat ik nu XS4ALL heb en dit het liefst mee verhuis….tenslotte hangt XS4ALL nu behalve administratief nu ook technisch onder de KPN als ik alle ontvangen berichten van KPN en/of(?) XS4ALL lees. Zou nu zelfs m'n XS4ALL services onder mijnkpn moeten/kunnen hangen (helaas is het relatienummer van XS4ALL niet 10 cijfers, daar loopt het op vast). Maar goed, andere discussie, niet het uitgangspunt voor de vraag hier.

In onze nieuwe woning kan ik dus glasvezel pre-orderen en dan kan ik het volgende krijgen:

"Standaard Internet + gratis glasvezelupgrade in de toekomstbetekent dat je zo snel mogelijk aangesloten wilt worden, eerst zonder glasvezel. Je kiest nu voor KPN en maakt in de beginperiode gebruik van Standaard Internet. Zodra Glasvezel Internet aangesloten is op jouw adres, krijg je een gratis upgrade naar dit razendsnelle netwerk. Het voordeel is dat je nu al van de korting of het cadeau voor nieuwe klanten kunt genieten.

Ga je verhuizen en wordt er binnenkort glasvezel aangelegd op je nieuwe adres? Kies dan voor Standaard Internet met de gratis upgrade, zodat je niet zonder internet in je nieuwe huis zit. Je krijgt Glasvezel Internet zodra dat mogelijk is.

Als je nu een pre-order kunt doen, is dit geen garantie dat je aangesloten wordt op glasvezel. KPN kan wegens onvoorziene omstandigheden stoppen met de aanleg."

Zoals ik zei, ligt er nu alleen loze glasvezel en coax, geen ‘standaard’ oplossing zoals dsl.
Wat kan ik verwachten als ik bovenstaande nu bestel? Levergarantie? Op welke termijn?


Gezien de termijn zie ik dit stuk op het forum als een laatste hoop om met ons complete compleet pakket bij het geel-zwarte desnoods groene team te blijven op ons nieuwe adres, anders moet ik de ontsluiting van het gezin toch moeten borgen bij die anderen (luxeprobleem..? :/)

Rest van de straat/buurt/directe buren kan overigens wel provider diensten op glas bestellen. Fiber ligt er dus wel, alleen niet afgemonteerd, bij postcode check komt er een fictieve datum voor installatie glas in dec ‘22 naar voren.

 

NB: de nodige bel rondjes uiteraard al gepleegd, geen eenduidig antwoord zover de partijen bereikbaar waren, lijnen niet werden verbroken of (niet)reageren op terugbel verzoeken.

@Sander-B  Fijn dat ze toch nog zijn gekomen. Jammer dat ze dat niet hadden aangekondigd…

 

Ik zie geen lampje op de NT branden en ik zie een stekker ernaast liggen. Als je de stekker in het stopcontact steekt, gaan dan de lampjes Power en Glas branden? Vooral die Glas is belangrijk want dat betekent dat de patch in de PoP ook is aangebracht.

Lampje Ethernet brandt pas als je de Experiabox er ook op aansluit.  En dat kan je beter nog niet doen want zodra je dat doet wordt je verhuizing/abonnement geactiveerd en gaat de facturatie lopen.


@Ward_ 

Doet het hoor, ff getest. De aanwezige WCD’s worden nu alleen voor die andere modem en versterker gebruikt 😬

De kpn provider hardware heb ik nog niet in huis, dus aansluiten daarvan wordt 'm sowieso niet. Noodpakket wel, maar die stuur ik retour. Het belangrijkste is dat de afmontage/het netwerkdeel nu is geregeld, dit maakt het voor de toekomst een stuk makkelijker. Dank hiervoor @Ward_! Zonder het terugvinden van die oorzaak had dat volgens mij nog heel heel heel lang kunnen duren. 

Mbt de monteurs: Had gisteravond een paar gemiste oproepen van onbekend nummer nadat ik na een lange werkdag thuis was. Zou ik vandaag terugbellen met het idee dat het een klant van me was, maar dat waren dus de mannen die vanochtend voor de deur stonden. Die is dus aan mij te wijten 🤦

 

 


@Sander-B Mooi kastje! Jammer dat ie eerst nog een tijdje stof gaat happen ;-)

Zal ik de annulering in gang zetten? (en jou hopelijk op een later moment weer verwelkomen? )


@Erwin_ Als je dat kan doen, dan graag.

Vanuit KPN Provider heb ik nog een terugbelverzoek openstaan, met name ivm overstappen van XS4All als ik het goed heb gelezen. Wou eerst jou even afwachten, niet dat we elkaar voor de voeten lopen :)

Voor de goede orde, is/wordt die doorgezet of omgezet in een annulering van van diensten daar? (weet niet in hoeverre dat al door de systemen is)

Dan weet ik even of ik rechtstreeks met XS4All nog de annulering moet regelen van m'n diensten op het vorige adres.


Je bestelling is geannuleerd, @Sander-B .  Je zult nu zelf even met XS moeten bellen om daar je bestaande abonnement op te zeggen.

Ik hoop dat we jou te zijner tijd weer als nieuwe klant kunnen verwelkomen! 


XS4All is ook geregeld. Met enige coulance worden daar per 17 maart de betaalde diensten al niet meer gefactureerd. Die paar tientjes die het nu extra kost vallen weg tegen het hele verhuisgebeuren, dat overleven we wel :wink: 

 

Dank heren! En wie weet, tot ziens!