Skip to main content
Vraag

Geen glasvezel verbinding bij start contract, wat kan ik doen?

• April 30, 2026
  • 3 reacties
  • 20 keer bekeken

Hi Allen. 

Vandaag is de startdatum van mijn contract. 
Helaas komt de Glas verbinding niet binnen in de woning. 

Eerst volgende monteur afspraak is over 2 weken…... 
Is dit een normale dienstverlening van KPN? Kan ik dit altijd verwachten als er storing is?

Kan ik zelf nog iets doen om het wel werkend te krijgen?

3 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Cobazn 

Welkom op de community van KPN.

Uiteraard is het heel vervelend als je op de dag dat je glasvezel abonnement van start gaat, er geen signaal op de binnenkomende lijn zit.
Dat is vanzelfsprekend geen goed begin, en ook niet waar KPN voor staat.

Wat de oorzaak is, en waarom je geen signaal binnenkrijgt kan aan verschillende oorzaken liggen.
Zoals dat je niet goed bent aangesloten op het glasvezelnetwerk in de wijkcentrale, om maar een voorbeeld te geven.

Dat er pas over 2 weken een monteur beschikbaar is, is mede omdat er een tekort aan monteurs zijn bij KPN, waardoor de huidige monteurs op een efficiënte wijze worden ingepland.
Daarnaast ligt het ook aan de regio waar je woonachtig bent.

Het enige wat je nog zou kunnen doen, is even bellen met de storingsdienst van KPN.
Te bereiken op 0800-0402

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerkers spreken, en na de tweede vraag storing.

De medewerker zou dan een lijnmeting kunnen verrichten, tussen de wijkcentrale en jouw woning om te zien waar het probleem zich bevind.
Ook kan de medewerker tevens kijken, of het toch niet mogelijk is, om eerder een monteur naar je toe te laten komen, mocht dan nodig zijn.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 30, 2026

Hi! 

Bedankt voor je reactie. 
Inderdaad via de 'Storing’ weg toch een monteur kunnen krijgen. 
Vreemd dat het per telefoon pas over 2 weken kan en via een ander telefoonnummer staat hij binnen 2 uur voor de deur. 

Helaas krijgt de monteur geen signaal en dient de glasvezel opgegraven te worden. KPN Netwerk zal langs moeten komen om het werkend te krijgen. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Cobazn 

Fijn om te horen dat je via de andere manier toch sneller een monteur kon krijgen.
Het is inderdaad wel een groot verschil tussen 2 weken of 2 uur.

Dus dan weet je nu ook wat je moet doen bij een storing.

Alleen jammer dat de monteur niets voor je kon doen, en het nu heeft overgedragen aan Netwerkbeheerder KPN (KPN Netwerk) om het probleem voor je op te lossen.
Hopelijk gaat het net zo snel en soepel, als met de monteur de bij je is geweest.

Dus laat dat nog even weten.