Skip to main content

Goedenavond allen,

Ik heb begrepen dat KPN alleen nog maar mailt en niet meer mail leest, erg jammer. 

Mijn vezel aansluiting, besteld op 19 jan jl.

  • zou op 1 feb geleverd kunnen worden
  • daar na op 20 feb
  • toen op 12 maart
  • en nu op 19 maart.

Ik zou graag dit jaar nog internet willen hebben. Ik begrijp dat het een nieuwbouw woning is en dat zaken daarom langer duren maar dat zou niet uitmoeten maken. de vezel is ingevoerd, een kwestie van modem en router ophangen en klaar zou ik zeggen. Begrijp werkelijk niet waarom het zo lang moet duren en ik vind de berichtgeving onvolledig:

  • waarom duurt het langer?
  • wat is de garantie dat de datum nu wel klopt?

Wat mij betreft stopt u de NTU/ONT + een LC - LC + de experiabox in een doos en dan sluit ik het zelf wel aan. 

Ik hoop trouwens dat dit op de juiste plaats gepost is. Bij eerder telefonische contact was ik al eens verbonden met KPN ipv KPN-netwerk. Verder ongerelateerd maar: de manier waarop ik als klant moet uitzoeken en moet na bellen naar KPN netwerk en KPN omdat dit zogenaamd 2 verschillende bedrijven, bevreemd mij. Het draagt dezelfde naam, hoog kastje-muur gehalte. Ik snap dat men graag doet alsof het fysieke gedeelte van het netwerk door aparte partij wordt bestiert, dat is verder prima. Als ik bij de energieleverancier een contract voor elektra afsluit verwijst deze mij toch ook niet door naar de beheerder om een afspraak in te plannen. Neen, dat doet de leverancier voor mij. 

 

enfin, ik zou graag wat meer informatie ontvangen over de toedracht van de in mijn optiek verlate levering, wanneer deze wel gaat plaatsvinden. Ik zie links en recht buren prachtige dozen ontvangen van een bepaalde coax leverancier, je kunt zeggen wat je wilt van Max Verstappen maar de partij waar hij zich mee associeert levert in ieder de doosjes op tijd af.

 

P.S. mijn forum naam moet u maar niet persoonlijk opvatten. Ik heb eenmaal over mijn toetsenbord geveegd. Dit als anekdotisch bewijs dat ik redelijk snel tevreden ben.  

 

Aan uw kant is wellicht alles klaar maar aan de andere kant blijkbaar niet.  Maw de aansluiting is door de netwerkbeheerder nog niet gereed gemeld bij de provider Kpn.  Een moderator kan dit wellicht voor u nakijken maar ook zij zijn afhankelijk van de netwerkbeheerder.  Vul uw profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor u aan de slag.


Hi @asdfghjkl4567890, welkom op het KPN Forum! 

De aanleg van jouw glasvezelaansluiting verloopt niet echt gladjes lees ik, dat is jammer. Ik begrijp goed dat je de aansluiting zo snel mogelijk wilt gebruiken. Dit forum is van KPN als provider. Wij kunnen je helpen met alles wat het abonnement betreft. De aansluiting wordt gerealiseerd door KPNnetwerkNL inderdaad, dat is echt de netwerkbeheerder. Heb je onlangs contact met hen gehad, en wat zeggen zij over de planning wat jouw aansluiting betreft? 


Hi @Alexandra,

Van netwerkNL heb ik te horen gekregen dat er een monteur zou worden ingepland, termijn kon(mocht) mevrouw niet geven.

Ik vind het een beetje jammer dat ik communicatie schakel moet spelen tussen twee bedrijven die dezelfde naam dragen. Kunt u geen informatie opvragen betreft de status van mijn aansluiting? KPN heeft mij gezegd te kunnen leveren per genoemde datum, dan zal het mij als klant toch een zorg zijn aan wie het nu precies ligt? (Zie mijn eerdere spoiler). Ik wil gewoon dat het geregeld wordt.

Trouwens, volgens uw systeem gaat u mij 4 maal een experiabox opsturen, wellicht dat dat ietwat overdadig is.

 


@asdfghjkl4567890 Ik begrijp heel goed dat je 't snel opgelost wilt hebben. KPN als provider en KPN NetwerkNL zijn niet hetzelfde: Dit forum is van KPN als provider, KPN NetwerkNL is een apart bedrijfsonderdeel dat specifiek over het netwerk gaat. Als ik je er meer over kon vertellen of mee kon helpen, had ik dat meteen gedaan. Zo gauw de aansluiting gereed is, kunnen wij je hier verder helpen.