Skip to main content
Beantwoord

Startdatum internet abonnement is ongevraagd 2 weken verlaat

• February 25, 2025
  • 3 reacties
  • 52 keer bekeken

Goedemorgen,

Het volgende is aan de hand

23/2 internet + tv besteld via telefoon in gesprek met  kpn medewerker 

Afgesproken:

Startdatum 25/2 + monteur in de ochtend ivm bezigheden elders in de middag. Wordt indien mogelijk geregeld, volgt nog bericht of dit lukt

Installatiepakket wordt verstuurd 

24/2 installatiepakket binnen echter nog geen bericht over monteur, dus gebeld met 0800 0402

Afgesproken:

Er is geen monteur besteld voor 25e, foutje van KPN

Installatie is eenvoudig, hoeft alleen zwart kastje over aansluitpunt geschoven te worden, dat stuur ik u toe, dat is dan 25/2 binnen, daarna kunt u modem en tv aansluiten

Stuur ook 10 m kabel mee wegens afstand modem tot tv kastje

Mocht installatie 25/2 niet lukken, kunt u videobellen met KPN helpen we u verder

Prima, dan installeer ik alles zelf de 25e 

Voor alle zekerheid heeft de KPN medewerker ook een monteur gepland voor 12/3, mocht het dan toch niet lukken, dan staat er vast een afspraak (deze kan bij succesvolle installatie geannuleerd worden)

25/2

1 Vandaag het installatiepakket geopend, zwarte kastje voor glasvezelpunt zit daar al in, dus het apart toezenden is helemaal niet nodig, maar goed dat is niet mijn probleem

2 Ik check mijn mail en zie dat er niet alleen een monteur op 12/3 gezet is maar dat ook de startdatum van het abonnement verplaatst is naar 12/3! Dit is natuurlijk niet de bedoeling!

3 Gebeld met 0800 0402, situatie uitgelegd en dringend verzocht de startdatum terug te zetten naar vandaag

Antwoord: dit is onmogelijk het blijft 12/3

Dit is natuurlijk onacceptabel, ik wil per VANDAAG zoals afgesproken internet kunnen installeren

Gevraagde oplossing van KPN: ASAP regelen dat ik per vandaag alles aan kan sluiten en als dat onmogelijk is, dan in ieder geval op MORGEN de 26e zetten. De monteurafspraak kan op de 12e blijven staan

Graag hier snel reactie van KPN

Beste antwoord door Jasper van KPN

Welkom op de community ​@RO1966, daar is inderdaad een koppeling. Als er een installatiemonteur wordt ingepland wordt de startdatum van het abonnement automatisch verplaatst naar de datum van de monteursafspraak. De start van het signaal en het abonnement schuiven daarmee op, dat kunnen we niet naar voren halen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

• February 25, 2025

Zo snel internet krijgen is bij KPN volgens mij niet mogelijk. Er gaat altijd minimaal 2 weken overheen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 25, 2025

Kan zijn, maar als ik eerst een mail krijg met start 25/2 dan mag ik er vanuit gaan dat ik per 25/2 internet heb. Dat dit dan ongevraagd naar 12/3 gezet wordt omdat dat nu de  monteurdatum is. is natuurlijk raar.

Blijkbaar is er een koppeling tussen monteurdatum en startdatum, het is van de zotte dat een kpn medewerker dat niet weet en daardoor ongevraagd de boel 2 weken later laat ingaan.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 27, 2025

Welkom op de community ​@RO1966, daar is inderdaad een koppeling. Als er een installatiemonteur wordt ingepland wordt de startdatum van het abonnement automatisch verplaatst naar de datum van de monteursafspraak. De start van het signaal en het abonnement schuiven daarmee op, dat kunnen we niet naar voren halen.