Skip to main content

Heeft er iemand ook tig startdatums gekregen, steeds opnieuw?

 

Er is hier glasvezel aangesloten en het netwerk doet het wel. Alleen het internet moet nog aangesloten worden. Maar steeds wanneer ik denk, ok dan krijgen we internet, ontvang ik opnieuw een mail met een nieuwe startdatum. 

 

We hebben een noodpakket ontvangen waarbij we 50 gb steeds aanvullen maar  ben ik onderhand wekelijkse aan het bellen om het aan te vullen. Soms wel meerdere keren in een week. Super vervelend. Vooral nu we thuiswerken met corona. Gelukkig kon de laatste keer aangevuld worden met 300 gb. Nu wil ik terugbellen maar is het nummer geblokkeerd die ik heb gekregen om aan te vullen. 

Ik heb een startdatum ontvangen op de volgende data:

 

27 november, 11 december, 15 december, 18 december, 8 januari en nu 22 januari. 

 

Ik ga er nu bijna van uit dat het straks weer 30 januari word of 6 februari of later. Elke keer wanneer ik bel gaan jullie er achter aan maar gebeurt er niks en geven jullie elkaar de schuld. Maar uiteindelijk heb ik mijn laatste telefoontje met het glasvezel bedrijf gesproken en hebben zij alle laatste info op 23 december gestuurd. Er was slechte communicatie onderling en werd er zaken niet goed opgepakt.

 

Dus ik was benieuwd of andere (nieuwe)klanten dit ook hebben

Ik wacht alleen op een aansluiting met daarin een SMS en de eerste factuur om aangesloten te worden. 

 

 

 

Is het nieuwbouw ?

En ook al is het dat niet, glasvezel aanleg is doorgaans iets van lange termijn, bij ons duurde het van abo aanvragen tot daadwerkelijk werkend wel bijna 2 jaar. Als je een andere mogelijkheid hebt, zoals Ziggo, regel dat dan maar. Met de opdracht van zoveel mogelijk thuiswerken vallen ook bij KPN kennelijk bepaalde werkzaamheden nogal stil, helemaal in de weken rondom kerst/jaarwisseling.


Klopt. We hebben een nieuwbouw en aansluiting op 13-3-2020 aangevraagd. Helaas kwam Ziggo of een andere partij niet in aanmerking voor onze locatie. Er zou wat vertraging zijn rondom de bouwvak. 

 

Het enige is dat hele netwerk al is aangesloten en het glasvezelbedrijf de case heeft overgebracht. We hoeven alleen nog aangesloten te worden. En in deze tijd is het gewoon frustrerend omdat we nu extra veel thuiswerken. Helaas is het 4G noodpakket niet sterk genoeg voor bepaalde video call meetings waarbij we met vele netwerkpartners bij elkaar komen. Maar ik hoop dat het dan dus niet 2 jaar duurt en hopelijk dan de komende maand nog. 


Bij ons was er wel bestaand internet (meestal ADSL) wellicht dat er daardoor zo lang duurde. In jullie geval zal het wel niet zo lang meer duren, als het grootste deel al in de grond licht, dan is aansluiten meer een klus van 1 persoon wat velen kunnen doen op ieder tijdstip.

Ik kan niet goed beoordelen hoeveel capaciteit je nodig hebt in een video conf call met meerderen, dat zou je in detail moeten meten waar de bottleneck zit. Kan ook wel in het WiFi gedeelte thuis zitten b.v., of heb je de SIMkaart waar de noodpakket GB’s op staan wel direct in je smartphone?

Mocht het echt nog een half jaar of langer duren, dan moet je misschien maar eens bij een andere (mobile) provider kijken of het daar beter werkt.