Skip to main content

Goedendag,

 

Wij zijn klant geworden toen een van de kpn medewerkers in de wijk rond liep. Afgelopen maandag zijn wij gebeld ter bevestiging, het maken van afspraken voor de monteur en de levering zou starten op 2 mei. De monteur komt glasvezel dan aansluiting in de woning en in de week ervoor komen ze om het via de tuin aan te sluiten naar de meterkast. 

 

Vervolgens krijg ik gisteren een mailtje dat de startdatum naar 25 mei is verplaatst… Geen uitleg.. geen overleg met mij.. Dit kan dus niet en de datum moet terug geplaatst worden naar 2 mei. Ik plan het niet voor niets op die dag, aangezien ik die dag vrij ben.

 

Vervolgens neem ik contact op en krijg ik te horen dat het wel vaker gebeurd, omdat er dan bijv. wat in de wijkkast aangepast moet worden. Dit terwijl hier in de straat al mensen glasvezel hebben, dus alles werkt gewoon. Enige wat er moet gebeuren is kabeltje van de tuin naar de meterkast en dat gebeurd volgende maand, ruim voor 2 mei. 

 

Ik krijg ook reacties dat ik niet zonder internet kom te zitten, omdat jullie bij ziggo opzeggen wanneer ik een actief signaal heb. Fijn dat ziggo mij al meld dat ze op 27 april (waarom  uberhaupt 27 april als jullie 2 mei leveren) de lijn eruit gooien bij mij. Gelukkig kon ik dit zelf regelen met hen.

 

Dat jullie aangeven dat ziggo pas echt stopt wanneer jullie het aangeven, dat is al eerder fout gegaan bij een andere provider, toen zat ik ook 2 weken zonder internet. Als ik nu zonder internet zit betekend dat dat ik al die tijd mijn werk niet kan doen en ik heb 7 dagen per week, 24 uur per dag, internet nodig voor mijn werk. 

 

Bij deze ontvang ik graag vandaag per mail de bevestiging dat de datum terug is verplaatst naar 2 mei, want ik kan geen vrij nemen op andere dagen. 

Ook wil ik weten waarom er een afspraak gemaakt wordt die 2 dagen later ineens eenzijdig en zonder overleg aangepast wordt.

Dat datums niet gehaald worden heb je pech mee, staat in de afsluit voorwaarden dat de gevraagde datum een wensdatum is en men zich er probeert aan te houden maar het kan eerder of later worden, door vele oorzaken.

Dan de opzeg datum die Ziggo naar je heeft gecommuniceerd, KPN doet de voor aankondiging bij Ziggo, Ziggo communiceert een fictieve datum naar jou als abonnee, de werkelijke stopdatum word door KPN doorgegeven op het moment dat de systemen groen licht geven dat je verbinding werkt bij KPN en op dat moment behoort het uit te gaan bij Ziggo, er kan wel eens een foutje in sluipen, de systemen zeggen dat het werkt maar het werkt nog niet, en dan krijgt Ziggo het opzeg seintje dus op het verkeerde moment.

Nu jij er in gaat knoeien door Ziggo zelf te bellen heb je een probleem veroorzaakt, je hebt nu opgezegd per 2 mei dat de diensten moeten stoppen, met een beetje pech overrulet dat de opzegging vanuit de overstap service en zit je vanaf 2 mei zonder Ziggo


@Lilly7 Welkom op het forum. 

Erg vervelend natuurlijk als je aansluitdatum verandert wordt. Vaak heeft dit bij de aanleg van glasvezel te maken met het feit dat er nog een FTU (glasvezelpunt) geplaatst moet worden. 

Het installeren van dit punt wordt gedaan door KPN netwerk. Tot dit punt is aangelegd kan KPN geen diensten leveren. 

Ook in dit geval is de melding dat het glasvezelpunt nog aangelegd moet worden, en dat daardoor je aansluitdatum naar achter is verplaatst. 

Helaas hebben als KPN provider geen invloed op de planning van KPN Netwerk, wij moeten het dus doen met de datum die we van hen doorkrijgen. 

Ik heb dan ook geen mogelijkheid om de aansluitdatum naar voren te verplaatsen. 

@Doornekamp33 Heeft de situatie voor wat betreft de overstapservice al goed uitgelegd, er wordt inderdaad een fictieve datum gecommuniceerd, en zodra de daadwerkelijke datum er is wordt het signaal doorgegeven dat er opgezegd moet worden. 

Ik durf nu niet te zeggen of de overstapservice nu nog goed verloopt, omdat ik geen inzicht heb in Ziggo hun administratie. Het zou dus kunnen dat dit nu niet meer helemaal soepel verloopt.