Skip to main content

Sinds de 16e in de ochtend storing, paar keer contact gehad met helpdesk maar geen antwoord wat er aan de hand is en hoe lang het nog gaat duren.

Thuiswerken lukt niet meer aangezien de bundel op is (geen KNP mobiel) Kids zitten in toetsweken. 

Ik vraag me af of de storing wijk gerelateerd is of dat het iets lokaals is wat de monteur kan oplossen maar helaas krijg ik hier geen antwoord op. .

als ik de postcode invul met andere huisnummers dan geven deze allen “geen storing” aan.

Als nieuwe KPN klant valt me dit een klein beetje tegen ben nog nooit zolang offline geweest met de gehele verbinding (internet en TV)

Hallo @Doci, er is een probleem in de wijkcentrale. Niet alle aansluitingen in jouw buurt zijn getroffen. De oplostijd staat op dit moment voor: 18-01-2023 17:30. Dus in de loop van vandaag kun je hopelijk weer tv en internet gaan gebruiken. 


Hoi @Jeroen_dB Jeroen, die oplostijd wordt nu al 3 dagen steeds verlengt.. 17:30 →  19:30 → 21:30 enzo enzo . dus je begrijpt dat ik daar niet zo een goed vertrouwen in heb 😶 . Ik hoop echt dat het snel wordt opgelost maar volgens mij zit ik in een dode hoek ofzo en ik ben bang dat dit lang gaat duren. helpt het als ik telefoneer?


Dag verder en nog steeds storing.. de tijdsindicatie met oplossing wordt iedere 4 uur verplaatst.

Ik kan echt wel begrijpen dat er een storing is maar gebrek aan info daarentegen.

Navraag doet leren dat er verder geen probleem is in de omliggende straten mbt de verbinding dus ik ben echt de enige.

De ene zegt wijkprobleem, een ander zegt kabel kapot… verschillende verhalen maar de problemen die ik schijnbaar heb zouden in mijn ogen ook anderen moeten raken maar dat is dus neit het geval.

En nogmaals, kan niet thuis werken, toetsweken, alle domotica ligt plat en de ontspanning zoals even uurtje tv kijken zit er ook niet meer in. 

Is het dan niet tijd voor een monteur? lijkt me toch echt een geïsoleerd probleem? 


Weer een update. 

 

Gebeld met de helpdesk, ook deze kan niets zeggen of en hoe.

Geen zicht op wat er speelt enkel dat ze ermee bezig zijn.

En weer het bericht.. “ik zie dat het om 2130 opgelost moet zijn”  wat ik al 3 dagen lees en hoor ( als het bij die tijd in de buurt komt springt deze automatisch 4 uur verder)

Nog altijd geen TV/internet ….

 

 


Update 4: nog steeds storing nu is de eindtijd 0930..  


Updte 5: zoals verwacht de eindtijd is verplaatst naar 13:30 .

Blijft onbegrijpelijk. is er niets wat ik kan doen ? is een monteur echt geen optie vooral omdat het een individueel geval is? Dit is zelfs bevestigd door KPN richting mij in een telefoon gesprek.


Er is voor vanmiddag alsnog een monteur ingepland. Tussen 13:00-17:00 komt deze langs om de verstoring te verhelpen. 


Thanx voor de monteur.

De storing staat ondertussen op verholpen op de site maar het probleem speelt nog steeds.

De monteur is er al geweest.

Wat blijkt het kastje aan de muur is in alarm, dit wil zeggen dat deze geen lichtsignalen van buitenaf ontvangt. De monteur kan dit niet oplossen aangezien de glasvezel beheert wordt door een andere partij. nu weer wachten totdat deze contact met ons opneemt.

 

Ben blij dat ik nu eindelijk weet wat er speelt maar vind het ongelooflijk jammer dat de monteur niet al op dag 2 hier stond zoals ik ook al gevraagd/aangegeven had.

 

Ik heb bij andere providers gewerkt en de status van modem/installatie was een van de eerste vragen/signaleringen mbt de storingen.

 

Ik wacht nu even het vervolg aan en zal nog iets laten weten.


Nog een update.

Monteur had vrijdag om 1300 aangegeven dat binnen 4 uur we bericht zouden krijgen van de firma die de glasvezel beheert. dit was vorige week vrijdag. ondertussen zijn we 75 uur verder.

Wel bericht van KPN dat er een Mi-Fi router verstuurd is, deze kan ik vandaag ophalen en hiermee kan ik een 5G netwerk met 100GB data in huis aanleggen zodat thuiswerken weer tot de mogelijkheid behoort. 

Weet niet hoelang die 100GB meegaan met TV-kijken, we zullen zien.

Als we vandaag niets horen gaan we weer bellen met de helpdesk. 


Volgende update 

 

Gisteravond gebeld met helpdesk aangezien er weer gemeld werd dat de storing verholpen was.

Nogmaals aangegeven dat het probleem nog speelt en dat het een probleem met de glasvezel is (geen signaal richting huis) . Nu werd aangegeven dat de glasvezel firma het probleem opgelost had en hierdoor de storing op “verholpen” was gezet.

Nogmaals aangegeven dat de installatie aangeeft dat er geen signaal is en dat het nog steeds niet verholpen is.

Ze zetten het nogmaals door en vandaag zou ik een telefoontje mogen verwachten..

 

To be continued.


Dag verder, nieuwe update.

Vanmiddag komt er wederom een monteur langs,  deze gaat nogmaals de situatie bekijken.

Mocht het niet opgelost worden dan wordt het wederom doorgezet naar de glasvezel firma.

We wachten nogmaals af.


Update (laatste??)

 

Gister de monteur langs geweest, constateerde exact hetzelfde als de eerste monteur en dee exact hetzelfde als de eerste monteur.

Ik zou wederom binnen 4 uur gebeld worden door de firma van de glasvezel maar wederom geen telefoontje gekregen.

Vanochtend schrok ik me een hoedje, opeens allemaal groene lampjes…. het zou toch niet??? jawel internet…. geen tijd gehad om de verbinding even goed te testen dat doe ik straks.

 

Vanochtend belde KPN me ook, de monteur had in de bon gezet dat ze mocht er een signaal komen dat de verbinding weer ok was even contact moest worden opgenomen  om het te verifiëren , dit omdat ik al meermaals gehoord heb dat het probleem opgelost moest zijn.

Dus dit heeft die monteur wel goed gedaan! chapeau!

 

Ik hoop dus dat het nu allemaal in orde is.

 

Wat viel me op.

  • Helpdesk, vaak het makkelijke antwoord. “ik zie dat het om 1730 opgelost moet zijn” “ze zijn ermee bezig” zonder door te vragen
  • Geen enkele keer is mij telefonisch gevraagd welke lampjes er branden of om ook maar enige handeling (zoals uittrekken modem etc.) uit te voeren
  • Ik ga ervan uit dat een helpdesk ook signalen kan uitlezen, hier ook geen enkele opmerking oid hierover.
  • Monteurs beiden bekwaam, erg aardig en behulpzaam en doen wat ze kunnen (wat bij glasvezel probleem vrij weinig is) !

 

Anyway, hopelijk is het opgelost en was dit mijn laatste bericht ;-)