Skip to main content

Steeds vaker heb ik nu al bijna een week last van totaal uitvallende verbinding van TV/Internet. Modem brandt dan Rood. Herstelt meestal na enkele minuten.

De riedel natuurlijk al afgewerkt. Verbinding testen, modem herstarten enz.

Afgelopen juni is exact hetzelfde gebeurd, met uiteindelijk totale uitval. Er waren geen storingen, zei KPN. Ook na 4x bellen. Er moest een monteur komen. Die kon pas na 5 dagen komen….

In de tussentijd herstelde alles spontaan zodat de beste man voor niks kwam. En dat is kennelijk wat KPN wil.

Hoop niet dat we nu weer dezelfde kant op gaan.

Ik zit in omgeving Goes (ZLD). KPN meldt daar geen storingen.

 

 

Goed dat je hier aanklopt. Hier is veel kennis. Welk type modem heb je? Welk type ontvanger heb je en is die met een kabel aangesloten op de modem of zit er iets tussen zoals een switch of draadloze verbindingsets?


Experia Box V10. 

hmb2260 arkadyan

Alles is bekabeld aangesloten en uiteraard geen verbindingssets.

Met alle respect: Vorige keer (in juni) lag het ook NIET aan de hardware. De monteur die (toen het al was opgelost) nog langs gestuurd werd gaf aan dat er inderdaad een storing in de buurt was geweest.

 

Dat lijkt nu weer het geval. De symptomen zijn exact gelijk.

Het vervelende is dat je bij KPN nooit iemand te spreken krijgt die weet heeft van een netwerkstoring. Interne communicatie = 0.

Jammer, zou iedereen veel tijd besparen.

 


Dit soort dingen zijn altijd lastig.  Je verbinding monitoren is waarschijnlijk de enige mogelijkheid om helderheid te krijgen. Een moderator gaat hier binnenkort op reageren.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 


Nou, de moderator heb ik niet meer gehoord. Zoals ik eerder stelde: Interne communicatie bij KPN is er niet.

Wel is het probleem nu al enkele dagen spontaan verdwenen. Da's mooi.

Het is jammer dat er nooit informatie kan worden gegeven over storingen op het netwerk bij je in de buurt. Want dat lijkt nu ook weer het geval te zijn geweest. Waarom mag ik dat niet weten als ik er om vraag? Is dat omdat men het binnen KPN ook niet communiceert? Of wellicht niet weet?

Het zou namelijk iedereen een hele hoop tijd besparen. De misschien goedbedoelde tips als kabelcontrole, modemresets, TV kastjes resets e.d. zijn vaak heel tijdrovend. Men gaat er nooit vanuit dat er een karrevracht aan apparatuur aan zo'n modem hangt en telkens alle instellingen moeten worden hersteld.

Ik ben hier heel terughoudend in geworden en bespaar er veel tijd mee.

Wel vind ik het zorgelijk dat ik na jaren voortreffelijke performance van het KPN systeem nu 2x in relatief korte tijd grote storingen heb gehad die ergens in het netwerk in de buurt zaten. Heel problematisch omdat dan gelijk alles er af ligt. TV, internet/e-mail en vaste telefoon.


Problemen zijn nu al > 1 maand wisselend aanwezig.

Modem valt enkele minuten volledig uit. (Service lampje rood) Alleen power en wifi lampje blijven groen.

TV's krijgen blauw scherm, PC's verliezen internetverbinding evenals alle domotica. Vaste telefoonlijn werkt ook niet.

Na enkele minuten keert verbinding terug. Soms blijft deze wat langer weg.

Dit gebeurt overdag en 's avonds.

KPN geeft aan dat er geen storingen zijn. Terwijl je dit in een logging toch moet kunnen terugvinden.

Na vele jaren probleemloos gebruikt valt dit zwaar tegen. Afgelopen juni is het begonnen en na enkele maanden weg geweest te zijn is het nu weer volledig terug. Zo jammer.

Toch maar uitkijken naar andere provider……..?

 

 

 


Nou, de moderator heb ik niet meer gehoord. Zoals ik eerder stelde: Interne communicatie bij KPN is er niet.

 

Misschien komt de moderator nog? 


Hoi @Hans4481, welkom, 

Als je hulp wil van een moderator is het natuurlijk wel belangrijk dat je even een seintje geeft wanneer je profiel is aangevuld :wink:. De problemen spelen nog steeds begrijp ik? Ik ga voor je aan de slag en jouw verbinding uitmeten. 


Benieuwd wat het resultaat zal zijn.


Hallo @Hans4481, 

Ik heb een aantal metingen gedaan en ik zie inderdaad onderbrekingen. Reset jij jouw modem vaak handmatig? 


Nee, alleen als er een probleem is of zou kunnen zijn.

Het modem is wel al een keer helemaal gereset naar aanleiding van dit probleem. Dat maakte geen enkel verschil.

Het modem draait eigenlijk altijd stabiel.

Die onderbrekingen treden zomaar spontaan op. Zoals gezegd: Servicelampje op modem wordt rood en alles valt uit. Na een of enkele minuten komt alles weer terug en worden de lampjes weer groen.

 

 


Net weer de zoveelste onderbreking gehad.

Kan Hanna al iets zeggen over de oorzaak??


Hoi @Hans4481, 

Ik kan helaas geen duidelijk oorzaak uitsluiten, wel zie ik daadwerkelijk lijn onderbrekingen. Ik denk persoonlijk dat er een monteur moet komen, de monteur is uiteraard gratis wanneer de fout bij ons ligt. Toch moeten er een aantal checks worden gedaan die ik niet via het forum uit kan voeren. Zou je voor mij contact op willen nemen met de telefonische help desk via 0800-0402, dit is uiteraard ook kosteloos. Zij zullen nog een aantal checks met je doorlopen om jouw thuisnetwerk uit te sluiten. Ik hoor graag of dat lukt. Mocht dit niet lukken dan ga ik kijken hoe ik je het beste via het forum verder kan helpen. 


Weer naar de algemene klantenservice bellen. Het hele verhaal opnieuw. Dat protocol van de klantenservice ken ik nu wel. Weet je hoeveel tijd zoiets kost?

Je geeft zelf aan dat er signaalonderbrekingen zijn. Dus ergens in het KPN netwerk gaat iets mis.

Dat was afgelopen juni ook het geval. Toen is dat hersteld zonder dat er bij mij in huis iets is aangepast of doorgemeten. Wat maakt dat dit nu niet zou kunnen?

Ik zou het op prijs stellen als je intern kunt aankaarten dat er signaalonderbrekingen zijn. 

En mij in het forum op de hoogte houdt van ontwikkelingen.

Overigens was er een andere klant die hetzelfde probleem had en hier reageerde. Die reactie is nu weggehaald. Waarom??

 

 


Hoi @Hans4481, 

De reden dat ik je doorverwijs naar de telefonische klantenservice is omdat ik geen privacy checks kan doen voor het inplannen van een monteur op een openbaar forum. Daarnaast wordt tijdens het gesprek door mijn collega nog een aantal dingen gereset , doordat wij niet direct één op één contact hebben kan ik deze resets ook niet uitvoeren omdat dan jouw verbinding volledig uitvalt. Wel kan ik een notitie achterlaten om het proces te bespoedigen, zodat je niet het hele protocol af hoeft te lopen. 

De reactie van de andere klant is niet verwijderd maar verplaats naar een eigen topic zodat we deze klant ook individueel kunnen helpen. 


Hanna,

Ik zit ook niet te wachten op het inplannen van een monteur.

Zoals ik aangaf kwam die vorige keer ook voor niks. Daar hebben we allemaal toch niks aan?

Ik weet dat er binnen KPN protocollen zijn waarvan je niet mag afwijken. 

Maar je geeft zelf aan dat er signaalonderbrekingen zijn. M.a.w. het signaal komt niet aan bij het modem.

Kan er onderzocht worden waarom dit gebeurt?

 


Hoi @Hans4481,

Ik kan op afstand enkel zien dat er lijn onderbrekingen zijn, daarom zal er echt een monteur moeten komen die het voor jou op locatie uit kan gaan zoeken. Ik snap dat de vorige monteur misschien overbodig was, maar dit zegt natuurlijk niks over het nut van het inplannen van een volgende monteur. Ik wil je nogmaals verzoeken om telefonisch contact op te nemen en met mijn collega's een monteur in te plannen. Wil je dat niet, dan kunnen wij helaas verder niks meer voor je betekenen.Â