Skip to main content

Zie dat ik niet de enige ben met een steeds maar wegvallend bekabeld internet. Heb hier ook al een hele tijd last van en het herhaaldelijke hard resetten en resetten van uit KPN helpdesk geen echte verbetering.

Nu zojuist weer contact gehad met de helpdesk en weer gereset, maar nu kan ik niet meer in mijn router. Was bij de vorige hard reset ook al, kent mijn wachtwoord niet, maar ook die van achterop de router niet. rare hoe is dit nu mogelijk.

Hoi @TurboF ,

Bij de V10A zijn eigenlijk geen problemen met inloggen, met de Box 12 wel.Vul je wel het "admin password" in en niet het wifi wachtwoord?

 

Heb je koper of glasvezel?

En hoe ziet je netwerk eruit, heb je een DVS, switch, zonnepanelen omvormer, smarthome apparatuur enz.?


Hoi @TurboF Als de verbinding instabiel is kun je daarvoor het beste met ons bellen op 0800-0402 op het moment dat de verbinding wegvalt of kort daarna. Mijn collega's kunnen dan meteen even meekijken.

Als de lijn goed is maar iets op je thuisnetwerk de oorzaak lijkt denken we altijd graag even mee, dan ben ik net als Martijn hierboven wel benieuwd wat je allemaal aangesloten hebt en hoe je alles met elkaar verbonden hebt.


Ik heb al sinds maanden dat wifi zeer regelmatig weg valt. Ook is het bereik van wifi veel en veel slechter geworden. Ik kan nu helemaal geen bereik meer krijgen als ik aan de eettafel zit (afstand tot wifiversterker 6 meter), terwijl de wifi experiaversterker in dezelfde kamer staat. Ik moet dan noodgedwongen met de laptop of iphone op de bank gaan zitten, vlakbij de wifiversterker en dan pas heb ik redelijk stabiel bereik. Het maakt niet uit welk tijdstip of dat het in de nacht is, dus het heeft niets met drukte op het wifi netwerk te maken. Een en ander was in het begin v.a. 2020) totaal geen probleem. Ik ga er vanuit dat de hardware van wifi achteruit is gehold. Want welke resets ik ook doe, niets helpt. Ik heb box 12 en twee wifi Experiaversterkers in gebruik. Ook de 2e werkt niet naar behoren. Ook vaak uitval en zeer kort bereik. Als ik al bereik heb zijn de speedtests goed, maar het het regelmatig uitvallen en bereik is dus het probleem. Wellicht zijn de nieuwe superwifiversterkers de oplossing, maar ik ga geen 200 euro voor die dingen uitgeven. KPN zal waar moeten maken dat de wifi op behoorlijk niveau blijft en dat gebeurt dus niet. Als dit niet wordt opgelost ga ik over op Ziggo, want dit is niet leuk meer…..


Gezien ik mijn box al drie keer een hard reset heeft ondergaan en de resultaten het zelfde blijft, ben ik nog steeds bij af. Afgelopen weekend was ik op een feestje waar ik dezelfde problemen hoorde van KPN gebruikers en heb mijn oor eens te luisteren gelegd. Allemaal slechte verbinding en wegvallen van zowel wifi als bekabeld internet, wel vreemd. En kan nog steeds niet in mijn router inloggen????


 @TurboF dit moet goed op te lossen zijn als je even met ons belt wanneer je de storing ervaart.

 @Eagleintheair, ik zie dat jij hier nog een eerder topic over hebt, ik denk dat je daar het beste terecht kunt met deze problemen maar ook voor jou is bellen denk ik wel het makkelijkst.


Bellen heeft ook geen opgeleverd, gaan een andere router proberen. Toch bedankt voor alle reacties