Skip to main content

Sinds kort hebben we glasvezel, tv en bellen van KPN. Installatie van dit pakket door de monteur ging allemaal prima en het werkte allemaal perfect.

De monteur was nog niet weg of de verbinding viel uit. Hierop heb ik contact gehad met kpn en deze ga en aan de stroom minimaal 2 minuten van het glasvezelkastje af te halen. Dit heb ik gedaan en daarna werkte het eventjes zonder dat het weg viel. 
 

Helaas was dat van korte duur en heb ik sindsdien regelmatig last van een verbinding die weg valt. Tv geeft dan een foutmelding in een blauw scherm en internet is gewoon compleet weg.

 

De ene keer werkt het door de stroom in ben van het modem te halen en een andere keer moet ik de stroom weer van het glasvezelkastje halen voordat het weer wil werken.

nu vanavond is het weer zover. Tijdens het kijken van Netflix stopt het ineens en is de verbinding weer weg. Na een minuut of 5 kwam hij vanzelf weer terug zonder ergens stroom vanaf gehaald te hebben.

 

het begint me nu langzaamaan te irriteren en zou graag willen weten of er misschien iets in mijn modem te zien is waardoor de verbinding steeds weg valt.

 

Het internet komt binnen in de meterkast waarna het via het modem naar diverse apparaten gaat. Ik maak gebruik van een deco m5 set voor mijn WiFi netwerk. Tevens heb ik een aantal apparaten via een netwerkkabel aangesloten zitten.

 

 

Heb je dit soort dingen in huis?

 


Heb je dit soort dingen in huis?

 

Ik heb inderdaad zoiets in gebruik voor mijn internet naar zolder. Ik heb daarvoor geen loze leiding over dus heb dat op deze manier opgelost. Hiervoor had ik ziggo en dat werkte zonder problemen. Zou dit de dader kunnen zijn?


Ben bang van wel naar daar kom ik zo op terug. Heb je ook nog ergens een switch in je netwerk zitten?


Ben bang van wel naar daar kom ik zo op terug. Heb je ook nog ergens een switch in je netwerk zitten?

Klopt. Vanuit de meterkast een netwerkkabel naar de woonkamer. Daaraan een tp link switch waarop de tv, de Nintendo switch en de Smarthome bridge zit.

boven op zolder vanuit de powerline adapter een kabel naar een switch waarop een desktop en een laptop zitten aangesloten. 


Met die draadloze verbindingsets moet je echt stoppen.  Je hebt glasvezel en dat is het beste wat er op dit moment is. Draadloze verbindingsets versturen data via het electriciteitsnetwerk en dat is er eigenlijk niet voor geschikt. We zien heel veel problemen met de dvs. Zeker met de komst van ledverlichting en zonnepanelen waar ze slecht tegen kunnen.  Een kabel trekken is het beste maar ik besef dat het vaak een heel gedoe is. Het alternatief is een goed wifi netwerk aan te leggen maar dat vraagt dan weer een investering.  De switch voor tv moet igmp snooping ondersteunen. Klik voor meer info. Probeer eerst een paar dagen te testen zonder de draadloze verbindingsets.  Vrijwel zeker dat het probleem opgelost is. Heb je zo een beetje beeld van waar het mis gaat?


Met die draadloze verbindingsets moet je echt stoppen.  Je hebt glasvezel en dat is het beste wat er op dit moment is. Draadloze verbindingsets versturen data via het electriciteitsnetwerk en dat is er eigenlijk niet voor geschikt. We zien heel veel problemen met de dvs. Zeker met de komst van ledverlichting en zonnepanelen waar ze slecht tegen kunnen.  Een kabel trekken is het beste maar ik besef dat het vaak een heel gedoe is. Het alternatief is een goed wifi netwerk aan te leggen maar dat vraagt dan weer een investering.  De switch voor tv moet igmp snooping ondersteunen. Klik voor meer info. Probeer eerst een paar dagen te testen zonder de draadloze verbindingsets.  Vrijwel zeker dat het probleem opgelost is. Heb je zo een beetje beeld van waar het mis gaat?

Ik denk het wel. Ik had voordat ik zonnepanelen had een kabel naar de zolder liggen. Helaas heb ik die leiding moeten gebruiken voor de zonnepanelen. Op aanraden van degene die ze hier heeft gelegd heb ik die powerline set aangeschaft. Wat zou ik als alternatief kunnen gebruiken? Ik heb geen leiding meer vrij naar de zolder. 
mijn deco m5 set heb ik 1 in de hal beneden hangen en 1 op zolder in het trappengat. Deze zit dus ook op de powerline aangesloten omdat de WiFi het anders niet haalt.

 

hoop dat het een beetje duidelijk is zo 😬


Het mooiste is om 1 wifi punt in de gang te hangen bekabeld aan het modem. Dus nuet in de meterkast.  De 2de op de eerste overloop en een derde op de 2de overloop.  Ik ben er van overtuigd dat je dan goed wifi hebt door het hele huis. Maar je hebt dus een kabel lopen van de zonnepanelen naar het modem?


Het mooiste is om 1 wifi punt in de gang te hangen bekabeld aan het modem. Dus nuet in de meterkast.  De 2de op de eerste overloop en een derde op de 2de overloop.  Ik ben er van overtuigd dat je dan goed wifi hebt door het hele huis. Maar je hebt dus een kabel lopen van de zonnepanelen naar het modem?

Nee, de stroomkabel loopt door de loze leiding. De omvormer van de panelen heb ik nu via de powerline adapter aangesloten. 
Ik zou na moeten kijken of deze ook via WiFi verbinding kan maken. 


Ik snap em. Uitbreiding van de deco versterkers lijkt me dan de beste oplossing ervan uitgaande dat de omvormer ook wifi aan kan. Het is even gedoe maar dan ben je wel klaar. 


Ik snap em. Uitbreiding van de deco versterkers lijkt me dan de beste oplossing ervan uitgaande dat de omvormer ook wifi aan kan. Het is even gedoe maar dan ben je wel klaar. 

Hallo Joep, ik heb dit nu even een aantal dagen getest door de powerline adapters er tussenuit te halen. Het lijkt nu opgelost te zijn. 
 

hoe kan het dat deze opstelling dan bij ziggo wel zonder problemen heeft gewerkt en na de overstap naar kpn deze problemen gaf? 
 

bedankt in ieder geval voor de geboden hulp!


Fijn om te zien dat het nu goed werkt. Waarom het bij Ziggo goed werkt is moeilijk te zeggen.  Wellicht dat bijvoorbeeld de tv stream van kpn anders werkt dan van Ziggo en dat dit voor een conflict zorgt. Het werkt en dat is het belangrijkste. Graag gedaan en als je ooit tegen een probleem aanloopt weet je ons te vinden 😉